Arkivet: Ahmad Jamal
Ahmad Jamal med band på jazzfestivalen i Bern for nokre år sidan.
Foto: Lukas Lehmann / AP / NTB
Gamle konsertopptak kan ta oss med rett inn i ein kveld og eit rom som høyrer fortida til, og er derfor mellom mine favorittidsmaskiner. For nokre veker sidan gjekk reisa til konsertane Ahmad Jamal (f. 1930) hadde i klubben The Penthouse i Seattle på 1960-talet, fanga i to bind på utgivingane Emerald City Nights: Live at The Penthouse, frå 1963–1964 og 1965–1966, som har fått strålande omtalar over heile fjøla.
Jamal sjølv har oversyn over utgivingane, som er optimaliserte med omsyn til lydkvalitet og kjem i boksar med fotografi, musikkessaystikk og ulike intervju. Jamil Nasser er med på bass på begge binda, og det same er Chuck Lampkin på trommer. I tillegg er Richard Evans med på bass på første bindet, og Vernel Fournier og Frank Gant på trommer på bind to.
På repertoaret står standardar av Rodgers & Hart, Gershwin og andre, frå det som fleire reknar som ei glanstid for Jamal, som tok til å spele piano då han var tre år gammal og spelte profesjonelt frå han var fjorten, då Art Tatum peika han ut som stortalent. Opptaka frå The Penthouse følgjer tidlegare Jamal-utgivingar frå klubbar som the Pershing Lounge i Chicago og the Blackhawk i San Francisco.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Gamle konsertopptak kan ta oss med rett inn i ein kveld og eit rom som høyrer fortida til, og er derfor mellom mine favorittidsmaskiner. For nokre veker sidan gjekk reisa til konsertane Ahmad Jamal (f. 1930) hadde i klubben The Penthouse i Seattle på 1960-talet, fanga i to bind på utgivingane Emerald City Nights: Live at The Penthouse, frå 1963–1964 og 1965–1966, som har fått strålande omtalar over heile fjøla.
Jamal sjølv har oversyn over utgivingane, som er optimaliserte med omsyn til lydkvalitet og kjem i boksar med fotografi, musikkessaystikk og ulike intervju. Jamil Nasser er med på bass på begge binda, og det same er Chuck Lampkin på trommer. I tillegg er Richard Evans med på bass på første bindet, og Vernel Fournier og Frank Gant på trommer på bind to.
På repertoaret står standardar av Rodgers & Hart, Gershwin og andre, frå det som fleire reknar som ei glanstid for Jamal, som tok til å spele piano då han var tre år gammal og spelte profesjonelt frå han var fjorten, då Art Tatum peika han ut som stortalent. Opptaka frå The Penthouse følgjer tidlegare Jamal-utgivingar frå klubbar som the Pershing Lounge i Chicago og the Blackhawk i San Francisco.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.