JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Kunst landet rundt

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Inma Herrera hadde kunstnaropphald på Svalbard i 2022. Her arbeider ho med eit fossiltrykk i Carolinedalen.

Inma Herrera hadde kunstnaropphald på Svalbard i 2022. Her arbeider ho med eit fossiltrykk i Carolinedalen.

Foto: Artica

Inma Herrera hadde kunstnaropphald på Svalbard i 2022. Her arbeider ho med eit fossiltrykk i Carolinedalen.

Inma Herrera hadde kunstnaropphald på Svalbard i 2022. Her arbeider ho med eit fossiltrykk i Carolinedalen.

Foto: Artica

1854
20230331
1854
20230331

Artica in residence

QSPA, Oslo

16. mars–14. mai

Stiftinga Artica Svalbard vart grunnlagd i 2016 og har etablert eit gjestekunstnarprogram der norske og internasjonale kunstnarar kan arbeide tre–ni månader på Svalbard. Utstillinga viser eit tverrsnitt av grafiske arbeid som er laga under kunstnaropphald sidan oppstarten. Utstillinga legg vekt på å synleggjere kunstnarlege prosessar, med større vekt på utforsking enn på ferdige verk.

Yaniya Mikhalina, Søsterløs

Trondheim kunstmuseum

11. mars–24. april

Museet viser fire videoverk som tek føre seg forholdet mellom psykisk uhelse og samtidige politiske hendingar så vel som konsekvensar av den postsovjetiske utdrivinga.

Stillbilde frå eit av Mikhalinas videoverk.

Stillbilde frå eit av Mikhalinas videoverk.

28% og Gába

Nordnorsk kunstmuseum, Tromsø

18. mars–12. februar 2024

Berre 28 prosent av samlinga til museet er laga av kvinner. I den historiske delen står det endå dårlegare til. Utstillinga synleggjer dette med å berre vise verk av kvinner i 28 prosent av arealet – resten står tomt. Parallelt presenterer Gába verk av 37 kvinner med røter i Sápmi. Kunstnarane nyttar daglegdagse, lokale materiale. Teknikkane har vore overleverte gjennom generasjonar, men i dag er det knapt nokon som kan dei.

Cici Wu med inviterte kunstnarar

Hordaland kunstsenter, Bergen

Fram til 7. mai

I taket heng ei bru laga av bambus og papir laga av Cici Wu. Ho vaks opp i Hongkong og har base i New York. Saman med sju kollegaer inviterer ho til ei mangfelt visning med tema som spenner frå propagandaverksemd og vald til ei romantisk tilnærming til språk.

Josefine L. Hersel. FLUX

11. mars–16. april

Bomuldsfabriken Kunsthall, Arendal

Cotton Club er visningsstaden for unge ved Bomuldsfabriken. Her har syttenåringen Josefine L. Hersel imponerande nok ei heil separatutstilling. I dei figurative måleria smeltar draumar saman med røyndom på leikent, ofte urovekkande vis.

Utstillingsplakaten FLUX

Utstillingsplakaten FLUX

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Artica in residence

QSPA, Oslo

16. mars–14. mai

Stiftinga Artica Svalbard vart grunnlagd i 2016 og har etablert eit gjestekunstnarprogram der norske og internasjonale kunstnarar kan arbeide tre–ni månader på Svalbard. Utstillinga viser eit tverrsnitt av grafiske arbeid som er laga under kunstnaropphald sidan oppstarten. Utstillinga legg vekt på å synleggjere kunstnarlege prosessar, med større vekt på utforsking enn på ferdige verk.

Yaniya Mikhalina, Søsterløs

Trondheim kunstmuseum

11. mars–24. april

Museet viser fire videoverk som tek føre seg forholdet mellom psykisk uhelse og samtidige politiske hendingar så vel som konsekvensar av den postsovjetiske utdrivinga.

Stillbilde frå eit av Mikhalinas videoverk.

Stillbilde frå eit av Mikhalinas videoverk.

28% og Gába

Nordnorsk kunstmuseum, Tromsø

18. mars–12. februar 2024

Berre 28 prosent av samlinga til museet er laga av kvinner. I den historiske delen står det endå dårlegare til. Utstillinga synleggjer dette med å berre vise verk av kvinner i 28 prosent av arealet – resten står tomt. Parallelt presenterer Gába verk av 37 kvinner med røter i Sápmi. Kunstnarane nyttar daglegdagse, lokale materiale. Teknikkane har vore overleverte gjennom generasjonar, men i dag er det knapt nokon som kan dei.

Cici Wu med inviterte kunstnarar

Hordaland kunstsenter, Bergen

Fram til 7. mai

I taket heng ei bru laga av bambus og papir laga av Cici Wu. Ho vaks opp i Hongkong og har base i New York. Saman med sju kollegaer inviterer ho til ei mangfelt visning med tema som spenner frå propagandaverksemd og vald til ei romantisk tilnærming til språk.

Josefine L. Hersel. FLUX

11. mars–16. april

Bomuldsfabriken Kunsthall, Arendal

Cotton Club er visningsstaden for unge ved Bomuldsfabriken. Her har syttenåringen Josefine L. Hersel imponerande nok ei heil separatutstilling. I dei figurative måleria smeltar draumar saman med røyndom på leikent, ofte urovekkande vis.

Utstillingsplakaten FLUX

Utstillingsplakaten FLUX

Emneknaggar

Fleire artiklar

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

Foto: Nasjonalbiblioteket

Kultur

Den bortkomne Aasen-visa

Ungkaren Ivar Aasen (30) dikta ei ungkarsvise i 1843 som kom bort for Aasen-kjennarane og blei ei skillingsvise for folk flest.

Ottar Grepstad
SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

Foto: Nasjonalbiblioteket

Kultur

Den bortkomne Aasen-visa

Ungkaren Ivar Aasen (30) dikta ei ungkarsvise i 1843 som kom bort for Aasen-kjennarane og blei ei skillingsvise for folk flest.

Ottar Grepstad
Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.

Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.

Foto: Ahmed Zakot / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Morten A. Strøksnes

Alt dette var ikkje nødvendig

Krigen i Gaza er ikkje eit brot, men snarare ei logisk fullbyrding av politikken som er ført dei siste femti åra i Israel.

Ferdigmathylla på butikken er ofte ganske stor. Men er det dei små som handterer ho best?

Ferdigmathylla på butikken er ofte ganske stor. Men er det dei små som handterer ho best?

Foto: Terje Pedersen / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Ferdigmiddag

Det kan sjå ut som smådriftsfordelar bør få dominere norsk ferdigmatproduksjon. 

Presidentkandidat Donald Trump gjer honnør når dei spelar av opptaket der dømde etter 6. januar-åtaket på Kongressen syng nasjonalsongen i kor.

Presidentkandidat Donald Trump gjer honnør når dei spelar av opptaket der dømde etter 6. januar-åtaket på Kongressen syng nasjonalsongen i kor.

Foto: Jeff Dean / AP / NTB

KommentarSamfunn
Torbjørn L. Knutsen

Val på kanten av stupet?

– Om eg ikkje vinn presidentvalet i haust, betyr det slutten på det amerikanske demokratiet, sa Trump på eit valmøte i Ohio sist helg.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Foto: Javad Parsa

Samfunn

Den seigliva æresvalden

Debatten om æreskriminalitet er gamal. Framleis manglar dei heilskaplege løysingane, seier forfattaren Terje Bjøranger.

PernilleGrøndal
Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Foto: Javad Parsa

Samfunn

Den seigliva æresvalden

Debatten om æreskriminalitet er gamal. Framleis manglar dei heilskaplege løysingane, seier forfattaren Terje Bjøranger.

PernilleGrøndal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis