Kulturkommentar
Kva om fleire enn Spotify var ærlege om at dei veit altfor mykje om oss?
Alderen til redaksjonen i Dag og Tid og Tor Martin Bøe, ifølgje Spotify.
Eit sikkert teikn på at det
nærmar seg jul, er at ein, heilt utan førevarsel, får slengt i fleisen musikksmaken til alle ein
kjenner. Topp fem-lister over låtar, artistar og sjangrar dei
har høyrt mest på i favorittprogrammet Spotify. Delte i alle mogelege
kanalar. Ein flaum av overdeling. Kvart år kjem det dessutan eit nytt, festleg
alternativ som gjer det endå meir artig å dele.
I år er det lyttealder. Altså kva
musikksmaken din fortel om den «sanne» alderen din.
Anten lyttealderen er høg eller låg, er
dette eit genialt delehøve. For kvifor får ein eg kjenner, ein lyttealder på 89, medan ein annan med same lyttevanar får ein alder på 35? Kvifor vert den 21 år gamle son min heile 72 år på
Spotify? Og kvifor deler me dette?
«Spotify Wrapped» vart i år
lansert 3. desember. I løpet av 65 timar hadde 250 millionar Spotify-brukarar
opna si liste, ifølgje Variety. Det tok ei veke på same tid i fjor. I same
tidsrommet delte 575 millionar brukarar «Wrapped»-lista si, medan delingar
på Instagram nesten dobla seg samanlikna med året før. Siste oppdaterte tal frå
Spotify seier at dei har 713 millionar brukarar. Over 80 prosent deler altså kor gamle lytteøyra deira er.
Verdien er omtrent like stor som
dei som før delte svaret på «kva slags blome er du», «kva slags årstid er du» og
«kven er du i Harry Potter/Skam/Friends» på Facebook. Skilnaden er at «Spotify Wrapped» på mange vis er meir ekte, sidan lite er meir personleg og
privat enn kva musikk ein høyrer på.
At ein i praksis feirar at Spotify overvaker og arkiverer alt ein gjer, er det visst ikkje så mange som tenkjer over. Eller så synest ein det berre er
positivt, for dette er jo data dei ikkje kan bruke til noko, og dessutan er jo
dataa berre tull.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.