JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Ujamn kvartettkunst

Beethoven- og Schönberg-tolkingane til Tetzlaff Quartett overtydde berre delvis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tyske Tetzlaff Quartett spelte i konsertserien til Bergen Kammermusikkforening.

Tyske Tetzlaff Quartett spelte i konsertserien til Bergen Kammermusikkforening.

Foto: Giorgia Bertazzi

Tyske Tetzlaff Quartett spelte i konsertserien til Bergen Kammermusikkforening.

Tyske Tetzlaff Quartett spelte i konsertserien til Bergen Kammermusikkforening.

Foto: Giorgia Bertazzi

2025
20221007
2025
20221007

Kammerkonsert

Ludwig van Beethoven, Arnold Schönberg:

Strykekvartettar

Tetzlaff Quartett
Opus 16 i Bergen, onsdag 28. september

Tyske Tetzlaff Quartett, som blei grunnlagd i 1994, er mellom vår tids mest vidgjetne strykekvartettar. Førre veke vitja dei Bergen Kammermusikkforening med to store verk som begge skal spelast utan pause som éin sats: Ludwig van Beethovens (1770–1827) Strykekvartett nr. 14 i ciss-moll, op. 131 og Arnold Schönbergs (1874–1951) Strykekvartett nr. 1 i d-moll, op. 7. Diverre heldt ikkje konserten alltid det høge nivået eg ventar meg av eit slikt toppensemble.

I siste liten blei framføringsrekkefylgja kasta om på, slik at Schönberg fekk byrja, noko som var ein god idé, all den tid han krev mest av lyttaren. Verket frå 1908 soknar til Schönbergs «eksperimentelle periode», før han gjekk over til atonal stil. Sjølv om komponisten her tøyer den hevdvunne tonaliteten i vestleg kunstmusikk til det ytste, er uttrykket genuint romantisk. Dette ville Tetzlaff Quartett openbert poengtera, men dei overdreiv, slik at emosjonane blei overtydelege. Viljen til uttrykk gjekk også fleire gonger på kostnad av den tekniske presisjonen.

Beethovens kvartett frå 1827 opnar ukonvensjonelt med ein roleg fuge som har framføringsmerknaden «molto espressivo». I fraseringa av det songleg-klagande temaet synte Tetzlaff Quartett seg frå si beste side – det var éin av augneblinkane der eg kjende at dette ikkje kunne gjerast på ein betre måte. Også den andre delen, ein livfull «Allegro», var god, med sofistikert bruk av rubato (små tempoforskyvingar i fraseringa), som fekk det til å vrikka herleg. Men heller ikkje i Beethovens kvartett sat alt godt nok teknisk. Generelt var det i dei dynamisk svakaste partia (der strykarane spelar flageolettar) overraskande mykje skurring og merkbare intonasjonsproblem.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Kammerkonsert

Ludwig van Beethoven, Arnold Schönberg:

Strykekvartettar

Tetzlaff Quartett
Opus 16 i Bergen, onsdag 28. september

Tyske Tetzlaff Quartett, som blei grunnlagd i 1994, er mellom vår tids mest vidgjetne strykekvartettar. Førre veke vitja dei Bergen Kammermusikkforening med to store verk som begge skal spelast utan pause som éin sats: Ludwig van Beethovens (1770–1827) Strykekvartett nr. 14 i ciss-moll, op. 131 og Arnold Schönbergs (1874–1951) Strykekvartett nr. 1 i d-moll, op. 7. Diverre heldt ikkje konserten alltid det høge nivået eg ventar meg av eit slikt toppensemble.

I siste liten blei framføringsrekkefylgja kasta om på, slik at Schönberg fekk byrja, noko som var ein god idé, all den tid han krev mest av lyttaren. Verket frå 1908 soknar til Schönbergs «eksperimentelle periode», før han gjekk over til atonal stil. Sjølv om komponisten her tøyer den hevdvunne tonaliteten i vestleg kunstmusikk til det ytste, er uttrykket genuint romantisk. Dette ville Tetzlaff Quartett openbert poengtera, men dei overdreiv, slik at emosjonane blei overtydelege. Viljen til uttrykk gjekk også fleire gonger på kostnad av den tekniske presisjonen.

Beethovens kvartett frå 1827 opnar ukonvensjonelt med ein roleg fuge som har framføringsmerknaden «molto espressivo». I fraseringa av det songleg-klagande temaet synte Tetzlaff Quartett seg frå si beste side – det var éin av augneblinkane der eg kjende at dette ikkje kunne gjerast på ein betre måte. Også den andre delen, ein livfull «Allegro», var god, med sofistikert bruk av rubato (små tempoforskyvingar i fraseringa), som fekk det til å vrikka herleg. Men heller ikkje i Beethovens kvartett sat alt godt nok teknisk. Generelt var det i dei dynamisk svakaste partia (der strykarane spelar flageolettar) overraskande mykje skurring og merkbare intonasjonsproblem.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure
Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis