JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Hegge med kremlag

Bandet viser at souljazzen lever i beste velgåande.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bjørn Marius Hegge i spissen for bandet som spelar 60-talsjazz.

Bjørn Marius Hegge i spissen for bandet som spelar 60-talsjazz.

Foto: Thor Egil Leirtrø

Bjørn Marius Hegge i spissen for bandet som spelar 60-talsjazz.

Bjørn Marius Hegge i spissen for bandet som spelar 60-talsjazz.

Foto: Thor Egil Leirtrø

1967
20171027
1967
20171027

JAZZ

HEGGE:

Vi är ledsna men du får inte längre vara barn

Martin Myhre Olsen, alt-, sopran- og barytonsaks; Jonas Kullhammar, tenor- og barytonsaks; Vigleik Storaas, piano; Bjørn Marius Hegge, bass; Håkon Mjøset Johansen, trommer.
PARTICULAR RECORDINGS p!8

Den trondheimsbaserte bassisten Bjørn Marius Hegge har samla eit svensk-norsk kremlag for å framføra sju originale Hegge-komposisjonar. Alle låtane er påverka av jazzuttrykk som dukka opp i USA på 1960-talet. Faktisk er det enkelt å finna ganske konkrete referansar til artistar og låtar, men desse spora attende i jazzsoga reduserer ikkje verdien av det som er komponert, og langt mindre det som blir spelt.

Ein fot i tradisjonen, men eit blikk retta framover, heiter det i vaskesetelen. Det er eigentleg ei fin oppsummering. Det samtidige, eller blikket framover om ein vil, er først og fremst representert ved ei overflod av kreative soloar. Både Kullhammar og Storaas er i kjempeslag, men også den andre ungdomen i laget, Olsen, er med på notane. Hegge kunne ikkje valt seg betre makker enn Johansen. Sistnemnde har den eineståande evna å skifta mellom det lause og tilbakelente og vera stram og presis i neste augneblink. Alt dette utan at det blir bunde og føreseieleg.

Låten «Finally» er meir enn eit audmjukt bukk i retning Ornette Colemans «Eventually». Her har Hegge lånt ganske frimodig av førebiletet, men det funkar som berre det fordi solistane fører låten i ei heilt anna retning enn førebiletet. Storaas tek det heilt ned og innleier koret sitt litt Jan Johansson’sk. Ein ser konturane av Cannonball Adderly i «My Bromance», og Horace Silvers ånd svevar over vatna i «Whose Bassline Is It Anyway». Det er noko triveleg og attkjenneleg ved musikken, men her blir det spelt som om noko står på spel, og då lever musikken i beste velgåande.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

JAZZ

HEGGE:

Vi är ledsna men du får inte längre vara barn

Martin Myhre Olsen, alt-, sopran- og barytonsaks; Jonas Kullhammar, tenor- og barytonsaks; Vigleik Storaas, piano; Bjørn Marius Hegge, bass; Håkon Mjøset Johansen, trommer.
PARTICULAR RECORDINGS p!8

Den trondheimsbaserte bassisten Bjørn Marius Hegge har samla eit svensk-norsk kremlag for å framføra sju originale Hegge-komposisjonar. Alle låtane er påverka av jazzuttrykk som dukka opp i USA på 1960-talet. Faktisk er det enkelt å finna ganske konkrete referansar til artistar og låtar, men desse spora attende i jazzsoga reduserer ikkje verdien av det som er komponert, og langt mindre det som blir spelt.

Ein fot i tradisjonen, men eit blikk retta framover, heiter det i vaskesetelen. Det er eigentleg ei fin oppsummering. Det samtidige, eller blikket framover om ein vil, er først og fremst representert ved ei overflod av kreative soloar. Både Kullhammar og Storaas er i kjempeslag, men også den andre ungdomen i laget, Olsen, er med på notane. Hegge kunne ikkje valt seg betre makker enn Johansen. Sistnemnde har den eineståande evna å skifta mellom det lause og tilbakelente og vera stram og presis i neste augneblink. Alt dette utan at det blir bunde og føreseieleg.

Låten «Finally» er meir enn eit audmjukt bukk i retning Ornette Colemans «Eventually». Her har Hegge lånt ganske frimodig av førebiletet, men det funkar som berre det fordi solistane fører låten i ei heilt anna retning enn førebiletet. Storaas tek det heilt ned og innleier koret sitt litt Jan Johansson’sk. Ein ser konturane av Cannonball Adderly i «My Bromance», og Horace Silvers ånd svevar over vatna i «Whose Bassline Is It Anyway». Det er noko triveleg og attkjenneleg ved musikken, men her blir det spelt som om noko står på spel, og då lever musikken i beste velgåande.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis