JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Clemets kamp

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1596
20240119
1596
20240119

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Pisa

I Dag og Tid sist veke svarar Kristin Clemet på min kommentar om prestasjonane til norske 15-åringar i den nye Pisa-undersøkinga. Elevane får eit svakare resultat i både matte, naturfag og lesing enn sist gong undersøkinga vart gjennomført. I starten av innlegget brukar Clemet mykje plass på mi formulering om at «pandemien får mykje av skulda» for resultata.

For å tolke setninga til at eg påstår at nedstenginga er den heile og fulle årsaka til fallet, skal det ganske mykje vrangvilje til. Poenget mitt var at skuleforskarar i alle land som har opplevd eit tilsvarande fall i denne nye Pisa-undersøkinga, held pandemien fram som ei plausibel forklaring.

Eg mistenkjer at årsaka til Clemets vrangvilje er at ho har eit ettermæle ho vil forsvare.

I kommentaren skriv eg at norsk skule i fleire omgangar har blitt eit bytte for politikarar med fikse idear. Og Clemet har heilt rett når ho antar at eg reknar henne som ein av dei.

Som utdannings- og forskingsminister i åra 2001–2005 tok Clemet initiativ til ei rad skulereformer. Reformene vart drivne fram av Pisa-sjokket 2001, då norske elevar også gjorde det svakt i matte, naturfag og lesing.

Problemet er følgjande: Reformene førte ikkje til noka oppsiktsvekkjande betring av resultata i Pisa-undersøkingane i åra etterpå. Dermed kan politikken framstå som ein fiasko om ein brukar den målestokken reformatorane la til grunn då dei initierte reformene. Og det er sikkert frykteleg irriterande for Clemet.

Astrid Sverresdotter Dypvik er redaktør av Syn og Segn og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Pisa

I Dag og Tid sist veke svarar Kristin Clemet på min kommentar om prestasjonane til norske 15-åringar i den nye Pisa-undersøkinga. Elevane får eit svakare resultat i både matte, naturfag og lesing enn sist gong undersøkinga vart gjennomført. I starten av innlegget brukar Clemet mykje plass på mi formulering om at «pandemien får mykje av skulda» for resultata.

For å tolke setninga til at eg påstår at nedstenginga er den heile og fulle årsaka til fallet, skal det ganske mykje vrangvilje til. Poenget mitt var at skuleforskarar i alle land som har opplevd eit tilsvarande fall i denne nye Pisa-undersøkinga, held pandemien fram som ei plausibel forklaring.

Eg mistenkjer at årsaka til Clemets vrangvilje er at ho har eit ettermæle ho vil forsvare.

I kommentaren skriv eg at norsk skule i fleire omgangar har blitt eit bytte for politikarar med fikse idear. Og Clemet har heilt rett når ho antar at eg reknar henne som ein av dei.

Som utdannings- og forskingsminister i åra 2001–2005 tok Clemet initiativ til ei rad skulereformer. Reformene vart drivne fram av Pisa-sjokket 2001, då norske elevar også gjorde det svakt i matte, naturfag og lesing.

Problemet er følgjande: Reformene førte ikkje til noka oppsiktsvekkjande betring av resultata i Pisa-undersøkingane i åra etterpå. Dermed kan politikken framstå som ein fiasko om ein brukar den målestokken reformatorane la til grunn då dei initierte reformene. Og det er sikkert frykteleg irriterande for Clemet.

Astrid Sverresdotter Dypvik er redaktør av Syn og Segn og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis