JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Stillferdig minimalisme

Denne plata kan ikkje seiast å vera «spanande» eller «nyskapande», men det gjer ikkje noko.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I Slagr spelar Amund Sjølie Sveen, Anne Hytta og Katrine Schiøtt.

I Slagr spelar Amund Sjølie Sveen, Anne Hytta og Katrine Schiøtt.

Pressefoto

I Slagr spelar Amund Sjølie Sveen, Anne Hytta og Katrine Schiøtt.

I Slagr spelar Amund Sjølie Sveen, Anne Hytta og Katrine Schiøtt.

Pressefoto

1886
20220325
1886
20220325

Samtidsmusikk

Slagr:

Linde

Amund Sjølie Sveen, vibrafon og glas; Anne Hytta, hardingfele; Katrine Schiøtt, cello.
Hubro

Folkemusikken har vore ein inspirasjon i alle dei nær 20 åra trioen Slagr har vore verksam. Og det er først og fremst hardingfelespelaren Anne Hytta som gjer at musikken tidvis kan minna om folkemusikk av det lyriske slaget. Ofte minner dette (sjølv om musikken er nylaga) om lydarslåttar.

Men på denne nye plata er all musikken komponert av cellist Katrine Schiøtt, og hardingfela kling ofte i eit djupare register. Dermed kling dette meir som ein ubestemmeleg kammermusikk, der det berre er eit og anna ornament i fela som gjer at ein av og til tenker på folkemusikk.

Dette er svært stillferdig og minimalistisk musikk der musikarane gjev god plass til kvarandre. Dei åtte delane på plata er alle bygde opp av enkle motiv som utviklar og endrar seg svært sakte. Slik sett har dette ein god del til felles med meditasjonsmusikk, «ambient music» og liknande, men når Slagr spelar, er det ingen tvil om at det er tale om akustiske instrument spela av levande menneske.

Då Slagr vart etablert, var det eit ensemble som skilde seg ut frå det meste i musikklivet. Dei har halde trufast fram på den vegen der dei starta, og blitt gradvis meir stillfarande. Såleis kan ikkje denne plata seiast å vera «spanande» eller «nyskapande». Men det gjer ingen ting, for her handlar det om finsliping av ei velfungerande form for musisering, og me treng tryggleik og ro meir enn forhasta og lettvinte løysingar.

I 2015 vann Slagr Spellemannsprisen i «open klasse», og det er her dei høyrer heime: Denne musikken er open både i utforming og når det gjeld stilistisk kategorisering.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Slagr:

Linde

Amund Sjølie Sveen, vibrafon og glas; Anne Hytta, hardingfele; Katrine Schiøtt, cello.
Hubro

Folkemusikken har vore ein inspirasjon i alle dei nær 20 åra trioen Slagr har vore verksam. Og det er først og fremst hardingfelespelaren Anne Hytta som gjer at musikken tidvis kan minna om folkemusikk av det lyriske slaget. Ofte minner dette (sjølv om musikken er nylaga) om lydarslåttar.

Men på denne nye plata er all musikken komponert av cellist Katrine Schiøtt, og hardingfela kling ofte i eit djupare register. Dermed kling dette meir som ein ubestemmeleg kammermusikk, der det berre er eit og anna ornament i fela som gjer at ein av og til tenker på folkemusikk.

Dette er svært stillferdig og minimalistisk musikk der musikarane gjev god plass til kvarandre. Dei åtte delane på plata er alle bygde opp av enkle motiv som utviklar og endrar seg svært sakte. Slik sett har dette ein god del til felles med meditasjonsmusikk, «ambient music» og liknande, men når Slagr spelar, er det ingen tvil om at det er tale om akustiske instrument spela av levande menneske.

Då Slagr vart etablert, var det eit ensemble som skilde seg ut frå det meste i musikklivet. Dei har halde trufast fram på den vegen der dei starta, og blitt gradvis meir stillfarande. Såleis kan ikkje denne plata seiast å vera «spanande» eller «nyskapande». Men det gjer ingen ting, for her handlar det om finsliping av ei velfungerande form for musisering, og me treng tryggleik og ro meir enn forhasta og lettvinte løysingar.

I 2015 vann Slagr Spellemannsprisen i «open klasse», og det er her dei høyrer heime: Denne musikken er open både i utforming og når det gjeld stilistisk kategorisering.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis