JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

I det mellombelse

Som gartnar er Mari Ulset flink med frukt og grønt og ulike krydder. Det blir det litteratur av.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mari Ulset debuterte i 2011 og har no skrive roman nummer fire.

Mari Ulset debuterte i 2011 og har no skrive roman nummer fire.

Foto: Thor Brødreskift

Mari Ulset debuterte i 2011 og har no skrive roman nummer fire.

Mari Ulset debuterte i 2011 og har no skrive roman nummer fire.

Foto: Thor Brødreskift

2978
20201218
2978
20201218

Roman

Mari Ulset:

Delte opplevelser

Oktober

Mari Ulset starta forfattarskapet sitt i det nære og kjente med to romanar (Biltur i 2011 og Juni, juli, august i 2014) med handling lagd til dei traktene ho sjølv kjem frå, Nordvestlandet. Med nennsam hand skildrar ho i det ytre stilleståande kvinneliv der lengten etter forandring formar kvardagen: at noko skal hende, at nokon skal komme. Slik skaper ho eit undertrykk og eit sug i tekstane sine.

I den tredje romanen, Slik lever vi her frå 2016 har ho flytta frå bygdeliv til byliv, frå immaterielle verdiar til overflatisk materialisme, frå psykologisk realisme til ironisk distanse, og i årets bok følgjer ho den same tematikken i skildringa av kjendiskokken Andrea Bang.

Sjølvopptatt

Andrea Bangs liv som kokebokforfattar, trendsetjar og A-kjendis har forma eit sjølvbilde heilt ute av proporsjonar der det oppstår ein komisk distanse mellom den ho ønskjer å vere, og den ho faktisk er, noko omverda ser, men som Andrea ikkje får med seg. Ho verkar fordomsfull, overflatisk, jålete, sjølvopptatt og grunnleggjande usikker og sårbar i møte med realitetane. Overgangen frå eit liv som merkevare til eit alminneleg kvardagsliv er ikkje lett å ta inn over seg.

Ho hadde si store tid i TV, i vekeblad og i bestseljarlistene på 1980- og tidleg på 1990-talet. Ti år seinare, i 2003, er ho konsulent i Opplysningskontoret for frukt og grønt, noko ho ser på som mellombels mens ho ventar på at noko skal hende, nokon skal komme, og plutseleg får ho sjansen til å reise seg igjen etter det store fallet da ho blei avslørt for juks og plagiat i den siste kokeboka. Forlaget tar kontakt og vil gjerne markere 60-årsdagen hennar med ei samling av Andreas beste oppskrifter.

Ironisk distanse

Så er ho i gang igjen med ny energi. Ho tar kontakt med folk som forsvann da skuldingane om plagiat felte henne, ho kontaktar eksmannen og døtrene, ekskjærasten Frank, fotografen og elskaren Daniel, den gamle redaktøren Åsa, som viser seg å vere død, og det ho drøymer om, er å feire den nye boka med ein storslått middag, men det går ikkje heilt hennar veg. Ho held fram med å vere i det mellombelse, og det er den erkjenninga ho til slutt tar inn over seg.

Under lesinga kom eg til å tenkje på Kristine Næss’ siste roman frå 2018, Mens jeg husker det, om den middelaldrande Ingeborg som skreiv ein nyskapande roman for ti år sidan, men som etterpå har levd i det mellombelse mens ho drøymer om ei doktoravhandling i idéhistorie. Ho planlegg også ein storslått middag, og sjølv om det er to ulike og på kvar sin måte flotte romanar med nokre tangeringar, fortel dei begge med ironisk distanse om misforholdet mellom draum og realitet. Eg tilrår gjerne begge to!

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Mari Ulset:

Delte opplevelser

Oktober

Mari Ulset starta forfattarskapet sitt i det nære og kjente med to romanar (Biltur i 2011 og Juni, juli, august i 2014) med handling lagd til dei traktene ho sjølv kjem frå, Nordvestlandet. Med nennsam hand skildrar ho i det ytre stilleståande kvinneliv der lengten etter forandring formar kvardagen: at noko skal hende, at nokon skal komme. Slik skaper ho eit undertrykk og eit sug i tekstane sine.

I den tredje romanen, Slik lever vi her frå 2016 har ho flytta frå bygdeliv til byliv, frå immaterielle verdiar til overflatisk materialisme, frå psykologisk realisme til ironisk distanse, og i årets bok følgjer ho den same tematikken i skildringa av kjendiskokken Andrea Bang.

Sjølvopptatt

Andrea Bangs liv som kokebokforfattar, trendsetjar og A-kjendis har forma eit sjølvbilde heilt ute av proporsjonar der det oppstår ein komisk distanse mellom den ho ønskjer å vere, og den ho faktisk er, noko omverda ser, men som Andrea ikkje får med seg. Ho verkar fordomsfull, overflatisk, jålete, sjølvopptatt og grunnleggjande usikker og sårbar i møte med realitetane. Overgangen frå eit liv som merkevare til eit alminneleg kvardagsliv er ikkje lett å ta inn over seg.

Ho hadde si store tid i TV, i vekeblad og i bestseljarlistene på 1980- og tidleg på 1990-talet. Ti år seinare, i 2003, er ho konsulent i Opplysningskontoret for frukt og grønt, noko ho ser på som mellombels mens ho ventar på at noko skal hende, nokon skal komme, og plutseleg får ho sjansen til å reise seg igjen etter det store fallet da ho blei avslørt for juks og plagiat i den siste kokeboka. Forlaget tar kontakt og vil gjerne markere 60-årsdagen hennar med ei samling av Andreas beste oppskrifter.

Ironisk distanse

Så er ho i gang igjen med ny energi. Ho tar kontakt med folk som forsvann da skuldingane om plagiat felte henne, ho kontaktar eksmannen og døtrene, ekskjærasten Frank, fotografen og elskaren Daniel, den gamle redaktøren Åsa, som viser seg å vere død, og det ho drøymer om, er å feire den nye boka med ein storslått middag, men det går ikkje heilt hennar veg. Ho held fram med å vere i det mellombelse, og det er den erkjenninga ho til slutt tar inn over seg.

Under lesinga kom eg til å tenkje på Kristine Næss’ siste roman frå 2018, Mens jeg husker det, om den middelaldrande Ingeborg som skreiv ein nyskapande roman for ti år sidan, men som etterpå har levd i det mellombelse mens ho drøymer om ei doktoravhandling i idéhistorie. Ho planlegg også ein storslått middag, og sjølv om det er to ulike og på kvar sin måte flotte romanar med nokre tangeringar, fortel dei begge med ironisk distanse om misforholdet mellom draum og realitet. Eg tilrår gjerne begge to!

Oddmund Hagen

Oddmund Hagen er forfattar og fast bokmeldar i Dag og Tid.

Overgangen frå eit liv som merkevare til eit alminneleg kvardagsliv er ikkje lett å ta inn over seg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Foto: Kari Anette Austvik / NTB

Frå bridgeverdaKunnskap
Erlend Skjetne

Frå bridgeverda: Svidd utgang

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis