Musikkommentar
Kvar er tankane mine?
Ei stor popstjerne har nyleg kome med nytt album. Men det verkeleg interessante er albumet som aldri kom ut. Og kvar det er.
Plateomslaget til Chick's Someone's ugly daughter.
For få
dagar sidan kom endeleg det nye albumet til ein artist som heile karrieren har
slått rekordar og flytta grenser, både som vokalist og låtskrivar. Ho har hatt
fleire listetoppar, både med singlar og album, enn dei fleste andre, og ho skriv
tekstar som er vel så personlege som dei er allmenne.
Kva for
ein eks som blir omtala i kva for ein song, held liv i fleire nettforum enn det
gjer meining i å ramse opp. Ho framstår som ein person som nærast er musikk, med ei imponerande bredde, eit stort engasjement og ekstremt dedikerte
fans både i heimlandet USA og verda elles.
Sjølvsagt
snakkar eg om Mariah Carey. Sjølv om dei
fleste trur ho berre er på jobb frå julemarsipanen kjem i butikkhyllene, har ho
nettopp gitt ut sitt sekstande album, Here for it All, ei veke før
Taylor Swift gav ut sitt tolvte, The Life of a Showgirl.
På
nittitalet dominerte Mariah Carey popmusikken like massivt som Taylor Swift
gjer no. Ho har framleis rekorden i flest samanhengande nummer ein-hits på
Billboard. I 1994 gav ho ut albumet vi alle kjem til å gå lei av i tida
framover, det reine julealbumet Merry Christmas, nesten på dagen tjue år
før Swift slapp det første reine popalbumet sitt, 1989.
Den mest
kjende songen derfrå, «All I Want for Christmas Is You», har fått ein ekstra
boost av å vere med i julefilmen Love Actually, medan Swift-songen «Welcome
to New York» har fått ein litt mindre boost av å vere med i den animerte filmen
The Secret Life of Pets.
Uansett:
Der Taylor Swift i ein periode spelte inn songane sine på nytt for å tvinge
fram eit sal av det som heiter masterrettane, altså eigarskapen til sjølve
innspelinga, har Mariah Carey ei liknande hindring å bryne seg på.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.