Frå matfatet
Matbutikkar
Noreg har kvantitet i massevis, men kva med kvaliteten?
Dette er ein utanlandsk supermarknad av det koselege slaget. Dei utanlandske supermarknadane næringsministeren vår vil ha til Noreg, ser nok litt annleis ut.
Foto: Jim Osley / Wikimedia Commons
Er diskusjonen på repeat? Er det hakk i Matrix, er bilen på tomgang, eller har vi ikkje noko anna å prate om for tida?
Det kunne kjennest litt slik då media førre tysdag presenterte Næringsdepartementets «nye» tiltak for å betre konkurransen i daglegvarebransjen: forbod mot prisdiskriminering, meir makt til Konkurransetilsynet og utgreiing av kva eigne merkevarer gjer med konkurranse, pris og utval. Har vi ikkje høyrt om dette før?
Svaret på det er ja. Nyhendet som kom frå presseavdelinga hjå Næringsdepartementet 25. oktober, var ei oppfølging av vedtaket Stortinget gjorde i vår. Då var det ein samla opposisjon som tok grep og påla regjeringa å gjere noko – noko dei no har byrja å gjere, ved å mellom anna sende forslag til korleis ein kan forby prisdiskriminering, på høyring, presentert som noko dei sjølve har kome på.
«Vi må for all del unngå at forbrukeren sitter igjen med dårligere utvalg og høyere priser enn nødvendig», uttalar minister Vestre i pressemeldinga frå departementet. «Det skal bli lettere for nykommere å etablere seg», seier den same ministeren til Nettavisen, og legg til at målet er at utanlandske aktørar skal få prøve seg også her til lands.
Dei to sitata handlar altså om det same, og dei kan tilsynelatande omhandle to sider av den same saka. Men gjer dei eigentleg det?
Kva vi ikkje treng
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.