JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Alt eller ingenting i jorda

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1544
20171117
1544
20171117

LITTERATUR

Å skrive for «alle» er ei krevjande verksemd, skriv Dag Jørund Lønning i ein kommentar til meldinga mi av boka hans, Jordboka. Og det kan eg sjølvsagt skrive under på. Eg kunne halde på ei stund og grunna på om det i det heile er ein god idé, men skal avgrense meg til at om boka er så godt motteken som han sjølv hevdar, er det sjølvsagt uflaks at nett ho som melder boka, meiner noko heilt anna.

Eg hadde gledd meg til boka. At eg ikkje lærte noko anna nytt enn at det er forska fram ein fleirårig kveite, gjorde meg rett ut skikkeleg skuffa. Men sidan Lønning går så langt som å hevde at eg tek feil utan å kome med eit einaste konkret eksempel (det er skilnad på feil og usamd), skal eg i staden tillate meg å kome med eit par til som bygger under poenga mine.

For eg har sjølvsagt fleire grunnar til å hevde at overdriven generalisering ikkje er av det gode enn det eine som fekk plass på prent. Som at Lønning siterer ein gartnar på at «I naturen er det ingen som gjødsler». Det er det sjølvsagt: Dei heiter dyr. Og eg har fleire grunnar til å hevde at Lønning ikkje går grundig nok til verks – som når han skildrar det fantastiske matjordlaget i Sri Lanka så å seie berre frå eit togvindauge og utan å la forvaltarane av jorda få kome til orde. Og sjølv om boka ikkje er meint som ei debattbok, er ho like fullt full av påstandar som vekker debatt. Då bør det vere på sin plass å kommentere korleis påstandane vert framførte.

Siri Helle er agronom og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

LITTERATUR

Å skrive for «alle» er ei krevjande verksemd, skriv Dag Jørund Lønning i ein kommentar til meldinga mi av boka hans, Jordboka. Og det kan eg sjølvsagt skrive under på. Eg kunne halde på ei stund og grunna på om det i det heile er ein god idé, men skal avgrense meg til at om boka er så godt motteken som han sjølv hevdar, er det sjølvsagt uflaks at nett ho som melder boka, meiner noko heilt anna.

Eg hadde gledd meg til boka. At eg ikkje lærte noko anna nytt enn at det er forska fram ein fleirårig kveite, gjorde meg rett ut skikkeleg skuffa. Men sidan Lønning går så langt som å hevde at eg tek feil utan å kome med eit einaste konkret eksempel (det er skilnad på feil og usamd), skal eg i staden tillate meg å kome med eit par til som bygger under poenga mine.

For eg har sjølvsagt fleire grunnar til å hevde at overdriven generalisering ikkje er av det gode enn det eine som fekk plass på prent. Som at Lønning siterer ein gartnar på at «I naturen er det ingen som gjødsler». Det er det sjølvsagt: Dei heiter dyr. Og eg har fleire grunnar til å hevde at Lønning ikkje går grundig nok til verks – som når han skildrar det fantastiske matjordlaget i Sri Lanka så å seie berre frå eit togvindauge og utan å la forvaltarane av jorda få kome til orde. Og sjølv om boka ikkje er meint som ei debattbok, er ho like fullt full av påstandar som vekker debatt. Då bør det vere på sin plass å kommentere korleis påstandane vert framførte.

Siri Helle er agronom og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater

TeaterMeldingar
KristinAalen

Når Kielland stig ned frå sokkelen

Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis