JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Ekkel edderkopp

Holy Spider maktar vera politisk og underhaldande på same tid – heldigvis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I filmen til Ali Abbasi jaktar journalisten Rahimi (Zar Amir-Ebrahimi) på ein seriemordar.

I filmen til Ali Abbasi jaktar journalisten Rahimi (Zar Amir-Ebrahimi) på ein seriemordar.

Foto: Nadim Carlsen / Mer Filmdistribusjon

I filmen til Ali Abbasi jaktar journalisten Rahimi (Zar Amir-Ebrahimi) på ein seriemordar.

I filmen til Ali Abbasi jaktar journalisten Rahimi (Zar Amir-Ebrahimi) på ein seriemordar.

Foto: Nadim Carlsen / Mer Filmdistribusjon

2794
20221125
2794
20221125

Thriller

Regi: Ali Abbasi

Holy Spider

Med: Zar Amir-Ebrahimi, Arash Ashtiani, Mehdi Bajestani
Kinofilm

Mashhad, 2000: Journalist Rahimi (Amir-Ebrahimi) tek turen frå Teheran for å grava i kva som gjer at ein karakter kalla Edderkoppmordaren (Bajestani) kan ta livet av så mange prostituerte utan at politiet klarar fakka han for desse så openlyse bortføringane. Mashhad-kollega Sharifi (Ashtiani) samarbeider til og med direkte med mordaren, som gjerne vil at avisene skal dekka dei «edle» dådane hans.

Kompassopp

Det er mørkt, dette her, berre så det er sagt. Ein fyr som Saeed, som overlevde den fyrste golfkrigen og dermed ikkje blei martyr, kva kan han vel gjera for å gleda Allah? Drepa dei umoralske, sjølvsagt. Beeeeekmørkt. Det verste er at han drep ikkje eigentleg for Allah, men for ein eller annan imam som han ser sånn opp til.

Holy Spider er basert på sanne hendingar, men som med all sannkrim kan ein ikkje lita på kva som er sant i noka særleg grad. Så når eg les at heile journalistdelen er oppdikta, kjenner eg at lufta i den i utgangspunktet begeistra ballongen min går litt ut.

På andre sida: Som spelefilm i ein sjanger eg finn høgst underhaldande, maktar Holy Spider å fortelja ei historie som er skakande med tanke på at folk faktisk til ei viss grad støtta handlingane til Saeed. Sjølv om dette var tjue år sidan, så er det i lys av dagens demonstrasjonar og arrestasjonar ingen tvil om at Iran har ein lang veg å gå for å justera det moralske kompasset sitt.

Isningar

Grensen stod på lista mi over dei beste filmane i 2018, og regissør Ali Abbasi stod med denne for det svenske Oscar-bidraget. Sidan har han fått dansk pass, men sitt opphavlege Iran kan han derimot ikkje reisa tilbake til med det fyrste. Lydsporet er tett og intenst og skrive av Martin Dirkov, også komponist på dei to andre filmane til Abbasi. På foto har han fått med seg nok ein tidlegare samarbeidspartnar, Nadim Carlsen, så her er mange danske krefter i sving.

Æreskodeksen Abbasi påpeikar, framstår som ein klam jernhanske, både om ein ser på nyhende, og om ein ser Holy Spider. Ein kan bli like matt, trist og opprørt av både fiksjon og røynd. Heldigvis er filmen så medrivande at meir enn politisk oppdragande er han fyrst og fremst spennande og skummel, akkurat som sannkrim skal vera.

Det kanskje mest skremmande i filmen er eigentleg ikkje korleis Saeed får støttespelarar, eller dei forferdelege hendingane han utfører. Den uunngåelege hjernevaskinga ein ser den unge sonen hans gå gjennom, får det verkeleg til å isa i blodårene.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Thriller

Regi: Ali Abbasi

Holy Spider

Med: Zar Amir-Ebrahimi, Arash Ashtiani, Mehdi Bajestani
Kinofilm

Mashhad, 2000: Journalist Rahimi (Amir-Ebrahimi) tek turen frå Teheran for å grava i kva som gjer at ein karakter kalla Edderkoppmordaren (Bajestani) kan ta livet av så mange prostituerte utan at politiet klarar fakka han for desse så openlyse bortføringane. Mashhad-kollega Sharifi (Ashtiani) samarbeider til og med direkte med mordaren, som gjerne vil at avisene skal dekka dei «edle» dådane hans.

Kompassopp

Det er mørkt, dette her, berre så det er sagt. Ein fyr som Saeed, som overlevde den fyrste golfkrigen og dermed ikkje blei martyr, kva kan han vel gjera for å gleda Allah? Drepa dei umoralske, sjølvsagt. Beeeeekmørkt. Det verste er at han drep ikkje eigentleg for Allah, men for ein eller annan imam som han ser sånn opp til.

Holy Spider er basert på sanne hendingar, men som med all sannkrim kan ein ikkje lita på kva som er sant i noka særleg grad. Så når eg les at heile journalistdelen er oppdikta, kjenner eg at lufta i den i utgangspunktet begeistra ballongen min går litt ut.

På andre sida: Som spelefilm i ein sjanger eg finn høgst underhaldande, maktar Holy Spider å fortelja ei historie som er skakande med tanke på at folk faktisk til ei viss grad støtta handlingane til Saeed. Sjølv om dette var tjue år sidan, så er det i lys av dagens demonstrasjonar og arrestasjonar ingen tvil om at Iran har ein lang veg å gå for å justera det moralske kompasset sitt.

Isningar

Grensen stod på lista mi over dei beste filmane i 2018, og regissør Ali Abbasi stod med denne for det svenske Oscar-bidraget. Sidan har han fått dansk pass, men sitt opphavlege Iran kan han derimot ikkje reisa tilbake til med det fyrste. Lydsporet er tett og intenst og skrive av Martin Dirkov, også komponist på dei to andre filmane til Abbasi. På foto har han fått med seg nok ein tidlegare samarbeidspartnar, Nadim Carlsen, så her er mange danske krefter i sving.

Æreskodeksen Abbasi påpeikar, framstår som ein klam jernhanske, både om ein ser på nyhende, og om ein ser Holy Spider. Ein kan bli like matt, trist og opprørt av både fiksjon og røynd. Heldigvis er filmen så medrivande at meir enn politisk oppdragande er han fyrst og fremst spennande og skummel, akkurat som sannkrim skal vera.

Det kanskje mest skremmande i filmen er eigentleg ikkje korleis Saeed får støttespelarar, eller dei forferdelege hendingane han utfører. Den uunngåelege hjernevaskinga ein ser den unge sonen hans gå gjennom, får det verkeleg til å isa i blodårene.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Æreskodeksen Abbasi påpeikar, framstår som ein klam jernhanske.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

KommentarSidene 2-3

Vill vest i villmarka

Det har gått hardt for seg i den norske fjellheimen dei siste åra. Slik blir det når dei som kunne ha dratt i naudbremsen, er blant dei største pådrivarane for nedbygging av natur.

Astrid Sverresdotter Dypvik

Teikning: May Linn Clement

KommentarSidene 2-3

Vill vest i villmarka

Det har gått hardt for seg i den norske fjellheimen dei siste åra. Slik blir det når dei som kunne ha dratt i naudbremsen, er blant dei største pådrivarane for nedbygging av natur.

Astrid Sverresdotter Dypvik
Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte

En utilstrekkelig langtidsplan

Vi har større og mer fundamentale sårbarheter enn noen gang før som nasjon, samtidig som vi er dårligere forberedt enn på lenge.

RobertMood
Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte

En utilstrekkelig langtidsplan

Vi har større og mer fundamentale sårbarheter enn noen gang før som nasjon, samtidig som vi er dårligere forberedt enn på lenge.

RobertMood

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis