JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Kantete

Masato Suzuki spelar J.S. Bachs cembalokonsertar med stor ordenssans.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den japanske cembalisten og dirigenten Masato Suzuki.

Den japanske cembalisten og dirigenten Masato Suzuki.

Foto: Marco Borggreve

Den japanske cembalisten og dirigenten Masato Suzuki.

Den japanske cembalisten og dirigenten Masato Suzuki.

Foto: Marco Borggreve

3112
20220812
3112
20220812

CD

Johann Sebastian Bach:

Concertos for Harpsichord & Strings Vol. 2

Bach Collegium Japan; cembalo og leiing: Masato Suzuki. BIS 2022

Dirigenten og cembalisten Masaaki Suzuki grunnla i 1990 Bach Collegium Japan, eit barokkorkester og kor som for fire år sidan fullførte albumserien med alle Johann Sebastian Bachs (1685–1750) kantatar og andre korverk. Innspelingane, som fordeler seg på 65 CD-ar, held gjennomgåande eit imponerande høgt nivå. Mange av kantatane har etter mi meining korkje før eller sidan blitt tolka like overtydande, med stilreine songsolistar og rund og vakker korklang.

Men framfor alt er det dirigentens gode sans for tempo som gjer albuma så vellukka. For å få Bachs kompliserte musikk til å svinga, må det ikkje musiserast for snøgt. Dette med tempoval er Masaaki Suzukis fremste kvalitet som ensembleleiar.

Gjenbruk

I 2018, same året som Masaaki Suzuki fullførte albumserien sin, overtok sonen Masato Suzuki som sjefdirigent for Bach Collegium Japan. Også han er cembalist, og no gjev han ut alle Bachs cembalokonsertar. Volum 2 inneheld fire verk av slaget. Særmerkt med tolkinga hans er at han nyttar «solistisk strykarbesetning», altså berre høvesvis eitt instrument på dei to fiolinstemmene og bratsjstemma, noko som gjev orkesterverka ein kammermusikalsk dåm.

Typisk for Bachs cembalokonsertar er at dei fleste er «gjenbruk» av tidlegare verk for andre soloinstrument. Omarbeidingane gjorde han seint i livet for å syta for underhaldningsmusikk til Leipzigs kaffihus, der sønene skulle få syna seg fram som virtuosar. Den mest kjende konserten på plata er Cembalokonsert nr. 6 i F-dur, BWV 1057, som er ein transponert versjon av den fjerde «Brandenburgkonserten». Originalen er ein trippelkonsert med to blokkfløyter og ein uvanleg virtuos solofiolin. I F-durversjonen er fiolinstemma omforma til minst like virtuos cembalomusikk.

Overtydeleg

Tolkinga til Masato Suzuki syner den same gode teften for tempo som far hans har. Me merkar det særleg i sistesatsen, «Allegro assai», som er ein kraftfull fuge av beste Bach-sort. Men sjølv om tempoet kjennest rett i høve til den musikalske teksturen (det går ikkje for raskt), manglar noko av driven – den framoverretta energien – som særmerkjer andre gode tolkingar av verket.

Grunnen er kanskje den litt kantete måten Masato Suzuki fraserer solostemma på, særleg i dei snøgge satsane. Han syner stor ordenssans og markerer tydeleg dei melodiske periodane i spelet sitt, men rørsleenergien frå den eine frasen og inn i den neste er ikkje alltid sterk nok. Slikt er ei utfordring med Bachs musikk generelt. Den kompositoriske teksturen er det me kallar komplementærrytmisk, noko som tyder at dei raske notane går og går, og der den eine melodiske perioden sluttar, byrjar alltid den neste. Kvile er det altså knapt å få for solisten. Hadde Masato Suzuki tenkt mindre på forma og meir på uttrykket, trur eg driven i dei snøgge satsane hadde blitt betre.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast
musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

CD

Johann Sebastian Bach:

Concertos for Harpsichord & Strings Vol. 2

Bach Collegium Japan; cembalo og leiing: Masato Suzuki. BIS 2022

Dirigenten og cembalisten Masaaki Suzuki grunnla i 1990 Bach Collegium Japan, eit barokkorkester og kor som for fire år sidan fullførte albumserien med alle Johann Sebastian Bachs (1685–1750) kantatar og andre korverk. Innspelingane, som fordeler seg på 65 CD-ar, held gjennomgåande eit imponerande høgt nivå. Mange av kantatane har etter mi meining korkje før eller sidan blitt tolka like overtydande, med stilreine songsolistar og rund og vakker korklang.

Men framfor alt er det dirigentens gode sans for tempo som gjer albuma så vellukka. For å få Bachs kompliserte musikk til å svinga, må det ikkje musiserast for snøgt. Dette med tempoval er Masaaki Suzukis fremste kvalitet som ensembleleiar.

Gjenbruk

I 2018, same året som Masaaki Suzuki fullførte albumserien sin, overtok sonen Masato Suzuki som sjefdirigent for Bach Collegium Japan. Også han er cembalist, og no gjev han ut alle Bachs cembalokonsertar. Volum 2 inneheld fire verk av slaget. Særmerkt med tolkinga hans er at han nyttar «solistisk strykarbesetning», altså berre høvesvis eitt instrument på dei to fiolinstemmene og bratsjstemma, noko som gjev orkesterverka ein kammermusikalsk dåm.

Typisk for Bachs cembalokonsertar er at dei fleste er «gjenbruk» av tidlegare verk for andre soloinstrument. Omarbeidingane gjorde han seint i livet for å syta for underhaldningsmusikk til Leipzigs kaffihus, der sønene skulle få syna seg fram som virtuosar. Den mest kjende konserten på plata er Cembalokonsert nr. 6 i F-dur, BWV 1057, som er ein transponert versjon av den fjerde «Brandenburgkonserten». Originalen er ein trippelkonsert med to blokkfløyter og ein uvanleg virtuos solofiolin. I F-durversjonen er fiolinstemma omforma til minst like virtuos cembalomusikk.

Overtydeleg

Tolkinga til Masato Suzuki syner den same gode teften for tempo som far hans har. Me merkar det særleg i sistesatsen, «Allegro assai», som er ein kraftfull fuge av beste Bach-sort. Men sjølv om tempoet kjennest rett i høve til den musikalske teksturen (det går ikkje for raskt), manglar noko av driven – den framoverretta energien – som særmerkjer andre gode tolkingar av verket.

Grunnen er kanskje den litt kantete måten Masato Suzuki fraserer solostemma på, særleg i dei snøgge satsane. Han syner stor ordenssans og markerer tydeleg dei melodiske periodane i spelet sitt, men rørsleenergien frå den eine frasen og inn i den neste er ikkje alltid sterk nok. Slikt er ei utfordring med Bachs musikk generelt. Den kompositoriske teksturen er det me kallar komplementærrytmisk, noko som tyder at dei raske notane går og går, og der den eine melodiske perioden sluttar, byrjar alltid den neste. Kvile er det altså knapt å få for solisten. Hadde Masato Suzuki tenkt mindre på forma og meir på uttrykket, trur eg driven i dei snøgge satsane hadde blitt betre.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast
musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Forsvarsminister Bjørn Arild Gram er på turné for å fortelje om langtidsmeldinga for Forsvaret. Her besøkjer han ubåten «KMN Utvær» i Bergen 10. april.

Forsvarsminister Bjørn Arild Gram er på turné for å fortelje om langtidsmeldinga for Forsvaret. Her besøkjer han ubåten «KMN Utvær» i Bergen 10. april.

Foto: Paul S. Amundsen / NTB

ForsvarSamfunn

Vil ruste opp ei lekk skute

Regjeringa lovar eit historisk forsvarsløft. I dag slit Forsvaret med å halde på mannskapet som alt er der.

Per Anders Todal
Forsvarsminister Bjørn Arild Gram er på turné for å fortelje om langtidsmeldinga for Forsvaret. Her besøkjer han ubåten «KMN Utvær» i Bergen 10. april.

Forsvarsminister Bjørn Arild Gram er på turné for å fortelje om langtidsmeldinga for Forsvaret. Her besøkjer han ubåten «KMN Utvær» i Bergen 10. april.

Foto: Paul S. Amundsen / NTB

ForsvarSamfunn

Vil ruste opp ei lekk skute

Regjeringa lovar eit historisk forsvarsløft. I dag slit Forsvaret med å halde på mannskapet som alt er der.

Per Anders Todal
Tore Pryser har skrive boka "Samarbeid, tilpasning og motstand. Mer svik og gråsoner". Delar av innhaldet vekkjer debatt.

Tore Pryser har skrive boka "Samarbeid, tilpasning og motstand. Mer svik og gråsoner". Delar av innhaldet vekkjer debatt.

Foto via Wikimedia Commons

Ordskifte
Bjørn Skåret

Tore Pryser og Reidar Hedemann

Tore Pryser gjev nytt liv til ei «ikkje-sak» i boka Samarbeid, tilpasning og motstand.

Kjønnsfilosof Judith Butler

Kjønnsfilosof Judith Butler

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

EssaySamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Feltnotat frå kulturkrigane

Kjønnsdebatten har innteke hovudscena i internasjonal politikk. På veg for å intervjue verdas mest innflytelsesrike kjønnsfilosof, Judith Butler, forsøker eg å orientere meg i ein raskt ekspanderande konflikt. 

Erlend Skjetne er frå Melhus og arbeider med norskopplæring for innvandrarar, i tillegg tl å vere forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Erlend Skjetne er frå Melhus og arbeider med norskopplæring for innvandrarar, i tillegg tl å vere forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Foto: Leikny Havik Skjærseth

BokMeldingar
Kjetil Berthelsen

Med lånt lyre

Erlend Skjetne går i nærsynt dialog med Olav Nygard i Liv, eg har drukke.

Etter ein betre middag blei det jam i gardsrommet. Frå venstre Zala Zulu og Deko Ébongué.

Etter ein betre middag blei det jam i gardsrommet. Frå venstre Zala Zulu og Deko Ébongué.

ReportasjeFeature

Om å snuble inn i ein framand kultur

Vi hadde høyrt Manu Dibango spele under Mela-festivalen på Rådhusplassen i Oslo. Det var freistande å følgje sporet hans attende til Kamerun.

Øyvind Pharo
Etter ein betre middag blei det jam i gardsrommet. Frå venstre Zala Zulu og Deko Ébongué.

Etter ein betre middag blei det jam i gardsrommet. Frå venstre Zala Zulu og Deko Ébongué.

ReportasjeFeature

Om å snuble inn i ein framand kultur

Vi hadde høyrt Manu Dibango spele under Mela-festivalen på Rådhusplassen i Oslo. Det var freistande å følgje sporet hans attende til Kamerun.

Øyvind Pharo

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis