Ytringsfridom – også for Dag og Tid-redaktøren?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Kritikk
Dag Hallvard Ystgaard viser (17. februar) til Dag og Tid-redaktøren sitt «betimelige» spørsmål (27. januar) om kvifor Tyrkia er med i Nato, og han grunngjev kvifor spørsmålet er «betimelig».
Så langt må jo alle vera einige med han. At koranbrenning er ytringsfridom i praksis, og difor må vera tillete, er det vel også stor semje om.
Men det er vel òg godt innanfor ytringsfridomen å kritisera denne forma for ytring? Eller er ein på kanten av ytringsfridomen når ein kritiserer, eller går imot, andre sine ytringar, anten det gjeld innhaldet i dei eller måten dei blir framsette på?
For det er det redaktøren gjer i siste Dag og Tid, og det må han ha lov til, i samsvar med ytringsfridomen (Grunnlova). Han har lov å kalla brenninga «idiotisk», og mannen bak ho «ekstremist», har han ikkje? Ystgaard meiner han har «tatt avstand fra selve ytringsfriheten» når han gjer det, for vi må la alle få «brenne sine koraner i fred», altså utan innvendingar, det er å kjempa for ytringsfridomen.
Men er det det? Eg har alltid trudd at beste måten å fremja ytringsfridomen på, er å bruka han. så eg finn at det er god logikk i det redaktøren seier.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Kritikk
Dag Hallvard Ystgaard viser (17. februar) til Dag og Tid-redaktøren sitt «betimelige» spørsmål (27. januar) om kvifor Tyrkia er med i Nato, og han grunngjev kvifor spørsmålet er «betimelig».
Så langt må jo alle vera einige med han. At koranbrenning er ytringsfridom i praksis, og difor må vera tillete, er det vel også stor semje om.
Men det er vel òg godt innanfor ytringsfridomen å kritisera denne forma for ytring? Eller er ein på kanten av ytringsfridomen når ein kritiserer, eller går imot, andre sine ytringar, anten det gjeld innhaldet i dei eller måten dei blir framsette på?
For det er det redaktøren gjer i siste Dag og Tid, og det må han ha lov til, i samsvar med ytringsfridomen (Grunnlova). Han har lov å kalla brenninga «idiotisk», og mannen bak ho «ekstremist», har han ikkje? Ystgaard meiner han har «tatt avstand fra selve ytringsfriheten» når han gjer det, for vi må la alle få «brenne sine koraner i fred», altså utan innvendingar, det er å kjempa for ytringsfridomen.
Men er det det? Eg har alltid trudd at beste måten å fremja ytringsfridomen på, er å bruka han. så eg finn at det er god logikk i det redaktøren seier.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.