JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Aktuell

Varmt frå Kaldestad

På Gyrid Nordal Kaldestads plate handlar det om det aller enklaste og det vanskelegaste.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gyrid Nordal Kaldestad og trioen Kaldestad debuterer med melankolsk og drøymande musikk.

Gyrid Nordal Kaldestad og trioen Kaldestad debuterer med melankolsk og drøymande musikk.

Gyrid Nordal Kaldestad og trioen Kaldestad debuterer med melankolsk og drøymande musikk.

Gyrid Nordal Kaldestad og trioen Kaldestad debuterer med melankolsk og drøymande musikk.

3060
20161104
3060
20161104

Ho er komponist og frilansmusikar. Trioen kallar seg «Kaldestad», og no kjem Gyrid Nordal Kaldestad med si første plate. På platesomslaget står det berre «Kaldestad», og sjølvsagt er ho ein av dei mange kreative Kaldestadane får Leirvik på Stord.

Debutplata har ho kalla Stille, stille.

Dei siste to åra har stordabuen hatt stipend som komponist, og songane på plata har ho skrive og komponert sjølv. I stor grad er det røysta hennar som pregar plata. Sjølv spelar ho harmonium og perkusjon, og med seg har ho Anne Hytta på hardingfele og sambuaren Are Lothe Kolbeinsen på gitar.

Stordabuen, forfattaren og diktaren Per Olav Kaldestad er far til Gyrid, men sjølv bur ho i Gamlebyen i Oslo.

– I tillegg har du ein bror som spelar i fleire band?

– Ja, Roald Kaldestad både forfattar og musikar, og me har ein annan bror, Åsmund, som både syng og komponerer.

– Har de spelt i lag alle fire?

– Ikkje så ofte, men me har hatt prosjekt i lag. For nokre år sidan hadde me ein David Bowie-tributtkonsert på Stord Øyo-festivalen på høgskulen, og det var kjekt.

– Du er sterkt påverka av oppveksten?

– Eg har lese mykje både dikt og annan litteratur, og det gjer eg no framleis – om eg får fred for dei to små borna.

– Det er mykje vakker stordadialekt på plata?

– Ja, men eg har budd så mykje borte at dialekten har vel kanskje vorte litt hybrid, men eg trur no det meste er på plass framleis. Nokre av oss møtest av og til for å ta vare på stordabuen i oss.

– Du har arbeidd mykje med musikk?

– Ja, og eg gjer mykje forskjellig. Eg er inspirert av så mange – både jazz, viser og folkemusikk. Mellom inspirasjonskjeldene er Nils Økland, Christian Wallumrød, Kari Bremnes, Joni Mitchell og fleire andre. Kanskje er eg inspirert av folk som tøyer grensene litt, men eg har arbeidd mykje med lyd og visuell scenekunst dei siste åra. Eg er i skjeringsfeltet mellom det å vera utøvar og komponist. Så lenge ein har elektroniske verkty, er det mykje ein gjera mykje sjølv, og i det siste har eg komponert lydinstrument for andre.

– Den nye plata er spelt inn i Tøyen-kyrkja i Oslo?

– Ja, der er akustikken god, og me ønskte å spela henne inn live. Det er ikkje lett å finna kyrkjerom der det er stilt utanfor, men det er det i Tøyen-kyrkja. Me ønskte å laga ei plate der ei stemning er gjennomgåande, og Stille, stille har nok vorte eit melankolsk og litt drøymande album.

– Det handlar om kjærleikssorg?

– Ja, om å missa nokon som du er glad i, men også om å verta vaksen og ønskja seg tilbake til det som var.

– De byrjar ein liten turné i Litteraturhuset i Trondheim 5. november?

– Eg studerte der i mange år, og gitaristen er derifrå. Men aller mest er det av di dei opnar eit nytt litteraturhus i byen, og det må no vera rette plassen for musikken vår. Sidan går turen til Deichmanske bibliotek i Oslo og Falturiltu-festivalen på Stord, og det ser me fram til.

– Har «faderen» sett godkjentstempel på prosjektet?

– Ja, han likte plata!

ottar@dagogtid.no

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Ho er komponist og frilansmusikar. Trioen kallar seg «Kaldestad», og no kjem Gyrid Nordal Kaldestad med si første plate. På platesomslaget står det berre «Kaldestad», og sjølvsagt er ho ein av dei mange kreative Kaldestadane får Leirvik på Stord.

Debutplata har ho kalla Stille, stille.

Dei siste to åra har stordabuen hatt stipend som komponist, og songane på plata har ho skrive og komponert sjølv. I stor grad er det røysta hennar som pregar plata. Sjølv spelar ho harmonium og perkusjon, og med seg har ho Anne Hytta på hardingfele og sambuaren Are Lothe Kolbeinsen på gitar.

Stordabuen, forfattaren og diktaren Per Olav Kaldestad er far til Gyrid, men sjølv bur ho i Gamlebyen i Oslo.

– I tillegg har du ein bror som spelar i fleire band?

– Ja, Roald Kaldestad både forfattar og musikar, og me har ein annan bror, Åsmund, som både syng og komponerer.

– Har de spelt i lag alle fire?

– Ikkje så ofte, men me har hatt prosjekt i lag. For nokre år sidan hadde me ein David Bowie-tributtkonsert på Stord Øyo-festivalen på høgskulen, og det var kjekt.

– Du er sterkt påverka av oppveksten?

– Eg har lese mykje både dikt og annan litteratur, og det gjer eg no framleis – om eg får fred for dei to små borna.

– Det er mykje vakker stordadialekt på plata?

– Ja, men eg har budd så mykje borte at dialekten har vel kanskje vorte litt hybrid, men eg trur no det meste er på plass framleis. Nokre av oss møtest av og til for å ta vare på stordabuen i oss.

– Du har arbeidd mykje med musikk?

– Ja, og eg gjer mykje forskjellig. Eg er inspirert av så mange – både jazz, viser og folkemusikk. Mellom inspirasjonskjeldene er Nils Økland, Christian Wallumrød, Kari Bremnes, Joni Mitchell og fleire andre. Kanskje er eg inspirert av folk som tøyer grensene litt, men eg har arbeidd mykje med lyd og visuell scenekunst dei siste åra. Eg er i skjeringsfeltet mellom det å vera utøvar og komponist. Så lenge ein har elektroniske verkty, er det mykje ein gjera mykje sjølv, og i det siste har eg komponert lydinstrument for andre.

– Den nye plata er spelt inn i Tøyen-kyrkja i Oslo?

– Ja, der er akustikken god, og me ønskte å spela henne inn live. Det er ikkje lett å finna kyrkjerom der det er stilt utanfor, men det er det i Tøyen-kyrkja. Me ønskte å laga ei plate der ei stemning er gjennomgåande, og Stille, stille har nok vorte eit melankolsk og litt drøymande album.

– Det handlar om kjærleikssorg?

– Ja, om å missa nokon som du er glad i, men også om å verta vaksen og ønskja seg tilbake til det som var.

– De byrjar ein liten turné i Litteraturhuset i Trondheim 5. november?

– Eg studerte der i mange år, og gitaristen er derifrå. Men aller mest er det av di dei opnar eit nytt litteraturhus i byen, og det må no vera rette plassen for musikken vår. Sidan går turen til Deichmanske bibliotek i Oslo og Falturiltu-festivalen på Stord, og det ser me fram til.

– Har «faderen» sett godkjentstempel på prosjektet?

– Ja, han likte plata!

ottar@dagogtid.no

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis