Buss for tog og bil
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
Oddgeir Havn meiner i Dag og Tid 3. november at kollektivtransport på stålskjener er betre enn bil på veg av ressursgrunnar. Det stemmer ikkje med offentleg statistikk.
Jernbana transporterer berre 1 prosent av personreisene i landet og utfører 3 milliardar personkilometer per år. Kvar person kostar 13 kroner for kvar kilometer han reiser, av det 9 kroner berre for bruk av dei eksklusive stålskjenene, som staten betalar 26 milliardar for årleg. Totalt yter staten årleg 31 milliardar årleg i tilskot til toget, og i tillegg betalar dei reisande kostnaden for billetten til togselskapet.
Bilen utfører 70 milliardar personkilometer årleg og avgifter dekkjer vegkostnaden. Medrekna vegkostnad kostar det om lag 3 kroner å transportere ein person i bil med 1,7 passasjerar. Togtransport er fire gonger så ressursbrukande som bil, men billegare enn bil er store godt utnytta bussar.
Det er plass til store flotte bussar på vegar som er betalte av bil og lastebil, og då vil meirkostnaden for vegbruk berre bli 8 øre for kvar kilometer ein person reiser med ein stor 80 seters buss med 60 passasjerar, som kan køyre gratis om staten flytter subsidiane til toget over på bussen og tidoblar reisande der. Desse bussane kan trafikkere 10.300 kilometer riksveg som dekkjer alle delar landet, i motsetnad til tog på 4000 kilometer på eksklusive stålskjener, og hente biltrafikk om billettprisen vert låg nok.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
Oddgeir Havn meiner i Dag og Tid 3. november at kollektivtransport på stålskjener er betre enn bil på veg av ressursgrunnar. Det stemmer ikkje med offentleg statistikk.
Jernbana transporterer berre 1 prosent av personreisene i landet og utfører 3 milliardar personkilometer per år. Kvar person kostar 13 kroner for kvar kilometer han reiser, av det 9 kroner berre for bruk av dei eksklusive stålskjenene, som staten betalar 26 milliardar for årleg. Totalt yter staten årleg 31 milliardar årleg i tilskot til toget, og i tillegg betalar dei reisande kostnaden for billetten til togselskapet.
Bilen utfører 70 milliardar personkilometer årleg og avgifter dekkjer vegkostnaden. Medrekna vegkostnad kostar det om lag 3 kroner å transportere ein person i bil med 1,7 passasjerar. Togtransport er fire gonger så ressursbrukande som bil, men billegare enn bil er store godt utnytta bussar.
Det er plass til store flotte bussar på vegar som er betalte av bil og lastebil, og då vil meirkostnaden for vegbruk berre bli 8 øre for kvar kilometer ein person reiser med ein stor 80 seters buss med 60 passasjerar, som kan køyre gratis om staten flytter subsidiane til toget over på bussen og tidoblar reisande der. Desse bussane kan trafikkere 10.300 kilometer riksveg som dekkjer alle delar landet, i motsetnad til tog på 4000 kilometer på eksklusive stålskjener, og hente biltrafikk om billettprisen vert låg nok.
Fleire artiklar
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).
Foto: Terje Pedersen / NTB
Kva er alternativet til EØS-medlemskap?
Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.
Foto: Privat
Anna Kleiva er ny diktskribent i Dag og Tid
«Eg ser fram til å arbeida meir med einskilde dikt frå ulike forfattarar.»
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.
Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB
Den raude streken i Rafah
Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.
Foto: Hatem Khaled / NTB
Krasnik og eg
Dei som følger debatten, kan sjå to ulike haldningar til Israel og Palestina utfalde seg.