Toppen av galskap
Før gjorde Elon Musk nesten alt rett, seier Robert Næss i Nordea. No gjer han nesten alt feil.
Elon Musk er framleis verdas rikaste person, spørsmålet er kor lenge det varer. Her opnar han ein ny bilfabrikk, denne gongen i Grünheide i Tyskland.
Foto: Patrick Pleul / Pool / Reuters / NTB
Samtalen
Robert Næss
investeringsdirektør i Nordea
Aktuelt
Tesla-eigaren Elon Musk vil ikkje kjøpa Twitter likevel
Samtalen
Robert Næss
investeringsdirektør i Nordea
Aktuelt
Tesla-eigaren Elon Musk vil ikkje kjøpa Twitter likevel
jon@dagogtid.no
Elon Musk, grunnleggjaren av Tesla, seier no at han ikkje vil kjøpa Twitter likevel. Robert Næss er investeringsdirektør i Nordea.
– Kvifor i alle dagar ville Musk kjøpa Twitter i det heile? I skrivande stund er selskapet verdt 142 gonger innteninga i fjor, Equinor 9,5. Twitter må då vera ei aksjeboble?
– Då nyhenda kom om at Musk ville kjøpa Twitter, såg eg litt nærare på Twitter og prøvde å forstå kvifor han ville kjøpa selskapet. Tanken må ha vore at han kunne gjera noko med forretningsmodellen. Ja, han snakka om at han ikkje ville kjøpa Twitter for å tena pengar på det, men for å gjera det til ei plattform for ytringsfridom. Men eg veit ikkje om eg heilt kjøper den forklaringa. Eg trur han også meinte at han kunne endra selskapet slik at han kunne tene pengar.
– Det meinte vel også leiinga i Twitter at dei kunne gjera?
– Ja, dei la fram nokre nye innteningsestimat. Leiinga meinte at dei i år kunne få eit såpass stort overskot at aksjen ville verta verd 20 gonger innteninga. No trur rett nok ingen lenger på det. Men det er faktisk særs mange som nyttar Twitter. Det er ikkje heilt usannsynleg at ein god del av brukarane ynskjer å betala for å få lyfta fram det dei skriv. Det er også mange som meiner at Twitter kan verta best på løpande nyhende, at det er naturleg at ein går inn på Twitter når noko skjer. Men det er ikkje til å koma forbi at dei i dag har særs låge inntekter. Eg trur Musk altså meinte at han kunne auka desse inntektene.
– Men alt då han kom med bodet, hadde Twitter gått ein god del ned frå toppen. Kvifor venta han ikkje til aksjen var komen endå lenger ned?
– No kunne han ikkje vita kor langt ned aksjen skulle, eller om han i det heile skulle vidare ned. Men i ettertid har aksjen gått ned med meir enn dei andre store teknologiselskapa. Han er ned med vel 20 prosent samanlikna med då Musk ville kjøpa. Han kunne altså fått aksjen mykje billigare. At han no vil ut, tyder vel på at han trudde at han skulle tena pengar, men at han no har tapt trua. Eller det kan vera at han i ettertid har gjort grundigare analysar enn då han sa han ville kjøpa selskapet.
– Han har gjort Tesla til eit av verdas dyraste selskap. Suksessen har vore enorm. Det at han har gjort noko så dumt som fyrst å ville kjøpa Twitter og underskrive kontrakt, for så ville trekkja seg, går det utover alt Musk er involvert i?
– Eg vil seia ja. Musk gjorde verkeleg dei rette tinga lenge. Nei, det var kanskje ikkje så lurt å involvera seg i Bitcoin og kryptovaluta. Ja, det kladda litt i tida før han la inn bod på Twitter, men fram til for eit år sidan gjorde han det aller meste rett. I det siste har han gjort det meste feil. Tesla har gått ned 30 prosent sidan han sa han ville kjøpa Twitter. No har marknaden tapt mykje tillit til han. Det eine er at han no vil trekkja seg ut av ein kjøpekontrakt. Det liker ikkje marknaden. Men vel så viktig var at ynsket om å kjøpa Twitter, vart oppfatta som om han meinte at Tesla var på plass, at selskapet på eit vis var ferdiglaga. Mange såg på kjøpskontrakten som eit signal om at han ville nytta tida på andre ting enn Tesla.
– Så Tesla vert ikkje sett på som eit mode selskap?
– Nei, prisinga handlar mykje om at marknaden forventar meir genialitet frå Musk. Tesla er prisa ti gonger så høgt som bilindustrien elles. Det er verdt sju gonger så mykje som Equinor, som vi nordmenn er så glade i. Tesla er verdt 60 gonger den forventa innteninga i år, BMW 3,6 gonger. Grunnen til denne prisinga er at marknaden forventar at elbilar er framtida, pluss genialiteten til Musk. Det er ikkje slik at BMW leverer dårlege bilar, det vera seg fossile eller elektriske. Skilnaden i pris handlar i hovudsak om Musk. Aksjeeigarar i Tesla er særs lite glade for at Musk involverer seg i andre ting enn Tesla.
– Er ikkje heile denne greia eit teikn på at marknaden har nådd toppen av galskapen? Musk er ikkje Thomas Edison som har starta General Electric?
– Ja, dette kan ha vore toppen. Han gjorde det meste rett, og euforien var stor. No har investorane byrjar å tvila på stabiliteten.
– Men kvifor satsa så mange så mykje på éin person? Det går då mot all lærebokteori om at du skal spreia risiko?
– Satsinga på Musk har ikkje vore i samsvar med læreboka, nei. Men samstundes er det slik at alle desse som har meint at det har vore feil å satsa på éin person, har gjort det mykje dårlegare enn dei som satsa på Musk. Ja, dei har til og med gjort det dårlegare enn gjennomsnittet av marknaden av di Tesla har gått så mykje opp. Og dei som har vedda på at aksjen skulle ned, har tapt store summar. Mange som har visst at verdsetjinga ikkje samsvarar med lærebøkene, har nok berre lukka augo og sagt til seg sjølv: «Det er no som det er, eg vert med for å tena pengar.» Men til slutt hamnar ein der vi er no, med stor nedgang. Vi såg det same under IT-bobla i slutten av 1990-åra.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
jon@dagogtid.no
Elon Musk, grunnleggjaren av Tesla, seier no at han ikkje vil kjøpa Twitter likevel. Robert Næss er investeringsdirektør i Nordea.
– Kvifor i alle dagar ville Musk kjøpa Twitter i det heile? I skrivande stund er selskapet verdt 142 gonger innteninga i fjor, Equinor 9,5. Twitter må då vera ei aksjeboble?
– Då nyhenda kom om at Musk ville kjøpa Twitter, såg eg litt nærare på Twitter og prøvde å forstå kvifor han ville kjøpa selskapet. Tanken må ha vore at han kunne gjera noko med forretningsmodellen. Ja, han snakka om at han ikkje ville kjøpa Twitter for å tena pengar på det, men for å gjera det til ei plattform for ytringsfridom. Men eg veit ikkje om eg heilt kjøper den forklaringa. Eg trur han også meinte at han kunne endra selskapet slik at han kunne tene pengar.
– Det meinte vel også leiinga i Twitter at dei kunne gjera?
– Ja, dei la fram nokre nye innteningsestimat. Leiinga meinte at dei i år kunne få eit såpass stort overskot at aksjen ville verta verd 20 gonger innteninga. No trur rett nok ingen lenger på det. Men det er faktisk særs mange som nyttar Twitter. Det er ikkje heilt usannsynleg at ein god del av brukarane ynskjer å betala for å få lyfta fram det dei skriv. Det er også mange som meiner at Twitter kan verta best på løpande nyhende, at det er naturleg at ein går inn på Twitter når noko skjer. Men det er ikkje til å koma forbi at dei i dag har særs låge inntekter. Eg trur Musk altså meinte at han kunne auka desse inntektene.
– Men alt då han kom med bodet, hadde Twitter gått ein god del ned frå toppen. Kvifor venta han ikkje til aksjen var komen endå lenger ned?
– No kunne han ikkje vita kor langt ned aksjen skulle, eller om han i det heile skulle vidare ned. Men i ettertid har aksjen gått ned med meir enn dei andre store teknologiselskapa. Han er ned med vel 20 prosent samanlikna med då Musk ville kjøpa. Han kunne altså fått aksjen mykje billigare. At han no vil ut, tyder vel på at han trudde at han skulle tena pengar, men at han no har tapt trua. Eller det kan vera at han i ettertid har gjort grundigare analysar enn då han sa han ville kjøpa selskapet.
– Han har gjort Tesla til eit av verdas dyraste selskap. Suksessen har vore enorm. Det at han har gjort noko så dumt som fyrst å ville kjøpa Twitter og underskrive kontrakt, for så ville trekkja seg, går det utover alt Musk er involvert i?
– Eg vil seia ja. Musk gjorde verkeleg dei rette tinga lenge. Nei, det var kanskje ikkje så lurt å involvera seg i Bitcoin og kryptovaluta. Ja, det kladda litt i tida før han la inn bod på Twitter, men fram til for eit år sidan gjorde han det aller meste rett. I det siste har han gjort det meste feil. Tesla har gått ned 30 prosent sidan han sa han ville kjøpa Twitter. No har marknaden tapt mykje tillit til han. Det eine er at han no vil trekkja seg ut av ein kjøpekontrakt. Det liker ikkje marknaden. Men vel så viktig var at ynsket om å kjøpa Twitter, vart oppfatta som om han meinte at Tesla var på plass, at selskapet på eit vis var ferdiglaga. Mange såg på kjøpskontrakten som eit signal om at han ville nytta tida på andre ting enn Tesla.
– Så Tesla vert ikkje sett på som eit mode selskap?
– Nei, prisinga handlar mykje om at marknaden forventar meir genialitet frå Musk. Tesla er prisa ti gonger så høgt som bilindustrien elles. Det er verdt sju gonger så mykje som Equinor, som vi nordmenn er så glade i. Tesla er verdt 60 gonger den forventa innteninga i år, BMW 3,6 gonger. Grunnen til denne prisinga er at marknaden forventar at elbilar er framtida, pluss genialiteten til Musk. Det er ikkje slik at BMW leverer dårlege bilar, det vera seg fossile eller elektriske. Skilnaden i pris handlar i hovudsak om Musk. Aksjeeigarar i Tesla er særs lite glade for at Musk involverer seg i andre ting enn Tesla.
– Er ikkje heile denne greia eit teikn på at marknaden har nådd toppen av galskapen? Musk er ikkje Thomas Edison som har starta General Electric?
– Ja, dette kan ha vore toppen. Han gjorde det meste rett, og euforien var stor. No har investorane byrjar å tvila på stabiliteten.
– Men kvifor satsa så mange så mykje på éin person? Det går då mot all lærebokteori om at du skal spreia risiko?
– Satsinga på Musk har ikkje vore i samsvar med læreboka, nei. Men samstundes er det slik at alle desse som har meint at det har vore feil å satsa på éin person, har gjort det mykje dårlegare enn dei som satsa på Musk. Ja, dei har til og med gjort det dårlegare enn gjennomsnittet av marknaden av di Tesla har gått så mykje opp. Og dei som har vedda på at aksjen skulle ned, har tapt store summar. Mange som har visst at verdsetjinga ikkje samsvarar med lærebøkene, har nok berre lukka augo og sagt til seg sjølv: «Det er no som det er, eg vert med for å tena pengar.» Men til slutt hamnar ein der vi er no, med stor nedgang. Vi såg det same under IT-bobla i slutten av 1990-åra.
– Tesla er verdt 60 gonger den forventa innteninga i år, BMW 3,6
gonger.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.