Fløytespelet til Jalal er både vart, kraftfullt og intenst
Jazz
Friensemblet:
Out of Silence
Giraffa
Records GIR1706
Den femte plata til Friensemblet er spesiell fordi ho i så sterk grad fokuserer på gjestemusikaren og komponisten i bandet, franske Nalssam Jalal. Primus motor i Friensemblet, Mathilde Grooss Viddal, høyrde Jalal i NRKs Jungeltelegrafen. Kort tid etter møttest dei i Paris, og ein avtale om samarbeid blei gjort. Musikken blei spelt inn dels på den nasjonale jazzscena Victoria, Kampenjazz og Bø jazzklubb i 2015/2016, og no ligg resultatet føre. Det er blitt ein fin miks av arabiskpåverka musikk og musikk ein forventar å få servert frå Friensemblet.
Tre sekvensar
Jalal har syrisk bakgrunn og noko av utdanninga si frå Damaskus og Kairo. Ho kom attende til Frankrike i 2006, og leier i dag den spanande kvintetten Nalssam Jalal & Rhythm of Resistance.
Musikken er delt inn i tre sekvensar som blir innleidde av fire frittståande komposisjonar. Tre er signerte Viddal og éin Jalal. Så følgjer det frie stykket «Animal Farm» i tre deler, og plata blir avslutta med tre Jalal-komposisjonar, rettare sagt er «Frontières» eit dikt Jalal resiterer oppå eit klangteppe skapt av delar av orkesteret.
Kraftfullt
Det er ikkje alltid eg lèt meg begeistra av fløytekor, men Jalals fløytespel har noko både forførerisk og kraftfullt ved seg. Ho inspirerer fleire musikarar til å følgja opp, og Out of Silence må vera det spenstigaste ensemblet har gjort, solistisk sett. Plata er fylt opp av kreative bidrag. Med dette samarbeidet har Viddal teke Friensemblet endå eit kunstnarleg sjumilssteg vidare.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Friensemblet:
Out of Silence
Giraffa
Records GIR1706
Den femte plata til Friensemblet er spesiell fordi ho i så sterk grad fokuserer på gjestemusikaren og komponisten i bandet, franske Nalssam Jalal. Primus motor i Friensemblet, Mathilde Grooss Viddal, høyrde Jalal i NRKs Jungeltelegrafen. Kort tid etter møttest dei i Paris, og ein avtale om samarbeid blei gjort. Musikken blei spelt inn dels på den nasjonale jazzscena Victoria, Kampenjazz og Bø jazzklubb i 2015/2016, og no ligg resultatet føre. Det er blitt ein fin miks av arabiskpåverka musikk og musikk ein forventar å få servert frå Friensemblet.
Tre sekvensar
Jalal har syrisk bakgrunn og noko av utdanninga si frå Damaskus og Kairo. Ho kom attende til Frankrike i 2006, og leier i dag den spanande kvintetten Nalssam Jalal & Rhythm of Resistance.
Musikken er delt inn i tre sekvensar som blir innleidde av fire frittståande komposisjonar. Tre er signerte Viddal og éin Jalal. Så følgjer det frie stykket «Animal Farm» i tre deler, og plata blir avslutta med tre Jalal-komposisjonar, rettare sagt er «Frontières» eit dikt Jalal resiterer oppå eit klangteppe skapt av delar av orkesteret.
Kraftfullt
Det er ikkje alltid eg lèt meg begeistra av fløytekor, men Jalals fløytespel har noko både forførerisk og kraftfullt ved seg. Ho inspirerer fleire musikarar til å følgja opp, og Out of Silence må vera det spenstigaste ensemblet har gjort, solistisk sett. Plata er fylt opp av kreative bidrag. Med dette samarbeidet har Viddal teke Friensemblet endå eit kunstnarleg sjumilssteg vidare.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.