Mann og dame-leiken
Energisk og intim Broadway-hit i fornorsking
Vanessa Borgli og Øyvind Frøyland går laus med intelligent ironi.
Foto: Thor Langfeldt
Det Norske Mikroteateret
David Ives:
Venus i pels
Regi: Peder Hamdahl Næss
Det Norske Mikroteateret har i ei årrekkje presentert moderne dramatikk i såkalla ekte omgivnader, så som eit husvære, eit hotellrom og liknande. No spelar dei eit stykke som går føre seg på eit teater. Spelestaden er ei scene, altså mindre eksotisk enn elles. Stykket Venus i pels handlar om ein audition og eit møte mellom skodespelar og regissør. Det er prislønt og spela over heile den vestlege verda. Roman Polanski har jamvel laga ein film basert på det.
På gode gamle Chat Noir blir vi følgde inn gjennom tronge bakgangar og opp på scena, der vi får teatersalen som bakgrunnsbilete. Vi ser ein livstrøytt instruktør og ein desperat kvinneleg skodespelar. Ho kjem for seint, men sjølvsagt får ho prøve seg. I brokkar av spelet i spelet, med rolla ho skal prøve i, og i samtaler mellom dei to, utviklar det seg ein dobbeltkommunikasjon. Båe har skjulte agendaer, og makttilhøvet mellom dei vippar fram og attende. Kjærleikskampen mellom mann og kvinne vert leika fram i finurlege, morosame dialogar, som skodespelarane Vanessa Borgli og Øyvind Frøyland går laus på med intelligent ironi.
Regissør Peder Hamdahl Næss har jobba mykje med film og TV, og både replikkar og arrangement har noko tilforlateleg ekte over seg som godt toler nærbilete. Og den patinerte teateratmosfæren sit jo her elles trygt i veggane.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske Mikroteateret
David Ives:
Venus i pels
Regi: Peder Hamdahl Næss
Det Norske Mikroteateret har i ei årrekkje presentert moderne dramatikk i såkalla ekte omgivnader, så som eit husvære, eit hotellrom og liknande. No spelar dei eit stykke som går føre seg på eit teater. Spelestaden er ei scene, altså mindre eksotisk enn elles. Stykket Venus i pels handlar om ein audition og eit møte mellom skodespelar og regissør. Det er prislønt og spela over heile den vestlege verda. Roman Polanski har jamvel laga ein film basert på det.
På gode gamle Chat Noir blir vi følgde inn gjennom tronge bakgangar og opp på scena, der vi får teatersalen som bakgrunnsbilete. Vi ser ein livstrøytt instruktør og ein desperat kvinneleg skodespelar. Ho kjem for seint, men sjølvsagt får ho prøve seg. I brokkar av spelet i spelet, med rolla ho skal prøve i, og i samtaler mellom dei to, utviklar det seg ein dobbeltkommunikasjon. Båe har skjulte agendaer, og makttilhøvet mellom dei vippar fram og attende. Kjærleikskampen mellom mann og kvinne vert leika fram i finurlege, morosame dialogar, som skodespelarane Vanessa Borgli og Øyvind Frøyland går laus på med intelligent ironi.
Regissør Peder Hamdahl Næss har jobba mykje med film og TV, og både replikkar og arrangement har noko tilforlateleg ekte over seg som godt toler nærbilete. Og den patinerte teateratmosfæren sit jo her elles trygt i veggane.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Historieforvanskingar
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.