SARA OG CORA. Sara Fabricius hadde brukt pseudonymet Cora Sandel i fire år då debutromanen kom ut i 1926.
Foto: Perspektivet Museum
1926: Intervju med debutantar viser lite att i litteraturhistoriene. Somt av det forfattarane seier då, seier dei berre den gongen.
SARA OG CORA. Sara Fabricius hadde brukt pseudonymet Cora Sandel i fire år då debutromanen kom ut i 1926.
Foto: Perspektivet Museum
1926: Intervju med debutantar viser lite att i litteraturhistoriene. Somt av det forfattarane seier då, seier dei berre den gongen.
SARA OG CORA. Sara Fabricius hadde brukt pseudonymet Cora Sandel i fire år då debutromanen kom ut i 1926.
Foto: Perspektivet Museum
1926: Intervju med debutantar viser lite att i litteraturhistoriene. Somt av det forfattarane seier då, seier dei berre den gongen.
TO PROFESSORAT. Berge Furre var professor i historie då han gav ut Soga om Lars Oftedal. Før Vårt hundreår kom neste haust, var han også blitt professor i teologi.
Foto: Knut S. Vindfallet / Stavanger Aftenblad
1990: «Med helsing frå ein noko sliten forfattar», skreiv Berge Furre etter 1205 sider biografi og 560 sider noregshistorie. På to år.
TO PROFESSORAT. Berge Furre var professor i historie då han gav ut Soga om Lars Oftedal. Før Vårt hundreår kom neste haust, var han også blitt professor i teologi.
Foto: Knut S. Vindfallet / Stavanger Aftenblad
1990: «Med helsing frå ein noko sliten forfattar», skreiv Berge Furre etter 1205 sider biografi og 560 sider noregshistorie. På to år.
TO PROFESSORAT. Berge Furre var professor i historie då han gav ut Soga om Lars Oftedal. Før Vårt hundreår kom neste haust, var han også blitt professor i teologi.
Foto: Knut S. Vindfallet / Stavanger Aftenblad
1990: «Med helsing frå ein noko sliten forfattar», skreiv Berge Furre etter 1205 sider biografi og 560 sider noregshistorie. På to år.
FLYKTNINGEN. I Barnetimeboka 1955 kom foreldrelause Toya Magkow til Noreg og blei adoptert av ein familie i Stavanger.
Omslagsteikning: Astri Eidseth, som laga plaktaen til Dei nynorske festspela 1992 og hadde ideen til egget under OL-opninga i 19
1953: Laurdagsbarnetimen heldt det gåande lenger enn nesten alle andre radioprogram i verda og utvikla ein eineståande bokidé.
FLYKTNINGEN. I Barnetimeboka 1955 kom foreldrelause Toya Magkow til Noreg og blei adoptert av ein familie i Stavanger.
Omslagsteikning: Astri Eidseth, som laga plaktaen til Dei nynorske festspela 1992 og hadde ideen til egget under OL-opninga i 19
1953: Laurdagsbarnetimen heldt det gåande lenger enn nesten alle andre radioprogram i verda og utvikla ein eineståande bokidé.
FLYKTNINGEN. I Barnetimeboka 1955 kom foreldrelause Toya Magkow til Noreg og blei adoptert av ein familie i Stavanger.
Omslagsteikning: Astri Eidseth, som laga plaktaen til Dei nynorske festspela 1992 og hadde ideen til egget under OL-opninga i 19
1953: Laurdagsbarnetimen heldt det gåande lenger enn nesten alle andre radioprogram i verda og utvikla ein eineståande bokidé.
LILLEBAKKEN. Han var døypt Johan Petter Lillebakken og tok namnet Falkberget etter ein fjellknaus ved Ratvolden. Her er han ved Christianus Sextus-gruva i 1953.
Foto: Museene i Sør-Trøndelag / Rørosmuseet
1940: Lesarar kjem og går vidare. Johan Falkbergets store verk har gått heile vegen frå lesetoppen til den litterære slagghaugen.
LILLEBAKKEN. Han var døypt Johan Petter Lillebakken og tok namnet Falkberget etter ein fjellknaus ved Ratvolden. Her er han ved Christianus Sextus-gruva i 1953.
Foto: Museene i Sør-Trøndelag / Rørosmuseet
1940: Lesarar kjem og går vidare. Johan Falkbergets store verk har gått heile vegen frå lesetoppen til den litterære slagghaugen.
LILLEBAKKEN. Han var døypt Johan Petter Lillebakken og tok namnet Falkberget etter ein fjellknaus ved Ratvolden. Her er han ved Christianus Sextus-gruva i 1953.
Foto: Museene i Sør-Trøndelag / Rørosmuseet
1940: Lesarar kjem og går vidare. Johan Falkbergets store verk har gått heile vegen frå lesetoppen til den litterære slagghaugen.
KRITISK BLIKK. Sigurd Evensmo var journalist, skreiv Englandsfarere (1945) og Grenseland-trilogien 1947–51, var filmkritikar i NRK, var redaktør i Orientering og hadde endå meir å fortelje i 1970-åra.
Foto 1955: Aage Storløkken / NTB scanpix
1961: Bokklubbar fann skjulte lesarar og utvida bokmarknaden. Suksessen hadde nærma seg eit monopol då alt braut saman.
KRITISK BLIKK. Sigurd Evensmo var journalist, skreiv Englandsfarere (1945) og Grenseland-trilogien 1947–51, var filmkritikar i NRK, var redaktør i Orientering og hadde endå meir å fortelje i 1970-åra.
Foto 1955: Aage Storløkken / NTB scanpix
1961: Bokklubbar fann skjulte lesarar og utvida bokmarknaden. Suksessen hadde nærma seg eit monopol då alt braut saman.
KRITISK BLIKK. Sigurd Evensmo var journalist, skreiv Englandsfarere (1945) og Grenseland-trilogien 1947–51, var filmkritikar i NRK, var redaktør i Orientering og hadde endå meir å fortelje i 1970-åra.
Foto 1955: Aage Storløkken / NTB scanpix
1961: Bokklubbar fann skjulte lesarar og utvida bokmarknaden. Suksessen hadde nærma seg eit monopol då alt braut saman.
SKUGGESKRIVAREN. Petter Jakob Bjerve var finansminister 1960–63. I 1962 disputerte han som første statsråd for doktorgraden med avhandlinga «Planning in Norway 1947–1956».
Foto: NTB scanpix
1946: Særskilt vedlegg nr. 11 til statsbudsjettet 1945–46 skapte eit språkleg paradigmeskifte og endra den politiske tenkinga.
SKUGGESKRIVAREN. Petter Jakob Bjerve var finansminister 1960–63. I 1962 disputerte han som første statsråd for doktorgraden med avhandlinga «Planning in Norway 1947–1956».
Foto: NTB scanpix
1946: Særskilt vedlegg nr. 11 til statsbudsjettet 1945–46 skapte eit språkleg paradigmeskifte og endra den politiske tenkinga.
SKUGGESKRIVAREN. Petter Jakob Bjerve var finansminister 1960–63. I 1962 disputerte han som første statsråd for doktorgraden med avhandlinga «Planning in Norway 1947–1956».
Foto: NTB scanpix
1946: Særskilt vedlegg nr. 11 til statsbudsjettet 1945–46 skapte eit språkleg paradigmeskifte og endra den politiske tenkinga.