JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Namnet Vinje-senteret

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1423
20210910
1423
20210910

Kultur

Journalisten frå Dag og Tid blei overraska i reportasjen 3. september frå opninga av Vinje-senteret. Nokon hadde fortalt henne at namnet var etter Vinje kommune, ikkje etter A.O. Vinje. Eg er like overraska som journalisten.

Ideen om eit litterært senter i Vinje kom frå kulturavdelinga i Vinje kommune i 2010. Det kan godt hende at dei som då tenkte så stort, sikta til kommunenamnet. Sikkert er det iallfall at Nynorsk kultursentrum knytte namnet til A.O. Vinje frå første stund, og det vil seie vinteren 2011. Gav namnet eit hint om adressa, var det ein pluss, men heller ikkje meir. Difor blei eit utsnitt frå signaturen til Vinje kring 1860 den moderne logoen for senteret. Denne logoen blei lansert vinteren 2016 og var i bruk til Nynorsk kultursentrum sette det heile i [hake]parentes i fjor.

Med åra blei kortformene Aasen-tunet og Hauge-senteret brukte jamt meir. Det gjorde det uaktuelt å etablere Vinje-senteret med anna enn etternamnet. Dette blei planlagt som eit senter for fiksjonsprosa og journalistikk – lyrikken i alle sine former skulle Hauge-senteret ta seg av, og sakprosaen låg alt til Aasen-tunet. Alle tre sentera skulle byggje på nynorsk skriftkultur, men Vinje- og Hauge-senteret skulle også dekkje bokmålslitteraturen. Slik var arbeidsdelinga og fagprofilane tenkte. Resten er praksis.

Ottar Grepstad var direktør for Nynorsk kultursentrum 1999–2018.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kultur

Journalisten frå Dag og Tid blei overraska i reportasjen 3. september frå opninga av Vinje-senteret. Nokon hadde fortalt henne at namnet var etter Vinje kommune, ikkje etter A.O. Vinje. Eg er like overraska som journalisten.

Ideen om eit litterært senter i Vinje kom frå kulturavdelinga i Vinje kommune i 2010. Det kan godt hende at dei som då tenkte så stort, sikta til kommunenamnet. Sikkert er det iallfall at Nynorsk kultursentrum knytte namnet til A.O. Vinje frå første stund, og det vil seie vinteren 2011. Gav namnet eit hint om adressa, var det ein pluss, men heller ikkje meir. Difor blei eit utsnitt frå signaturen til Vinje kring 1860 den moderne logoen for senteret. Denne logoen blei lansert vinteren 2016 og var i bruk til Nynorsk kultursentrum sette det heile i [hake]parentes i fjor.

Med åra blei kortformene Aasen-tunet og Hauge-senteret brukte jamt meir. Det gjorde det uaktuelt å etablere Vinje-senteret med anna enn etternamnet. Dette blei planlagt som eit senter for fiksjonsprosa og journalistikk – lyrikken i alle sine former skulle Hauge-senteret ta seg av, og sakprosaen låg alt til Aasen-tunet. Alle tre sentera skulle byggje på nynorsk skriftkultur, men Vinje- og Hauge-senteret skulle også dekkje bokmålslitteraturen. Slik var arbeidsdelinga og fagprofilane tenkte. Resten er praksis.

Ottar Grepstad var direktør for Nynorsk kultursentrum 1999–2018.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Foto: Eva Furseth

Meldingar
Eva Furseth

Retrobølgje på Haustutstillinga

Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Foto: Henrik Laurvik / NTB

BokMeldingar
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Personleg rapport om SV

Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

Samfunn
Andrej Kurkov

Pengar er makt

Krigen utløyser stadig nye kontroversar, som når kopeken får nytt namn, medan dei russiske droneåtaka forsterkar konflikten mellom Belarus og Russland.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal
Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis