JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Rom og instrument blir eitt

Erlend Apneseth oppsummerer på eiga hand.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Erlend Apneseth vender attende til formatet han debuterte i for ni år sidan.

Erlend Apneseth vender attende til formatet han debuterte i for ni år sidan.

Foto: Signe Fuglesteg Luksengard

Erlend Apneseth vender attende til formatet han debuterte i for ni år sidan.

Erlend Apneseth vender attende til formatet han debuterte i for ni år sidan.

Foto: Signe Fuglesteg Luksengard

2025
20220902
2025
20220902

Samtidsmusikk

Erlend Apneseth:

Nova

Erlend Apneseth, hardingfele. Hubro

Soloplata er spelt inn i Tomba Emanuelle, mausoleet til Emanuel Vigeland, i august 2020 og april 2021. Med denne innspelinga vender han attende til formatet han debuterte med på Grappa for ni år sidan med Blikkspor. Apneseth blei alt tidleg i tenåra ein del av folkemusikkmiljøet i Sunnfjord, men møtet med Nils Økland gjorde at han fekk augo opp for improvisasjonen og dei mange måtane hardingfela kunne spelast på.

Det er spanande å lytta til både Blikkspor og Nova for å få perspektiv på den kunstnarlege reisa Apneseth har vore igjennom i løpet av desse ni åra. Alt i 2013 høyrer ein kimen til den eksperimenterande og improviserande Apneseth anno 2022 (inkludert fascinasjonen for pizzicato), og så er første kuttet på Nova lydarslåtten «Ly» etter Sigurd Eldegard frå Årdal. Det syner at Apneseth langt frå har mista kontakten med tradisjonen, og er tvillaust høgdepunktet på ei plate utan musikalske nedturar.

Elles er plata ein demonstrasjon av at hardingfela er eit uvanleg sterkt soloinstrument. Ho kan fylla dei fleste rom, men mausoleet til Vigeland og hardingfela til Apneseth poengterer dette i overveldande grad. Her skal lydteknikar Fridtjof A. Lindeman ha sin del av æra saman med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde, medprodusentane til Apneseth.

Titlane viser til hendingar og personar som har betydd noko i livet Apneseth. Platetittelen er fleirtydig. Nova er namnet på eit stjernefenomen og eit hushjørne i bestemt form. Låttitlane «Bestemor Bremen», «Palmyra» og «Til eit Astrup-bilete» gjev rom for assosiasjonar, men det er ikkje programmusikk som blir servert på Nova. Langt sterkare band knyter han til musikk frå Midtausten og Aust-Asia med låtar som «Fall» og «Speglingar», men på denne plata, som med dei fleste viktige utgjevingar, er det heilskapen som imponerer mest.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Samtidsmusikk

Erlend Apneseth:

Nova

Erlend Apneseth, hardingfele. Hubro

Soloplata er spelt inn i Tomba Emanuelle, mausoleet til Emanuel Vigeland, i august 2020 og april 2021. Med denne innspelinga vender han attende til formatet han debuterte med på Grappa for ni år sidan med Blikkspor. Apneseth blei alt tidleg i tenåra ein del av folkemusikkmiljøet i Sunnfjord, men møtet med Nils Økland gjorde at han fekk augo opp for improvisasjonen og dei mange måtane hardingfela kunne spelast på.

Det er spanande å lytta til både Blikkspor og Nova for å få perspektiv på den kunstnarlege reisa Apneseth har vore igjennom i løpet av desse ni åra. Alt i 2013 høyrer ein kimen til den eksperimenterande og improviserande Apneseth anno 2022 (inkludert fascinasjonen for pizzicato), og så er første kuttet på Nova lydarslåtten «Ly» etter Sigurd Eldegard frå Årdal. Det syner at Apneseth langt frå har mista kontakten med tradisjonen, og er tvillaust høgdepunktet på ei plate utan musikalske nedturar.

Elles er plata ein demonstrasjon av at hardingfela er eit uvanleg sterkt soloinstrument. Ho kan fylla dei fleste rom, men mausoleet til Vigeland og hardingfela til Apneseth poengterer dette i overveldande grad. Her skal lydteknikar Fridtjof A. Lindeman ha sin del av æra saman med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde, medprodusentane til Apneseth.

Titlane viser til hendingar og personar som har betydd noko i livet Apneseth. Platetittelen er fleirtydig. Nova er namnet på eit stjernefenomen og eit hushjørne i bestemt form. Låttitlane «Bestemor Bremen», «Palmyra» og «Til eit Astrup-bilete» gjev rom for assosiasjonar, men det er ikkje programmusikk som blir servert på Nova. Langt sterkare band knyter han til musikk frå Midtausten og Aust-Asia med låtar som «Fall» og «Speglingar», men på denne plata, som med dei fleste viktige utgjevingar, er det heilskapen som imponerer mest.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis