JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Terry Allens Moby Dick

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1480
20200124
1480
20200124

«Historien om den hvite hvalen har så å si gjennomsyret tilværelsen, spor finnes overalt», skreiv Jan Kjærstad i føreordet til utgåva av Moby Dick som Aschehoug gav ut i 2009, den norske omsetjinga som Bjørn Alex Herrman fekk ein Bragepris for.

No finst det fleire spor, for også Terry Allen peikar mot Herman Melvilles roman på sin måte med albumet Just Like Moby Dick (Paradise of Bachelors/Playground), pryda av eit måleri av Thomas Chambers (1808–1869) på omslaget.

Med seg har Allen det han kallar The Panhandle Mystery Band, ein solid gjeng der gitarist Charlie Sexton spelar ei viktig rolle, også som medprodusent, og der det elles er grunn til å trekkje fram Shannon McNally, som syng med på fleire songar.

Allen er verkeleg noko for seg sjølv: Texanaren, som er busett i Santa Fe, og som no er i midten av 70-åra, lagar sprelsk, smart country som ikkje heilt liknar på noko anna, og han er dessutan ein mykje utstilt kunstnar, i haust med ei stor retrospektiv utstilling på L.A. Louver i Los Angeles.

Koplinga til Melvilles roman er ikkje openberr, sjølv om ho heller ikkje er tilfeldig, og på sitt mest direkte i dei fantastiske siste linene i den avsluttande songen «Sailin’ On Through», der det stormar i Golfen, brenn på prærien, og «half the world is screwed, other half’s insane»: «So better break out the bottle/ bring on the glass/ and fill it up with the good stuff/ ‘cause everything must pass/ just like Moby Dick

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

«Historien om den hvite hvalen har så å si gjennomsyret tilværelsen, spor finnes overalt», skreiv Jan Kjærstad i føreordet til utgåva av Moby Dick som Aschehoug gav ut i 2009, den norske omsetjinga som Bjørn Alex Herrman fekk ein Bragepris for.

No finst det fleire spor, for også Terry Allen peikar mot Herman Melvilles roman på sin måte med albumet Just Like Moby Dick (Paradise of Bachelors/Playground), pryda av eit måleri av Thomas Chambers (1808–1869) på omslaget.

Med seg har Allen det han kallar The Panhandle Mystery Band, ein solid gjeng der gitarist Charlie Sexton spelar ei viktig rolle, også som medprodusent, og der det elles er grunn til å trekkje fram Shannon McNally, som syng med på fleire songar.

Allen er verkeleg noko for seg sjølv: Texanaren, som er busett i Santa Fe, og som no er i midten av 70-åra, lagar sprelsk, smart country som ikkje heilt liknar på noko anna, og han er dessutan ein mykje utstilt kunstnar, i haust med ei stor retrospektiv utstilling på L.A. Louver i Los Angeles.

Koplinga til Melvilles roman er ikkje openberr, sjølv om ho heller ikkje er tilfeldig, og på sitt mest direkte i dei fantastiske siste linene i den avsluttande songen «Sailin’ On Through», der det stormar i Golfen, brenn på prærien, og «half the world is screwed, other half’s insane»: «So better break out the bottle/ bring on the glass/ and fill it up with the good stuff/ ‘cause everything must pass/ just like Moby Dick

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis