JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Trio med noko på hjartet

Musikken innyndar seg litt etter litt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1991
20180420
1991
20180420

Jazz

Gunhild Seim, Marilyn Crispell og David Rothenberg:

Grenseland

Gunhild Seim, trompet og elektronikk; Marilyn Crispell, piano, vokal og perkusjon; David Rothenberg, klarinettar og elektronikk
DROLLEHÅLÅ RECORDS DH9607

Gunhild Seim (44) er ein nestor i norsk jazz. Ho er ein av dei mest profilerte kvinnelege instrumentalistane på jazzfeltet. Ho har i over ti år levert innspelingar i eige namn som har hausta lovord frå den internasjonale fagpressa. Dette gjeld både innspelingane med bandet hennar, Time Jungle, og tingingsverket til Vossa Jazz 2012 Story Water. I tillegg har ho vore ein krumtapp i grunnlegginga av stavangerinstitusjonen Kitchen Orchestra.

Dette er ikkje første gong Seim og Crispell samarbeider. Sistnemnde var gjest på Time Jungle-innspelinga Elephant Wings. I samarbeid med den amerikanske filosofen og jazzmusikaren David Rothenberg har dei laga musikk som på meisterleg vis sameiner elektronikk og akustiske instrument. Rothenberg har i lang tid vore oppteken av dyrelydar som musikk, og har duettar med trast og australsk lyrehale på samvitet. Dette høyrer ein att i musikken.

Kollektiv

Plata er sett saman av åtte kollektivt komponerte låtar, og av desse er «Tundra», «Onyx» og «Grenseland» improvisatoriske tours de force. Førstnemnde er eit høgdepunkt med alle sine skiftande stemningar og sitt rike klangregister. Crispell er heile vegen i sentrum med kombinasjonen piano og tamburin og vokal, og i tillegg får me servert ein varm, men likevel avmålt samtale mellom klarinett og trompet.

Nye gullkorn

På fleire av låtane har dei lagt ein diskré puls i botnen som gjev spenning til den musikalske konversasjonen som skjer oppå dette fundamentet. Spesielt fascinerande er samspelet mellom Crispell og Seim i «Flame». Ved kvar gjennomspeling har eg oppdaga nye gullkorn. Denne plata har framleis meir å gje.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Gunhild Seim, Marilyn Crispell og David Rothenberg:

Grenseland

Gunhild Seim, trompet og elektronikk; Marilyn Crispell, piano, vokal og perkusjon; David Rothenberg, klarinettar og elektronikk
DROLLEHÅLÅ RECORDS DH9607

Gunhild Seim (44) er ein nestor i norsk jazz. Ho er ein av dei mest profilerte kvinnelege instrumentalistane på jazzfeltet. Ho har i over ti år levert innspelingar i eige namn som har hausta lovord frå den internasjonale fagpressa. Dette gjeld både innspelingane med bandet hennar, Time Jungle, og tingingsverket til Vossa Jazz 2012 Story Water. I tillegg har ho vore ein krumtapp i grunnlegginga av stavangerinstitusjonen Kitchen Orchestra.

Dette er ikkje første gong Seim og Crispell samarbeider. Sistnemnde var gjest på Time Jungle-innspelinga Elephant Wings. I samarbeid med den amerikanske filosofen og jazzmusikaren David Rothenberg har dei laga musikk som på meisterleg vis sameiner elektronikk og akustiske instrument. Rothenberg har i lang tid vore oppteken av dyrelydar som musikk, og har duettar med trast og australsk lyrehale på samvitet. Dette høyrer ein att i musikken.

Kollektiv

Plata er sett saman av åtte kollektivt komponerte låtar, og av desse er «Tundra», «Onyx» og «Grenseland» improvisatoriske tours de force. Førstnemnde er eit høgdepunkt med alle sine skiftande stemningar og sitt rike klangregister. Crispell er heile vegen i sentrum med kombinasjonen piano og tamburin og vokal, og i tillegg får me servert ein varm, men likevel avmålt samtale mellom klarinett og trompet.

Nye gullkorn

På fleire av låtane har dei lagt ein diskré puls i botnen som gjev spenning til den musikalske konversasjonen som skjer oppå dette fundamentet. Spesielt fascinerande er samspelet mellom Crispell og Seim i «Flame». Ved kvar gjennomspeling har eg oppdaga nye gullkorn. Denne plata har framleis meir å gje.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis