Dramatikk
Vann med sideprosjekt
Marthe Reienes er ein av tre vinnarar av tekstkonkurransen til Norsk Dramatikkfestival i år. Stykket Traven er ifølgje juryen ei forfriskande radbrekking av den romantiserte morsrolla.
Med teaterteksten om Traven utfordrar Marthe Reienes både morsrolla og dramatikkens klassiske kriterium.
Foto: Ådne Thomassen
Marthe fortel at ideen om det litle, vrange vesenet kalla Traven oppstod då ho for eit par år sidan gjekk på Forfattarstudiet i Tromsø og fekk i oppgåve å levere 15 sider poesi. Sidan blei teksten liggande medan ho jobba vidare på hovudprosjektet, ein roman.
– Romanen krev i større grad eit logisk hovud der kvar ting som skjer, må få ein konsekvens. Jo lengre romanen blir, jo meir krevjande er det å halde alt saman. For å få utløp for det ukontrollerte, uforpliktande og frie tok eg opp att forteljinga om Traven. Det blei ein stad for rare formuleringar, og situasjonar.
Traven er eit uønskt vesen som på eit vis føder seg sjølv.
– Mora prøver å rømme ifrå han, men dei endar opp saman på ei reise til Orknøyane – i fotspora til Frankenstein. Her er mytologiske og folkloristiske referansar og ein stadig konflikt mellom tilknyting og lausriving. Dette er ikkje nødvendigvis ei historie om mor og barn. Det kan også vere indre dialogar, eller sider ved ein sjølv som ein ønskjer å fri seg ifrå. Eller det kan vere din eigen kropp som vender seg mot deg, som ved kreftsjukdom.
Livstruande sjukdom
Sjølv opplevde Marthe å få livet snudd på hovudet etter mange travle og interessante år som journalist og redaktør. Ein kreftdiagnose gjorde at ho brått hadde god tid til refleksjon og observasjon. Kreativ skriving blei ein måte å komme seg vidare på. Tidlegare skreiv ho saker og intervju på oppdrag, men parallelt med at ho kjempa for å bli frisk, gjekk ho gradvis over til å publisere meir personlege tekstar frå ein ny, og på mange måtar absurd, kvardag.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.