Stillferdig minimalisme
Denne plata kan ikkje seiast å vera «spanande» eller «nyskapande», men det gjer ikkje noko.
I Slagr spelar Amund Sjølie Sveen, Anne Hytta og Katrine Schiøtt.
Pressefoto
Samtidsmusikk
Slagr:
Linde
Amund Sjølie Sveen, vibrafon og glas; Anne Hytta, hardingfele; Katrine Schiøtt, cello.
Hubro
Folkemusikken har vore ein inspirasjon i alle dei nær 20 åra trioen Slagr har vore verksam. Og det er først og fremst hardingfelespelaren Anne Hytta som gjer at musikken tidvis kan minna om folkemusikk av det lyriske slaget. Ofte minner dette (sjølv om musikken er nylaga) om lydarslåttar.
Men på denne nye plata er all musikken komponert av cellist Katrine Schiøtt, og hardingfela kling ofte i eit djupare register. Dermed kling dette meir som ein ubestemmeleg kammermusikk, der det berre er eit og anna ornament i fela som gjer at ein av og til tenker på folkemusikk.
Dette er svært stillferdig og minimalistisk musikk der musikarane gjev god plass til kvarandre. Dei åtte delane på plata er alle bygde opp av enkle motiv som utviklar og endrar seg svært sakte. Slik sett har dette ein god del til felles med meditasjonsmusikk, «ambient music» og liknande, men når Slagr spelar, er det ingen tvil om at det er tale om akustiske instrument spela av levande menneske.
Då Slagr vart etablert, var det eit ensemble som skilde seg ut frå det meste i musikklivet. Dei har halde trufast fram på den vegen der dei starta, og blitt gradvis meir stillfarande. Såleis kan ikkje denne plata seiast å vera «spanande» eller «nyskapande». Men det gjer ingen ting, for her handlar det om finsliping av ei velfungerande form for musisering, og me treng tryggleik og ro meir enn forhasta og lettvinte løysingar.
I 2015 vann Slagr Spellemannsprisen i «open klasse», og det er her dei høyrer heime: Denne musikken er open både i utforming og når det gjeld stilistisk kategorisering.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Slagr:
Linde
Amund Sjølie Sveen, vibrafon og glas; Anne Hytta, hardingfele; Katrine Schiøtt, cello.
Hubro
Folkemusikken har vore ein inspirasjon i alle dei nær 20 åra trioen Slagr har vore verksam. Og det er først og fremst hardingfelespelaren Anne Hytta som gjer at musikken tidvis kan minna om folkemusikk av det lyriske slaget. Ofte minner dette (sjølv om musikken er nylaga) om lydarslåttar.
Men på denne nye plata er all musikken komponert av cellist Katrine Schiøtt, og hardingfela kling ofte i eit djupare register. Dermed kling dette meir som ein ubestemmeleg kammermusikk, der det berre er eit og anna ornament i fela som gjer at ein av og til tenker på folkemusikk.
Dette er svært stillferdig og minimalistisk musikk der musikarane gjev god plass til kvarandre. Dei åtte delane på plata er alle bygde opp av enkle motiv som utviklar og endrar seg svært sakte. Slik sett har dette ein god del til felles med meditasjonsmusikk, «ambient music» og liknande, men når Slagr spelar, er det ingen tvil om at det er tale om akustiske instrument spela av levande menneske.
Då Slagr vart etablert, var det eit ensemble som skilde seg ut frå det meste i musikklivet. Dei har halde trufast fram på den vegen der dei starta, og blitt gradvis meir stillfarande. Såleis kan ikkje denne plata seiast å vera «spanande» eller «nyskapande». Men det gjer ingen ting, for her handlar det om finsliping av ei velfungerande form for musisering, og me treng tryggleik og ro meir enn forhasta og lettvinte løysingar.
I 2015 vann Slagr Spellemannsprisen i «open klasse», og det er her dei høyrer heime: Denne musikken er open både i utforming og når det gjeld stilistisk kategorisering.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.