JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

2944
20240426
2944
20240426

Dokumentarfilm

Regi: Kaouther Ben Hania

Olfas døtre (Orig.tit.: Les filles d’Olfa)

Med: Olfa Hamrouni, Eya Chikhaoui, Tayssir Chikhaoui, Hind Sabri, Majd Mastoura
Kinofilm

Olfa har fire døtrer. To bur heime. Ulven tok dei to andre, seier Olfa. Kva det inneber, tek det tid før filmen kjem til. Det kretsar metaforiske ulveflokkar av fleire typar rundt dei. Noko har rotna i Tunisia. Radikalisering trugar. Den kjende regissøren Kaouther Ben Hania samlar skodespelarar, Olfa og dei to døtrene framom kamera for å fortelje og rekonstruere historia deira.

Opne sår

Skodespelarar spelar dei to systrene ulven tok. Den solide Hind Sabri spelar Olfa når dei skal rekonstruere scener det er for tungt å attskape for den hardt prøvde mora. Røynde, gode Majd Mastoura tek hand om fleire mannsroller. Ben Hania har veksla mellom spelefilm og dokumentar i karrieren, og hausta åtgaum for dei to siste spelefilmane sine. The Man Who Sold His Skin (2020) var ein imponerande kompleks film om kunst og migrasjon. Beauty And The Dogs (2017) var eit harmdirrande drama om sexisme i tunisisk politi.

«Kaouther Ben Hania held ikkje igjen når Olfa har trått feil.»

Det er raust av Olfa og døtrene å opna dørene for filmskaparen og kollegaene hennar. Dei ekte døtrene snakkar til regissøren og drøftar funksjonen film har, kontra erfaringar med psykolog. Det er interessant på fleire høgre nivå. Ben Hania balanserer elegant på ei etisk line. Filmen kjennest ikkje spekulativ. Han er eit fruktbart utgangspunkt for å prate om kven og korleis vi fortel om traume. Målet til Olfa er å bryte med vonde sirklar frå fortida. Filmskaparen bryt ned fordomar om radikalisering.

Styrke og sjarm

Olfas døtre vitnar om eit samfunn med alvorlege problem knytte til kvinnefiendtleg kultur. Mange menn er monster. Fanatiske forgreiningar har tatt mykje plass etter at revolusjonen felte Ben Ali i 2011. Sterke Olfa feia fysisk vekk mannsgrisar på jakt. Samstundes har ho vore ei kontrollerande og streng mor. Ben Hania held ikkje igjen når Olfa har trått feil. Det manglar ikkje drama i det som har ramma familien. Det blir sterkt. Tårene trillar.

Filmen er vakker både visuelt og i skildringa av samhald. Døtrene er storsjarmørar og Olfa eit rivjern. Kulissane og kvaliteten i bileta er nydelege. Filmhandverket er av skyhøg kvalitet. Når vi brått ser klipp frå nyhende, er effekten sterk emosjonelt og estetisk.

Kaouther Ben Hania vann pris for beste dokumentar i Cannes, og han blei nominert til Oscar for beste dokumentar for denne ekstraordinære filmen. Mellom sterke kjensler og massivt mørke finn vi òg ljos og varme. Eg tilrår av heile mitt hjarte å sjå denne uvanleg sterke og fine dokumentaren på kino.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentarfilm

Regi: Kaouther Ben Hania

Olfas døtre (Orig.tit.: Les filles d’Olfa)

Med: Olfa Hamrouni, Eya Chikhaoui, Tayssir Chikhaoui, Hind Sabri, Majd Mastoura
Kinofilm

Olfa har fire døtrer. To bur heime. Ulven tok dei to andre, seier Olfa. Kva det inneber, tek det tid før filmen kjem til. Det kretsar metaforiske ulveflokkar av fleire typar rundt dei. Noko har rotna i Tunisia. Radikalisering trugar. Den kjende regissøren Kaouther Ben Hania samlar skodespelarar, Olfa og dei to døtrene framom kamera for å fortelje og rekonstruere historia deira.

Opne sår

Skodespelarar spelar dei to systrene ulven tok. Den solide Hind Sabri spelar Olfa når dei skal rekonstruere scener det er for tungt å attskape for den hardt prøvde mora. Røynde, gode Majd Mastoura tek hand om fleire mannsroller. Ben Hania har veksla mellom spelefilm og dokumentar i karrieren, og hausta åtgaum for dei to siste spelefilmane sine. The Man Who Sold His Skin (2020) var ein imponerande kompleks film om kunst og migrasjon. Beauty And The Dogs (2017) var eit harmdirrande drama om sexisme i tunisisk politi.

«Kaouther Ben Hania held ikkje igjen når Olfa har trått feil.»

Det er raust av Olfa og døtrene å opna dørene for filmskaparen og kollegaene hennar. Dei ekte døtrene snakkar til regissøren og drøftar funksjonen film har, kontra erfaringar med psykolog. Det er interessant på fleire høgre nivå. Ben Hania balanserer elegant på ei etisk line. Filmen kjennest ikkje spekulativ. Han er eit fruktbart utgangspunkt for å prate om kven og korleis vi fortel om traume. Målet til Olfa er å bryte med vonde sirklar frå fortida. Filmskaparen bryt ned fordomar om radikalisering.

Styrke og sjarm

Olfas døtre vitnar om eit samfunn med alvorlege problem knytte til kvinnefiendtleg kultur. Mange menn er monster. Fanatiske forgreiningar har tatt mykje plass etter at revolusjonen felte Ben Ali i 2011. Sterke Olfa feia fysisk vekk mannsgrisar på jakt. Samstundes har ho vore ei kontrollerande og streng mor. Ben Hania held ikkje igjen når Olfa har trått feil. Det manglar ikkje drama i det som har ramma familien. Det blir sterkt. Tårene trillar.

Filmen er vakker både visuelt og i skildringa av samhald. Døtrene er storsjarmørar og Olfa eit rivjern. Kulissane og kvaliteten i bileta er nydelege. Filmhandverket er av skyhøg kvalitet. Når vi brått ser klipp frå nyhende, er effekten sterk emosjonelt og estetisk.

Kaouther Ben Hania vann pris for beste dokumentar i Cannes, og han blei nominert til Oscar for beste dokumentar for denne ekstraordinære filmen. Mellom sterke kjensler og massivt mørke finn vi òg ljos og varme. Eg tilrår av heile mitt hjarte å sjå denne uvanleg sterke og fine dokumentaren på kino.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Foto: Kari Anette Austvik / NTB

Frå bridgeverdaKunnskap
Erlend Skjetne

Frå bridgeverda: Svidd utgang

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis