Sluttord om Johannesen-myten
Faksimile av Dag og Tid 11. november.
Les også
Eit par kommentarar til Skagen
Les også
Ein overraskelse i tre akter
Les også
Kaj Skagen og Georg Johannesen. Faksimile Dag og Tid 11. november
G. Johannesen og dei innvigde
Les også
Eit anna syn på G.J.
Les også
Læraren
Les også
Georg Johannesen fotografert i 1999 med ein stabel Rhetorica Norvegica.
Foto: Erik Johansen / NTB
Nokre pauli ord om Georg Johannesen
Les også
Polemikk utan glede
Les også
Georg Johannesen fotografert i 1999 med ein stabel Rhetorica Norvegica.
Foto: Erik Johannesen / NTB
Profet utan bodskap
Les også
Georg Johannesen fotografert eit år etter at han var med på å skipa Sosialistisk Folkeparti.
Foto: Sverre A. Børretzen / Aktuell / NTB
Arven etter Georg Johannesen
Les også
Eit par kommentarar til Skagen
Les også
Ein overraskelse i tre akter
Les også
Kaj Skagen og Georg Johannesen. Faksimile Dag og Tid 11. november
G. Johannesen og dei innvigde
Les også
Eit anna syn på G.J.
Les også
Læraren
Les også
Georg Johannesen fotografert i 1999 med ein stabel Rhetorica Norvegica.
Foto: Erik Johansen / NTB
Nokre pauli ord om Georg Johannesen
Les også
Polemikk utan glede
Les også
Georg Johannesen fotografert i 1999 med ein stabel Rhetorica Norvegica.
Foto: Erik Johannesen / NTB
Profet utan bodskap
Les også
Georg Johannesen fotografert eit år etter at han var med på å skipa Sosialistisk Folkeparti.
Foto: Sverre A. Børretzen / Aktuell / NTB
Arven etter Georg Johannesen
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Georg Johannesen
Det har inga meining å halde fram diskusjonen om Georg Johannesen som eit forferdeleg menneske som ikkje respekterte dei verkelege verdiar her i livet. Den typen kampanjar kan Kaj Skagen gjerne få halde fram med og få støtte frå ytste dimma på den såkalla venstresida til dei meir udanna delane av den såkalla høgresida til å utnemne Georg Johannesen og hans «disiplar», i den grad dei nokosinne har funnest – eg veit ikkje av ein einaste epigon – som ein fare for norsk kultur.
Les også: «G. Johannesen og dei innvigde»
Det hadde vore svært ynskjeleg, vil eg meine, om det faktisk fanst nokon fare for norsk sjølvgod verdikonservatisme og kultur, men eg tvilar på at noko slikt er mobiliserbart. Eg har prøvd å peike på at det var nokså vanskeleg å dyrke Georg Johannesen, også av di han jo var fullstendig ute av stand til sjølv å sikre «læresveinar» nokon plass i akademia. Likevel har dusinvis av hans tidlegare studentar oppnådd nett det, til stor skrekk for somme, som det tykkjest. Noko lærte vel folk.
Folk var og er interesserte i Georg Johannesen som særmerkt skribent, lærar og på sitt vis ein performanceartist – nokså mykje morosamare enn no feterte standupkomikarar – og satirikar med nådelause sarkasmar, og for dei som kjende han, også eit varmhjarta, i botnen venleg og omtenksamt menneske.
Jau visst var han vanskeleg nok, både i uttrykket og i veremåten. Ørlite paranoid kunne han vere, tre gonger kravde han tilbake gjenstandar, ein gong to store, eigne måleri han hadde gjort til diptyk, som eg hadde fått for å utføre tenester (lage register, planleggje seminar, utvikle søknader osb). Dette var ikkje ganske uvanleg. Ein kunne vere glad i eit menneske likevel. Folk var løgnare den tida, vi var jamt omgjevne av originale tenkjarar, akademikarar med sår hug og vanskelege minne og i periodar paranoide tilskundingar. Georg Johannesen var berre ein av dei mest originale – på fleire vis. Mange i min generasjon var slett ikkje plaga av dette, sidan vi ærleg interesserte oss for å lære av dei som kunne seie noko om kva som var underleg med norsk offentleg språkbruk.
Akademia og den norske ålmenta er no langt meir keisam. Det ikkje er ei dygd å tenkje sjølvstendig, ein skal kategoriserast i båsar på måtar eg knapt nok før har sett i mitt 65-årige liv. Så det er greitt nok at Kaj Skagen ser sitt virke som tilskot til ei normalisering av norsk dømmesykje. Det må nok til ei langt strengare idealistisk oppseding til av folk som ikkje kjenner sitt eige beste ved at dei les feil bøker og har hatt feil lærarar. Lukke til med kampanjen.
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen er professor i lesevitskap ved Universitetet i Stavanger og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Georg Johannesen
Det har inga meining å halde fram diskusjonen om Georg Johannesen som eit forferdeleg menneske som ikkje respekterte dei verkelege verdiar her i livet. Den typen kampanjar kan Kaj Skagen gjerne få halde fram med og få støtte frå ytste dimma på den såkalla venstresida til dei meir udanna delane av den såkalla høgresida til å utnemne Georg Johannesen og hans «disiplar», i den grad dei nokosinne har funnest – eg veit ikkje av ein einaste epigon – som ein fare for norsk kultur.
Les også: «G. Johannesen og dei innvigde»
Det hadde vore svært ynskjeleg, vil eg meine, om det faktisk fanst nokon fare for norsk sjølvgod verdikonservatisme og kultur, men eg tvilar på at noko slikt er mobiliserbart. Eg har prøvd å peike på at det var nokså vanskeleg å dyrke Georg Johannesen, også av di han jo var fullstendig ute av stand til sjølv å sikre «læresveinar» nokon plass i akademia. Likevel har dusinvis av hans tidlegare studentar oppnådd nett det, til stor skrekk for somme, som det tykkjest. Noko lærte vel folk.
Folk var og er interesserte i Georg Johannesen som særmerkt skribent, lærar og på sitt vis ein performanceartist – nokså mykje morosamare enn no feterte standupkomikarar – og satirikar med nådelause sarkasmar, og for dei som kjende han, også eit varmhjarta, i botnen venleg og omtenksamt menneske.
Jau visst var han vanskeleg nok, både i uttrykket og i veremåten. Ørlite paranoid kunne han vere, tre gonger kravde han tilbake gjenstandar, ein gong to store, eigne måleri han hadde gjort til diptyk, som eg hadde fått for å utføre tenester (lage register, planleggje seminar, utvikle søknader osb). Dette var ikkje ganske uvanleg. Ein kunne vere glad i eit menneske likevel. Folk var løgnare den tida, vi var jamt omgjevne av originale tenkjarar, akademikarar med sår hug og vanskelege minne og i periodar paranoide tilskundingar. Georg Johannesen var berre ein av dei mest originale – på fleire vis. Mange i min generasjon var slett ikkje plaga av dette, sidan vi ærleg interesserte oss for å lære av dei som kunne seie noko om kva som var underleg med norsk offentleg språkbruk.
Akademia og den norske ålmenta er no langt meir keisam. Det ikkje er ei dygd å tenkje sjølvstendig, ein skal kategoriserast i båsar på måtar eg knapt nok før har sett i mitt 65-årige liv. Så det er greitt nok at Kaj Skagen ser sitt virke som tilskot til ei normalisering av norsk dømmesykje. Det må nok til ei langt strengare idealistisk oppseding til av folk som ikkje kjenner sitt eige beste ved at dei les feil bøker og har hatt feil lærarar. Lukke til med kampanjen.
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen er professor i lesevitskap ved Universitetet i Stavanger og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.