JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Talent for god driv

Det skjer mykje i Kristin Hauges andre bok, men det kunne skjedd meir.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kristin Hauge debuterte med ei novellesamling i fjor. No har ho skrive roman.

Kristin Hauge debuterte med ei novellesamling i fjor. No har ho skrive roman.

Foto: Vigmostad Bjørke

Kristin Hauge debuterte med ei novellesamling i fjor. No har ho skrive roman.

Kristin Hauge debuterte med ei novellesamling i fjor. No har ho skrive roman.

Foto: Vigmostad Bjørke

3153
20190906
3153
20190906

Roman

Kristin Hauge:

Ritualer

Vigmostad Bjørke

Eg har det med å bli trekt mot bøker skrivne av forfattarar som kan likne på meg sjølv, norske, unge kvinner. Som oftast har bøkene deira dessutan kjende og kjære miljø. Også denne gongen les eg ein fersk forfattar, men eg prøver meg likevel lite grann utanfor komfortsona mi når eg les Kristin Hauges (f. 1958) andre bok og første roman, Ritualer.

Velkjend

Forfattarens første bok, novellesamlinga Tiggerne, kom ut i fjor, og alt året etterpå har vi altså fått ein solid roman frå den gode forteljaren. Felles for begge bøkene er at vi kan sjå at Hauge har bakgrunn frå utanrikstenesta, men i størst grad i novellesamlinga. Frå Ritualer er det ikkje skildringane av afghansk natur og terrorsituasjonar i Kabul eg hugsar best, sjølv om dei for så vidt er sterke. Det eg derimot hugsar best, er forteljinga om ein såkalla moderne middelklassefamilie frå Oslo, som altså er godt innanfor både mi og den norsk samtidslitteraturens komfortsone.

Ritualer går føre seg i løpet av tre novemberdagar, og tre hovudpersonar byter på å fortelje: Harriet og Viktor og den vaksne dottera deira, Ally. Ally jobbar som diplomat ved ambassaden i Kabul og skal ha eit opphald heime i Oslo. Harriet og Viktor skilde seg då Ally var barn. Viktor har ny familie, sonen Stein og kona Eva, som er i full gang med å gjere i stand sekstiårsfeiring for han. Harriet er einsleg og skal til å selje barndomsheimen og reise på åleinetur til Cuba.

Vellukka

Det er altså små – eller store, alt etter korleis ein vel å sjå det – hendingar og endringar i livet til denne familien vi får ta del i. Handlinga er fortalt med uvanleg godt driv; eg er ein ganske langsam lesar, men her går det fort. Det går ikkje fort fordi boka er lett, men fordi språket er så godt å lese. Og så er det faktisk ganske spennande også, med utruskap, graviditet og butikktjuveri.

På sitt beste meiner eg boka er prisverdig, eg tenker særleg på Bokhandlerprisen som typisk går til velskapte romanar. Dessutan kan dei engelskvenlege namna til fleire av karakterane, Harriet, Viktor, Ally, Stella, tyde på at også forfattaren håper på internasjonal suksess.

Men så slit eg likevel litt når eg prøver å «ramme inn» boka. Ut frå tittelen og ein del av innhaldet kan det verke som om det er meininga vi skal tenke dei store tankane, om livet og døden, kanskje òg noko om religion og etterliv. Men etter kvart er det som om det ikkje er så mykje som står på spel lenger for romanfigurane, og så er det ein del små antiklimaks der det nesten skjer noko av stor interesse. Mest dramatisk er det meininga at forteljinga om Viktor skal vere, og likevel er det særleg han eg har vanskar med å nå inn til, eg blir halden litt for mykje på utsida. I romanen kan jo kva som helst skje, så eg saknar at forfattaren drar på litt, for å få boka til å skilje seg meir frå alle bøkene som liknar.

Katrine Judit Urke

Denne bokmeldinga er den siste Katrine Judit Urke skriv i Dag og Tid. Grunnen er at ho skal byrje som bokmeldar i Dagbladet.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Roman

Kristin Hauge:

Ritualer

Vigmostad Bjørke

Eg har det med å bli trekt mot bøker skrivne av forfattarar som kan likne på meg sjølv, norske, unge kvinner. Som oftast har bøkene deira dessutan kjende og kjære miljø. Også denne gongen les eg ein fersk forfattar, men eg prøver meg likevel lite grann utanfor komfortsona mi når eg les Kristin Hauges (f. 1958) andre bok og første roman, Ritualer.

Velkjend

Forfattarens første bok, novellesamlinga Tiggerne, kom ut i fjor, og alt året etterpå har vi altså fått ein solid roman frå den gode forteljaren. Felles for begge bøkene er at vi kan sjå at Hauge har bakgrunn frå utanrikstenesta, men i størst grad i novellesamlinga. Frå Ritualer er det ikkje skildringane av afghansk natur og terrorsituasjonar i Kabul eg hugsar best, sjølv om dei for så vidt er sterke. Det eg derimot hugsar best, er forteljinga om ein såkalla moderne middelklassefamilie frå Oslo, som altså er godt innanfor både mi og den norsk samtidslitteraturens komfortsone.

Ritualer går føre seg i løpet av tre novemberdagar, og tre hovudpersonar byter på å fortelje: Harriet og Viktor og den vaksne dottera deira, Ally. Ally jobbar som diplomat ved ambassaden i Kabul og skal ha eit opphald heime i Oslo. Harriet og Viktor skilde seg då Ally var barn. Viktor har ny familie, sonen Stein og kona Eva, som er i full gang med å gjere i stand sekstiårsfeiring for han. Harriet er einsleg og skal til å selje barndomsheimen og reise på åleinetur til Cuba.

Vellukka

Det er altså små – eller store, alt etter korleis ein vel å sjå det – hendingar og endringar i livet til denne familien vi får ta del i. Handlinga er fortalt med uvanleg godt driv; eg er ein ganske langsam lesar, men her går det fort. Det går ikkje fort fordi boka er lett, men fordi språket er så godt å lese. Og så er det faktisk ganske spennande også, med utruskap, graviditet og butikktjuveri.

På sitt beste meiner eg boka er prisverdig, eg tenker særleg på Bokhandlerprisen som typisk går til velskapte romanar. Dessutan kan dei engelskvenlege namna til fleire av karakterane, Harriet, Viktor, Ally, Stella, tyde på at også forfattaren håper på internasjonal suksess.

Men så slit eg likevel litt når eg prøver å «ramme inn» boka. Ut frå tittelen og ein del av innhaldet kan det verke som om det er meininga vi skal tenke dei store tankane, om livet og døden, kanskje òg noko om religion og etterliv. Men etter kvart er det som om det ikkje er så mykje som står på spel lenger for romanfigurane, og så er det ein del små antiklimaks der det nesten skjer noko av stor interesse. Mest dramatisk er det meininga at forteljinga om Viktor skal vere, og likevel er det særleg han eg har vanskar med å nå inn til, eg blir halden litt for mykje på utsida. I romanen kan jo kva som helst skje, så eg saknar at forfattaren drar på litt, for å få boka til å skilje seg meir frå alle bøkene som liknar.

Katrine Judit Urke

Denne bokmeldinga er den siste Katrine Judit Urke skriv i Dag og Tid. Grunnen er at ho skal byrje som bokmeldar i Dagbladet.

På sitt beste meiner eg boka er prisverdig.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen
Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis