Musikkommentar
La oss snakke om kjærleik
Det er på tide å erklære debatten om musikksmak som «god» eller «dårleg» som over.
Céline Dion vann ein Grammy for «My Heart Will Go On» i 1999. Lydsporet frå Titanic er også ei av låtene til plata Let's Talk About Love frå 1997.
Foto: Reed Saxon / AP / NTB
I boka Céline Dion’s Let’s Talk About Love – A Journey to the End of Taste frå 2007
fortel musikkjournalist Carl Wilson om si forakt for albumet Let’s Talk
About Love. Ei plate som selde millionar av eksemplar – meir enn til
dømes Springsteens Born in the U.S.A., Nirvanas Nevermind og Pink Floyds The Wall.
Wilson mislikte musikken til landskvinna Dion: for pompøs,
for sentimental, utan djupne. Difor sette han seg føre å forstå kvifor så mange syntest dette var sterkt, rørande og livsviktig. Det vart i staden ein kritikk av
korleis musikkjournalistikk gjerne byggjer grenser mellom det «seriøse» og det
«masseproduserte». Kanadiaren innsåg at slike grenser seier vel så mykje om
kritikarane som om musikken. Han lærte aldri å elske Dion, men fekk innsikt i
korleis smak fungerer som sosialt fenomen.
Sterke kjensler
Det er ikkje noko nytt for dei som er gamle nok til hugse å
ha sett gjennom CD/LP-samlinga heime hos nokon, og trekt konklusjonar om kva
slags menneske ein er på besøk hos basert på det. Musikk er sterke kjensler:
glede, sorg, vanvyrde. Men, som korintarane fekk brev om, størst av alt er
kjærleiken.
Og kjærleik er engasjement.
Tankane til Wilson vart, saman med den britisk-amerikanske
kritikaren Kelefa Sanneh, difor eit brot med den «gamle» måten å snakke om
musikk på. Sanneh kritiserte alt i 2004 det han kalla «rockismen» og hevda at vi
måtte slutte å late som om seriøse rockelåtar har evig verdi, medan blankpolert
pop berre er forgjengeleg forbruksvare. Det meste, knapt noko, er tidlaust. Éin
sjanger er ikkje betre enn den andre.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.