JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

På grensa til døden

Fosse-kompaniet gjer ein av Fosses mest «svevande» teatertekstar meir «jordnær».

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den eine og Den andre vert spelte av Peter Kolbjørnsen og Maud Jonassen.

Den eine og Den andre vert spelte av Peter Kolbjørnsen og Maud Jonassen.

Foto: Jan Tore Øverstad

Den eine og Den andre vert spelte av Peter Kolbjørnsen og Maud Jonassen.

Den eine og Den andre vert spelte av Peter Kolbjørnsen og Maud Jonassen.

Foto: Jan Tore Øverstad

1779
20210924
1779
20210924

Det norske
Fosse-kompaniet

Jon Fosse:

Eg er vinden

Regi og manusomarbeiding: Maud Jonassen og Peter Kolbjørnsen
Musikk og lyddesign: Tobias Grønborg
Vinterlysfestivalen i Mo i Rana

Det norske Fosse-kompaniet produserer ikkje kraft, men derimot scenekunst, skriven av Jon Fosse. Dei har base i Snertingdal i Gjøvik kommune, og Eg er vinden er den tredje Fosse-teksten dei set opp.

Slik Eirik Stubø regisserte urpremieren for fjorten år sidan, blei det ei heilt naken og reinskoren framsyning. To personar stod rett opp og ned og snakka nesten tonlaust på ei heilt tom scene utan rekvisittar. Det er heilt i tråd med Fosses tilvising, som seier at stykket speler seg ut i ein tenkt og så vidt illudert båt, slik også handlingane er tenkte og berre skal illuderast.

Kva kjønn Den eine (Peter Kolbjørnsen) og Den andre (Maud Jonassen) skal ha, seier ikkje Fosse noko om. I denne oppsetjinga kan dei vere vener, kanskje kjærastar. Men dei to som også har ansvaret for regien, har ikkje heilt våga å lite på teksten aleine, og dei vel å syne handlingane – utan å gjere altfor mykje av dei. Eller kanskje torer dei ikkje lite på seg sjølve?

Om vi ser bort frå det, og at dei har utstyrt seg med nokre meter tau som dei gjer det meste ut av, har framsyninga teke vare på mykje av tonen i dette stykket som heile tida beveger seg på grensa mellom liv og død, og som innimellom har ein litt meir filosoferande karakter enn mange Fosse-stykke.

Med spelestilen sin gjer dei to medverkande kanskje stykket meir «realistisk» enn det teksten synest å invitere til, men framsyninga fungerer likevel bra.

 Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Det norske
Fosse-kompaniet

Jon Fosse:

Eg er vinden

Regi og manusomarbeiding: Maud Jonassen og Peter Kolbjørnsen
Musikk og lyddesign: Tobias Grønborg
Vinterlysfestivalen i Mo i Rana

Det norske Fosse-kompaniet produserer ikkje kraft, men derimot scenekunst, skriven av Jon Fosse. Dei har base i Snertingdal i Gjøvik kommune, og Eg er vinden er den tredje Fosse-teksten dei set opp.

Slik Eirik Stubø regisserte urpremieren for fjorten år sidan, blei det ei heilt naken og reinskoren framsyning. To personar stod rett opp og ned og snakka nesten tonlaust på ei heilt tom scene utan rekvisittar. Det er heilt i tråd med Fosses tilvising, som seier at stykket speler seg ut i ein tenkt og så vidt illudert båt, slik også handlingane er tenkte og berre skal illuderast.

Kva kjønn Den eine (Peter Kolbjørnsen) og Den andre (Maud Jonassen) skal ha, seier ikkje Fosse noko om. I denne oppsetjinga kan dei vere vener, kanskje kjærastar. Men dei to som også har ansvaret for regien, har ikkje heilt våga å lite på teksten aleine, og dei vel å syne handlingane – utan å gjere altfor mykje av dei. Eller kanskje torer dei ikkje lite på seg sjølve?

Om vi ser bort frå det, og at dei har utstyrt seg med nokre meter tau som dei gjer det meste ut av, har framsyninga teke vare på mykje av tonen i dette stykket som heile tida beveger seg på grensa mellom liv og død, og som innimellom har ein litt meir filosoferande karakter enn mange Fosse-stykke.

Med spelestilen sin gjer dei to medverkande kanskje stykket meir «realistisk» enn det teksten synest å invitere til, men framsyninga fungerer likevel bra.

 Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis