JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Jernbane, Tesla og jernbane igjen?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1469
20231103
1469
20231103

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.

Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.

I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.

Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.

I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.

Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.

Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.

Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.

Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.

Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.

Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.

Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.

I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.

Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.

I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.

Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.

Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.

Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.

Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.

Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.

Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis