Arkivet: Terry Allens Moby Dick
«Historien om den hvite hvalen har så å si gjennomsyret tilværelsen, spor finnes overalt», skreiv Jan Kjærstad i føreordet til utgåva av Moby Dick som Aschehoug gav ut i 2009, den norske omsetjinga som Bjørn Alex Herrman fekk ein Bragepris for.
No finst det fleire spor, for også Terry Allen peikar mot Herman Melvilles roman på sin måte med albumet Just Like Moby Dick (Paradise of Bachelors/Playground), pryda av eit måleri av Thomas Chambers (1808–1869) på omslaget.
Med seg har Allen det han kallar The Panhandle Mystery Band, ein solid gjeng der gitarist Charlie Sexton spelar ei viktig rolle, også som medprodusent, og der det elles er grunn til å trekkje fram Shannon McNally, som syng med på fleire songar.
Allen er verkeleg noko for seg sjølv: Texanaren, som er busett i Santa Fe, og som no er i midten av 70-åra, lagar sprelsk, smart country som ikkje heilt liknar på noko anna, og han er dessutan ein mykje utstilt kunstnar, i haust med ei stor retrospektiv utstilling på L.A. Louver i Los Angeles.
Koplinga til Melvilles roman er ikkje openberr, sjølv om ho heller ikkje er tilfeldig, og på sitt mest direkte i dei fantastiske siste linene i den avsluttande songen «Sailin’ On Through», der det stormar i Golfen, brenn på prærien, og «half the world is screwed, other half’s insane»: «So better break out the bottle/ bring on the glass/ and fill it up with the good stuff/ ‘cause everything must pass/ just like Moby Dick.»
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Historien om den hvite hvalen har så å si gjennomsyret tilværelsen, spor finnes overalt», skreiv Jan Kjærstad i føreordet til utgåva av Moby Dick som Aschehoug gav ut i 2009, den norske omsetjinga som Bjørn Alex Herrman fekk ein Bragepris for.
No finst det fleire spor, for også Terry Allen peikar mot Herman Melvilles roman på sin måte med albumet Just Like Moby Dick (Paradise of Bachelors/Playground), pryda av eit måleri av Thomas Chambers (1808–1869) på omslaget.
Med seg har Allen det han kallar The Panhandle Mystery Band, ein solid gjeng der gitarist Charlie Sexton spelar ei viktig rolle, også som medprodusent, og der det elles er grunn til å trekkje fram Shannon McNally, som syng med på fleire songar.
Allen er verkeleg noko for seg sjølv: Texanaren, som er busett i Santa Fe, og som no er i midten av 70-åra, lagar sprelsk, smart country som ikkje heilt liknar på noko anna, og han er dessutan ein mykje utstilt kunstnar, i haust med ei stor retrospektiv utstilling på L.A. Louver i Los Angeles.
Koplinga til Melvilles roman er ikkje openberr, sjølv om ho heller ikkje er tilfeldig, og på sitt mest direkte i dei fantastiske siste linene i den avsluttande songen «Sailin’ On Through», der det stormar i Golfen, brenn på prærien, og «half the world is screwed, other half’s insane»: «So better break out the bottle/ bring on the glass/ and fill it up with the good stuff/ ‘cause everything must pass/ just like Moby Dick.»
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.
Foto: Lina Hindrum
Fadesar og fasadar
Roboten blir til mens vi ror.
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).
Foto: Ole Martin Wold / NTB
I rykk og napp
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.
Foto: Wildside
Roma – ein lukka by
Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.
Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Ja til skule, nei til studentfabrikk
Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.
Ragnar Bjerkreim har teke utgangspunkt i Josef-forteljinga i 1. Mosebok. Prosjektet tek for seg flukt, emigrasjon og folkevandring til ulike tider og på ulike kontinent.
Foto: Gry Monica Hellevik
Gjennom byar, under bru
Ragnar Bjerkreims Stjernesti famnar breitt, med mange røyster og opne landskap.