Bok
Den farlege eksponeringa
Arild Dahl skriv klokt mellom anna om å lita på kjenslene
Arild Dahl (f. 1954) er tidlegare leiar av Skrivekunstakademiet. Mengden lys vi slipper inn er den niande romanen hans.
Foto: privat
Det
er ikkje godt å vita kva andre eigentleg meiner om deg, eller å finna rett
definisjon på kjenslene deira. Det er nesten like vanskeleg å definere sine
eigne kjensler, eller tilhøvet ein har til andre. Er me vener, kompisar,
kjærastar eller noko som enno ikkje har fått namn?
Det er mellom anna slike ting Alva Horn,
hovudpersonen i den nye romanen til Arild Dahl, tumlar med i sitt elles
velordna indre, slik eg forstår ho. Ho er økonomidirektør i eit helseføretak,
ei einsleg kvinne rundt førti år med nokre relasjonar attom seg, ei god
veninne, Linn, eit leveleg tilhøve til mor si, og elles ein familie der ein mest
merkar seg svigerinna, som elskar seg sjølv og har få rivalar. Ho er ikkje
viktig i boka, men Dahl lèt Alva skildra ho smått infamt og samstundes med
konduite, og det er godt gjort.
Alva er med andre ord ein kultivert person, og
dessutan ørlite grann snobbete, noko ho er merksam på. Ei av hovudinteressene
hennar er champagne.
Nabomannen
Ein dag ho solar seg på terrassen, merkar
ho at ein mann i blokka vis-a-vis fotograferer ho, og ho er ikkje meir
konfliktsky enn at ho oppsøkjer han og spør kva dette skal tyde. Det syner seg
at han er austerrikar, han heiter Florian Hofer og er ein dyktig
amatørfotograf. Det vert ein relasjon mellom dei, der han lærer ho om
fotografering, og ho lærer han om champagne.
Ved eitt høve forklarer han
fenomenet eksponering som «Mengden lys vi slipper inn», og lesaren forstår at
det er just det heile boka handlar om. Slik forholdet mellom Alva og Florian
utviklar seg, lurer ho stadig på om han verkeleg tykkjer ho er attraktiv, og kva
skal ho kalla denne relasjonen?
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.