JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Filmar som nesten får det til

Film frå Sør oppsummerer festivalfilmåret med tematisk breidde og varierande kvalitet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Daniela Vega speler fantastisk kvinne i årets chilenske Sølvbjørnen-vinnar.

Daniela Vega speler fantastisk kvinne i årets chilenske Sølvbjørnen-vinnar.

Daniela Vega speler fantastisk kvinne i årets chilenske Sølvbjørnen-vinnar.

Daniela Vega speler fantastisk kvinne i årets chilenske Sølvbjørnen-vinnar.

3218
20171117
3218
20171117

Film frå Sør kjem tradisjonen tru på tampen av eit langt filmår. Det betyr at mange av filmane alt har «buzz» frå andre festivalar, med dertil prisar og akkumulerte forventningar.

Ein av filmane frå sør med både medvind og prisar i segla, er det chilenske dramaet En fantastisk kvinne, som mellom anna vann Sølvbjørnen for beste manus under Berlinalen. Verd å leggje merke til er den sterke europeiske forankringa. Tyske Komplizen Film, som står bak arthousemeisterverket Min pappa Toni Erdmann, er med som produsentar. Og den kunstferdige estetikken gjennomsyrer En fantastisk kvinne. Her er vakre bilde og fargerike tablåscener, som gjer det freistande å dra parallellar til den spanske filmnestoren Pedro Almodóvar. Ein meir openberr Almodóvar-link, er transvestittematikken. Filmen spinn rundt Marina som blir fabelaktig spelt av transpersonen Daniela Vega, og er ei historie om både kjærleik og sorg. Etter at kjærasten, den langt eldre mannen Orlando (Reyes), dør, vender regissør Sebastian Lélio blikket mot den vanskelege sorgprosessen Marina møter. Først og fremst frå den forferdelege familien til Orlando, som behandlar henne på nedrig vis. Det er ein god film, som likevel har eit eller anna uforløyst ved seg.

Vondskap

Der Lelio omfamnar det vakre og poetiske, utforskar den mexicanske filmskaparen Michel Franco ubehaget og vondskapen. April’s Daughter, som vann juryprisen i sideprogrammet i Cannes, er på mange måtar også ein europeisk film i måten han stilistisk nikkar til for eksempel Haneke og Polanski. Franco viser heile vegen vondskapen på ei armlengds avstand. Her i form av ei mor frå helvete: Når April (Emma Suarez) trer inn i historia for å hjelpe den gravide tenåringsdottera Valeria, begynner vi gradvis å forstå kvifor Valeria i utgangspunktet ikkje ville ha hjelp frå mora. Samanlikna med Lélio og En fantastisk kvinne er Franco ikkje så mykje interessert i karakterstudium og kvifor karakterane handlar som dei gjer. Sånn sett held April fram med å vere ei gåte gjennom filmen, og eg saknar ei meir moralsk utforsking av henne. April må på ingen måte må stå til ansvar for det ho har gjort.

Ansvar

Ansvar er derimot sjølve berebjelken i det kaldblodige rettssalsdramaet The Third Murder, den ferskaste filmen til japanske Hirokazu Kore-eda. I første scene ser vi ein mann slå i hel det som viser seg å vere sjefen hans. Drapsmannen Misumi (Kôji Yakusho) har alt sona 30 år for drapet på to personar. Han tilstår glatt det tredje mordet og får tildelt ein forsvarar, Shigemori (Masaharu Fukuyama), som skal prøve å få han unna galgen. Det som så speler seg ut, er ein langsamt, oppbyggjande thriller der motiv, forklaringar og trådar går i sprikande retningar før det heile endar i retten. Dessverre er slutten det minst interessante med filmen, som likevel har sine kvalitetar, både i skodespel og filmspråk. The Third Murder får deg til å tvile på kva som er sant, og dessverre også på korleis filmen nøstar opp alle trådane.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er skribent
og student.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Film frå Sør kjem tradisjonen tru på tampen av eit langt filmår. Det betyr at mange av filmane alt har «buzz» frå andre festivalar, med dertil prisar og akkumulerte forventningar.

Ein av filmane frå sør med både medvind og prisar i segla, er det chilenske dramaet En fantastisk kvinne, som mellom anna vann Sølvbjørnen for beste manus under Berlinalen. Verd å leggje merke til er den sterke europeiske forankringa. Tyske Komplizen Film, som står bak arthousemeisterverket Min pappa Toni Erdmann, er med som produsentar. Og den kunstferdige estetikken gjennomsyrer En fantastisk kvinne. Her er vakre bilde og fargerike tablåscener, som gjer det freistande å dra parallellar til den spanske filmnestoren Pedro Almodóvar. Ein meir openberr Almodóvar-link, er transvestittematikken. Filmen spinn rundt Marina som blir fabelaktig spelt av transpersonen Daniela Vega, og er ei historie om både kjærleik og sorg. Etter at kjærasten, den langt eldre mannen Orlando (Reyes), dør, vender regissør Sebastian Lélio blikket mot den vanskelege sorgprosessen Marina møter. Først og fremst frå den forferdelege familien til Orlando, som behandlar henne på nedrig vis. Det er ein god film, som likevel har eit eller anna uforløyst ved seg.

Vondskap

Der Lelio omfamnar det vakre og poetiske, utforskar den mexicanske filmskaparen Michel Franco ubehaget og vondskapen. April’s Daughter, som vann juryprisen i sideprogrammet i Cannes, er på mange måtar også ein europeisk film i måten han stilistisk nikkar til for eksempel Haneke og Polanski. Franco viser heile vegen vondskapen på ei armlengds avstand. Her i form av ei mor frå helvete: Når April (Emma Suarez) trer inn i historia for å hjelpe den gravide tenåringsdottera Valeria, begynner vi gradvis å forstå kvifor Valeria i utgangspunktet ikkje ville ha hjelp frå mora. Samanlikna med Lélio og En fantastisk kvinne er Franco ikkje så mykje interessert i karakterstudium og kvifor karakterane handlar som dei gjer. Sånn sett held April fram med å vere ei gåte gjennom filmen, og eg saknar ei meir moralsk utforsking av henne. April må på ingen måte må stå til ansvar for det ho har gjort.

Ansvar

Ansvar er derimot sjølve berebjelken i det kaldblodige rettssalsdramaet The Third Murder, den ferskaste filmen til japanske Hirokazu Kore-eda. I første scene ser vi ein mann slå i hel det som viser seg å vere sjefen hans. Drapsmannen Misumi (Kôji Yakusho) har alt sona 30 år for drapet på to personar. Han tilstår glatt det tredje mordet og får tildelt ein forsvarar, Shigemori (Masaharu Fukuyama), som skal prøve å få han unna galgen. Det som så speler seg ut, er ein langsamt, oppbyggjande thriller der motiv, forklaringar og trådar går i sprikande retningar før det heile endar i retten. Dessverre er slutten det minst interessante med filmen, som likevel har sine kvalitetar, både i skodespel og filmspråk. The Third Murder får deg til å tvile på kva som er sant, og dessverre også på korleis filmen nøstar opp alle trådane.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er skribent
og student.

En fantastisk kvinne er ein god film som likevel har eit eller anna uforløyst ved seg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis