JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Streve over vatna

Richard Storken byr på rett tankegods i lett og lettlikeleg innpakning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sporven/storken Richard, kanarifuglen og ugla på tur.

Sporven/storken Richard, kanarifuglen og ugla på tur.

Foto: Euforia film / Den siste skilling

Sporven/storken Richard, kanarifuglen og ugla på tur.

Sporven/storken Richard, kanarifuglen og ugla på tur.

Foto: Euforia film / Den siste skilling

2568
20170505
2568
20170505

Animasjon

Regi: Toby Genkel, Reza Memari

Richard Storken (orig. tittel: Richard the Stork)

Produsent: Kristine Knudsen
Stemmene til: Haddy Njie, Bjarte Hjelmeland, familien Hoff/Oftebro

Det fyrste sporvungen Richard ser då han kakkar seg ut av egget, er storkemamma Aurora. Foreldra hans vart tekne av eit rovdyr, og han vert no oppdregen i ein storkefamilie. Då dei skal trekka sørover, lyt Richard vera att heime, sidan han ikkje kan flyga så langt, og fordi han kan overvintra lenger nord enn storkane kan. Men han har ikkje tenkt å gje seg så lett, og med to følgjesvener – ugla Olga og undulaten Kiki – reiser han etter.

Salspotensial

Ved fyrste augekast er det lett å tenkja at Richard Storken føyer seg fint saman med det som kjem frå Disney-kontoret på andre sida av Atlanteren. Bruken av søte dyr med store auge, morosame kompisar og ei dramatisk, tåredryppande historie i botn er det neppe fyrste gong du eller ungane ser. Filmen er selt til 150 land og var del av hovudprogrammet i Berlinalen. Reklameplakatane som lyser opp, tyder på at her er det kommersielle krefter på gang. Det gledelege, om du likar at David vinn over Goliat, og det gjer du sjølvsagt, er at dette er langt frå amerikansk import, men snarare eit tysk-norsk-belgisk-luxemburgsk samarbeid der produsenten er vossing og mykje av jobben er gjort i Noreg.

Over stork og stein

Både estetikken, oppbygginga og kjønnsrollefordelingane er relativt konvensjonelle. Det eine unntaket er pygméugla Olga, som får vera både morosam, tullete og tøff og hokjønn. Likevel er sjølve historia om Richard ein original vri på det med å finna tilbake til røtene: Han er jo eigentleg ikkje ein stork. Blod er kanskje tjukkare enn vatn, men vatn treng me alle for å overleva. Kva faktorar må til for at ein skal kunne kalla seg familie? Her er det duka for gode diskusjonar med dei søte små om både familieforeining, adopsjon og opphaldsløyve, men fyrst og fremst kjem ungane til å kosa seg. Som med andre gode barnefilmar treng ikkje dei vaksne frykte at dei kastar vekk tida. Eg trur denne filmen fell i smak i dei fleste aldrar. Det vesle sparket til det å vera i overkant oppteken av sosiale medium vil nok vekka meir latter enn reell bekymring over fenomenet, men også dette kan takast med i debatten med dei minste. Richard Storken – den underhaldande debattfilmen for ungar!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Animasjon

Regi: Toby Genkel, Reza Memari

Richard Storken (orig. tittel: Richard the Stork)

Produsent: Kristine Knudsen
Stemmene til: Haddy Njie, Bjarte Hjelmeland, familien Hoff/Oftebro

Det fyrste sporvungen Richard ser då han kakkar seg ut av egget, er storkemamma Aurora. Foreldra hans vart tekne av eit rovdyr, og han vert no oppdregen i ein storkefamilie. Då dei skal trekka sørover, lyt Richard vera att heime, sidan han ikkje kan flyga så langt, og fordi han kan overvintra lenger nord enn storkane kan. Men han har ikkje tenkt å gje seg så lett, og med to følgjesvener – ugla Olga og undulaten Kiki – reiser han etter.

Salspotensial

Ved fyrste augekast er det lett å tenkja at Richard Storken føyer seg fint saman med det som kjem frå Disney-kontoret på andre sida av Atlanteren. Bruken av søte dyr med store auge, morosame kompisar og ei dramatisk, tåredryppande historie i botn er det neppe fyrste gong du eller ungane ser. Filmen er selt til 150 land og var del av hovudprogrammet i Berlinalen. Reklameplakatane som lyser opp, tyder på at her er det kommersielle krefter på gang. Det gledelege, om du likar at David vinn over Goliat, og det gjer du sjølvsagt, er at dette er langt frå amerikansk import, men snarare eit tysk-norsk-belgisk-luxemburgsk samarbeid der produsenten er vossing og mykje av jobben er gjort i Noreg.

Over stork og stein

Både estetikken, oppbygginga og kjønnsrollefordelingane er relativt konvensjonelle. Det eine unntaket er pygméugla Olga, som får vera både morosam, tullete og tøff og hokjønn. Likevel er sjølve historia om Richard ein original vri på det med å finna tilbake til røtene: Han er jo eigentleg ikkje ein stork. Blod er kanskje tjukkare enn vatn, men vatn treng me alle for å overleva. Kva faktorar må til for at ein skal kunne kalla seg familie? Her er det duka for gode diskusjonar med dei søte små om både familieforeining, adopsjon og opphaldsløyve, men fyrst og fremst kjem ungane til å kosa seg. Som med andre gode barnefilmar treng ikkje dei vaksne frykte at dei kastar vekk tida. Eg trur denne filmen fell i smak i dei fleste aldrar. Det vesle sparket til det å vera i overkant oppteken av sosiale medium vil nok vekka meir latter enn reell bekymring over fenomenet, men også dette kan takast med i debatten med dei minste. Richard Storken – den underhaldande debattfilmen for ungar!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Eg trur denne filmen fell i smak i dei fleste aldrar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis