KOMMENTAR I Digitale juksemakarar

Vi veit ikkje kor mange som juksar seg til betre karakterar med KI. 

Men mistanke om at det skjer i stor stil, er gift for utdanningssystemet og for samfunnet.
  

Drammen 20230522. Eksamen i norsk på Åssiden Videregående skole.Foto: Frederik Ringnes / NTB
Eksamen i norsk på Åssiden vidaregåande skule.
Publisert Sist oppdatert

I Politisk kvarter kunne vi nyleg høyre Anne Grønli, lektor i Drammen, fortelje om det spøkelset som heimsøkjer norske skular i desse eksamenstider. Kombinasjonen av kunstig intelligens (KI) og omfattande bruk av digitale hjelpemiddel ser ut til å gi norske elevar ei nesten uavgrensa moglegheit til å jukse på eksamen og på innleveringar.

For lærarar som er tett på, er det fortvilande. For mange går det også på arbeidslysta laus.

Lurar seg sjølv

Nettavisa Krohno har dei siste åra rapportert om liknande problemstillingar knytte til høgare utdanning. Mange institusjonar har svart med å avvikle heimeeksamen, den ordninga der det var aller lettast å jukse. 

Men problemstillinga er framleis høgaktuell. Andrey Chesnokov, som underviser i matematikk for ingeniørfag, fortalde om dei obligatoriske øvingsoppgåvene han gir studentane kvar veke. Dei skal leverast digitalt. Då langt fleire studentar enn før byrja levere 100 prosent rett på første forsøk, og tidsbruken samtidig sokk radikalt – oppgåver som til vanleg ville ha tatt tre timar, vart løyste på ein halvtime, byrja han mistenkje at mange overlèt oppgåveløysinga til KI. Chesnokov sa at han ventar at mange vil stryke til eksamen.

Noko må gjerast

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement