JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FestspelKultur

Forteljarane frå Odda

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marit Eikemo og Frode Grytten seier «Hallo Odda» i talkshowet sitt.

Marit Eikemo og Frode Grytten seier «Hallo Odda» i talkshowet sitt.

Foto: Jarle H. Moe

Marit Eikemo og Frode Grytten seier «Hallo Odda» i talkshowet sitt.

Marit Eikemo og Frode Grytten seier «Hallo Odda» i talkshowet sitt.

Foto: Jarle H. Moe

2364
20201016
2364
20201016

Talkshow

Marit Eikemo og Frode Grytten:

Hallo Odda

Lindehuset, laurdag 10. oktober


I avslutningsframsyninga Hallo Odda, leia av forfattarane Marit Eikemo og Frode Grytten, blei intervjuobjekta møtte med ein sprut handsprit i handa framfor eit handtrykk. I opningsfilmen kunne vi sjå korleis det gjekk «då Frode og Marit måtte i karantene». Saman skulle dei bu i Oddahallen i ti dagar. Mat blei servert under døra. Dei fann på aktivitetar for å få tida til å gå: flyge i korridorane, konkurrere i stille lengde, spele fotball og så vidare. Etter kvart tok apatien og galskapen dei.

Det var ei artig opning. Det var òg morosamt då ordførar Roald Aga Haug skulle halde tale til konfirmanten Symposiet. Bak han stod Frode Grytten med (ein meter lang) peikestokk, klar til å korrigere ordføraren med dulting og suffli. For eksempel kunne Haug trekke fram «drita dyktige forfattarar» som har gjort festivalen rikare opp gjennom åra, men måtte etter kviskring frå Grytten legge til «som i tillegg er pene og stilige å sjå på».

Spørsmålet «Kva er det med Odda?» var i si tid utgangspunktet for tilskipinga av litteratursymposiet. Eikemo og Grytten lurte på om dei hadde funne svar på det i løpet av desse femten åra. Grytten meinte at det hadde dei nok ikkje, og at det ville vore keisamt, for kva skulle dei ha funne på etter det?

Ein kan finne delforklaringar. Då litteraturkritikaren Frode Helmich Pedersen tok plass i gjestesofaen, foreslo han at Odda-forfattarar har det til felles at dei er forteljarar. I dei litterære og akademiske miljøa i 1980- og 1990-åra var det språkarbeidet som stod sterkt. Ikkje i Odda. Her har forteljinga aldri mista status, men blitt hegna om og utvikla, meinte han.

Grytten sa seg einig og viste til det kollektive som har prega Odda sidan industritida. Å beherske forteljinga har vore viktig, meinte han, for å få overtaket på sjefar, basar, kollegaer.

Eikemo la til at det å vere på skiftarbeid på fabrikken og høyre forteljingar var som å høyre på sjømenn.

Det kan vere at det er nettopp forteljeevna som pregar litteraturen til Odda-forfattarar som Grytten, Eikemo, Lars Ove Seljestad, Bjørn Ingvaldsen, Erlend Garatun Huus og Hallgeir Opedal. Dessutan vitna sjølve opninga av denne framsyninga om ein vilje til å fortelje historier, med karantenefilmen og den dramatiserte ordførartalen.

Ingvild Bræin

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Talkshow

Marit Eikemo og Frode Grytten:

Hallo Odda

Lindehuset, laurdag 10. oktober


I avslutningsframsyninga Hallo Odda, leia av forfattarane Marit Eikemo og Frode Grytten, blei intervjuobjekta møtte med ein sprut handsprit i handa framfor eit handtrykk. I opningsfilmen kunne vi sjå korleis det gjekk «då Frode og Marit måtte i karantene». Saman skulle dei bu i Oddahallen i ti dagar. Mat blei servert under døra. Dei fann på aktivitetar for å få tida til å gå: flyge i korridorane, konkurrere i stille lengde, spele fotball og så vidare. Etter kvart tok apatien og galskapen dei.

Det var ei artig opning. Det var òg morosamt då ordførar Roald Aga Haug skulle halde tale til konfirmanten Symposiet. Bak han stod Frode Grytten med (ein meter lang) peikestokk, klar til å korrigere ordføraren med dulting og suffli. For eksempel kunne Haug trekke fram «drita dyktige forfattarar» som har gjort festivalen rikare opp gjennom åra, men måtte etter kviskring frå Grytten legge til «som i tillegg er pene og stilige å sjå på».

Spørsmålet «Kva er det med Odda?» var i si tid utgangspunktet for tilskipinga av litteratursymposiet. Eikemo og Grytten lurte på om dei hadde funne svar på det i løpet av desse femten åra. Grytten meinte at det hadde dei nok ikkje, og at det ville vore keisamt, for kva skulle dei ha funne på etter det?

Ein kan finne delforklaringar. Då litteraturkritikaren Frode Helmich Pedersen tok plass i gjestesofaen, foreslo han at Odda-forfattarar har det til felles at dei er forteljarar. I dei litterære og akademiske miljøa i 1980- og 1990-åra var det språkarbeidet som stod sterkt. Ikkje i Odda. Her har forteljinga aldri mista status, men blitt hegna om og utvikla, meinte han.

Grytten sa seg einig og viste til det kollektive som har prega Odda sidan industritida. Å beherske forteljinga har vore viktig, meinte han, for å få overtaket på sjefar, basar, kollegaer.

Eikemo la til at det å vere på skiftarbeid på fabrikken og høyre forteljingar var som å høyre på sjømenn.

Det kan vere at det er nettopp forteljeevna som pregar litteraturen til Odda-forfattarar som Grytten, Eikemo, Lars Ove Seljestad, Bjørn Ingvaldsen, Erlend Garatun Huus og Hallgeir Opedal. Dessutan vitna sjølve opninga av denne framsyninga om ein vilje til å fortelje historier, med karantenefilmen og den dramatiserte ordførartalen.

Ingvild Bræin

Emneknaggar

Fleire artiklar

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure
Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis