Flukta frå kjøkenet
Det er framleis liv i ei gammal suksesshistorie.
Astrid Overaa spelar Lilly Valentin i regi av Teatret Vårt.
Foto: Magnus R. Furset, Tingh
TEATRET VÅRT, Arbeideren, Ålesund
Willy Russell:
Lilly Valentin
Omsett av Morten Krogstad
Regi: Philipp Stengele
For 15 år sidan framførte Astrid Overaa denne monologen om husmora som brått fekk ei oppvakning og vende ryggen til regnvêr og ein dominerande, men elles uinteressert ektemann. Då var stykket alt 15 år gammalt. I denne versjonen er det oppdatert noko, og handlinga er flytta til Ålesund. Men husmorfrigjeringa har gått sin gang, slik at 61 år gamle Lilly ikkje står fram som heilt tidlaus.
Likevel, teksten har framleis nokre godt attkjennande poeng, som især dei mange kvinnene blant publikum nikkar og ler til. For når det kjem til stykket, har vel ikkje dei håplause mennene endra seg så mykje, og det er jo ikkje minst oss dette går ut over.
Med handlevogna som rekvisitt, og med ein tekst ho har gitt lokal farge, vandrar Astrid Overaa rundt på scena og lar oss få del i eit halvlevd liv som kallar på vemod og sårheit – spelt med ømheit og overskot. Ho konstaterer at vi ofte ikkje gjer det vi har lyst til. I staden gjer vi det vi må, og seier at det er det vi har lyst til. Men då ho tar det store spranget og reiser til Hellas i fjorten dagar, utan mannen sin, oppdagar ho at det aldri er for seint å endre personlegdommen. Det gir ein alderdomsdimensjon stykket ikkje hadde før.
Framføringa er litt tam i byrjinga, men tek seg gradvis opp og svingar bra etter at dama har sett foten på gresk grunn.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
TEATRET VÅRT, Arbeideren, Ålesund
Willy Russell:
Lilly Valentin
Omsett av Morten Krogstad
Regi: Philipp Stengele
For 15 år sidan framførte Astrid Overaa denne monologen om husmora som brått fekk ei oppvakning og vende ryggen til regnvêr og ein dominerande, men elles uinteressert ektemann. Då var stykket alt 15 år gammalt. I denne versjonen er det oppdatert noko, og handlinga er flytta til Ålesund. Men husmorfrigjeringa har gått sin gang, slik at 61 år gamle Lilly ikkje står fram som heilt tidlaus.
Likevel, teksten har framleis nokre godt attkjennande poeng, som især dei mange kvinnene blant publikum nikkar og ler til. For når det kjem til stykket, har vel ikkje dei håplause mennene endra seg så mykje, og det er jo ikkje minst oss dette går ut over.
Med handlevogna som rekvisitt, og med ein tekst ho har gitt lokal farge, vandrar Astrid Overaa rundt på scena og lar oss få del i eit halvlevd liv som kallar på vemod og sårheit – spelt med ømheit og overskot. Ho konstaterer at vi ofte ikkje gjer det vi har lyst til. I staden gjer vi det vi må, og seier at det er det vi har lyst til. Men då ho tar det store spranget og reiser til Hellas i fjorten dagar, utan mannen sin, oppdagar ho at det aldri er for seint å endre personlegdommen. Det gir ein alderdomsdimensjon stykket ikkje hadde før.
Framføringa er litt tam i byrjinga, men tek seg gradvis opp og svingar bra etter at dama har sett foten på gresk grunn.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.
Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB
Ein endrar ikkje naturen med talemåtar
Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.
Foto: Kari Anette Austvik / NTB
Frå bridgeverda: Svidd utgang
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.
Foto: Lina Hindrum
Fadesar og fasadar
Roboten blir til mens vi ror.
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).
Foto: Ole Martin Wold / NTB
I rykk og napp
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.
Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB
Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger
Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.