Jernbane, Tesla og jernbane igjen?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.
Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.
I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.
Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.
I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.
Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.
Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.
Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.
Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.
Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.
Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.
Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.
I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.
Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.
I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.
Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.
Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.
Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.
Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.
Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.
Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»