JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Guten frå Michigan

John Grants nye album har eit sterkt sjølvbiografisk preg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3723
20210618
3723
20210618

Rock

John Grant:

Boy from Michigan

Bella Union / Border

I «The Cruise Room», eit av nøkkelspora på nye Boy from Michigan, tek John Grant lyttaren med inn i eit minne frå ein bar som er eit landemerke i Denver, i delstaten Colorado, og har vore det sidan 1930-talet.

Kven låtskrivaren og songaren var saman med der ein eller annan gong i tenåra, er ikkje godt å seie, og det er heller ikkje så farleg. Det viktige er det rosa lysskjæret og arkitekturen Grant badar minnet i, «art deco-gløden» frå Cruise Room og ei uskuld han assosierer med staden og stemninga der som er tapt for alltid: «I see you not knowing all the things we didn’t know/ at the Cruise Room/ way back then.»

Mellom alt dette ein ikkje visste, men som seinare skulle komme, høyrer både homohets frå alskens fundamentalistiske kristne som nesten øydela ein ung, famlande Grant, og seinare rusproblema som var nær på å ta knekken på han.

Sjølvbiografisk

Pianoballaden er elegant og rørande, og han viser denne artisten på sitt beste, etter mitt syn. Kvar detalj er eigna til å tilføre det elegiske preget ekstra djupne, ikkje minst klarinettspelet, som kanskje er det ekstra litle som får meg tilbake til akkurat denne songen, igjen og igjen.

Guten frå Michigan i platetittelen er nok Grant sjølv. Han voks opp i delstaten, til familien flytta til Denver då han var tolv år gammal, og dermed frå rustbeltet til bibelbeltet, som pressemeldinga som følgjer utgivinga seier det så presist.

At det sjølvbiografiske har fått ein sentral plass på albumet, er det ikkje tvil om, ikkje minst fordi plata først plasserer oss i Michigan, i dei tre første spora, for så å flytte oss til Denver, frå og med «The Cruise Room», fjerde låten på Boy from Michigan.

I eit intervju for litt sidan fortalde Grant at Jean-Michel Jarre, Vangelis (og særleg då lydsporet på Blade Runner) og Talk Talk har vore til inspirasjon denne gongen, og det er referansar som gir meining frå første tone. Tittelsporet byr med science fiction-stemninga si på klassisk synthvirtuositet à la Grant, og andrelåten «County Fair» har eit korarrangement som slår deg heilt ut, med typisk skarpt blikk for den amerikanske forstadskulturen i teksten. No har det alltid vore mykje fin synging på platene til denne artisten, og heller ikkje denne gongen skuffar han i så måte.

Politisk

Igjen vekslar Grant mellom pianodrivne balladar og spiss elektropop (med Devo som referanse), og at produsent Cate Le Bon har god forståing for kvar Grant vil, og korleis ho kan hjelpe han dit, er tydeleg. Rykta fortel at ei memoarbok er under utvikling. Denne gongen ser songane ut til å reflektere ei vedvarande utforsking av eiga fortid, som for Grants del inneheld rikelege mengder med både englar og demonar.

Albumet er ikkje tappa for meir overgripande politisk kommentar som ikkje er forankra i eige levt liv heller, der «The Only Baby» er det mest prominente eksemplet, ein song som nok kjem til å finne sin plass i artistens repertoar når han no snart dukkar opp i konsertsalane igjen.

Eg har sansen for den sarkastiske Grant. Strofe for strofe dissekerer han det amerikanske prosjektet, frå utdriving av urfolk til slaveri, heilt til vi etter snart ti minutt er framme med Trump, som for låtskrivaren er eit logisk utfall for mor Amerika: «Well, that’s the only baby that bitch could have», heiter det, igjen og igjen, til songen vert overmanna av det sinnet han skildrar og gjer så levande. John Grants diskografi er sterk som berre det, og Boy from Michigan står ikkje tilbake for tidlegare utgivingar.

Boy from Michigan kjem ut fredag 25. juni.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

John Grant:

Boy from Michigan

Bella Union / Border

I «The Cruise Room», eit av nøkkelspora på nye Boy from Michigan, tek John Grant lyttaren med inn i eit minne frå ein bar som er eit landemerke i Denver, i delstaten Colorado, og har vore det sidan 1930-talet.

Kven låtskrivaren og songaren var saman med der ein eller annan gong i tenåra, er ikkje godt å seie, og det er heller ikkje så farleg. Det viktige er det rosa lysskjæret og arkitekturen Grant badar minnet i, «art deco-gløden» frå Cruise Room og ei uskuld han assosierer med staden og stemninga der som er tapt for alltid: «I see you not knowing all the things we didn’t know/ at the Cruise Room/ way back then.»

Mellom alt dette ein ikkje visste, men som seinare skulle komme, høyrer både homohets frå alskens fundamentalistiske kristne som nesten øydela ein ung, famlande Grant, og seinare rusproblema som var nær på å ta knekken på han.

Sjølvbiografisk

Pianoballaden er elegant og rørande, og han viser denne artisten på sitt beste, etter mitt syn. Kvar detalj er eigna til å tilføre det elegiske preget ekstra djupne, ikkje minst klarinettspelet, som kanskje er det ekstra litle som får meg tilbake til akkurat denne songen, igjen og igjen.

Guten frå Michigan i platetittelen er nok Grant sjølv. Han voks opp i delstaten, til familien flytta til Denver då han var tolv år gammal, og dermed frå rustbeltet til bibelbeltet, som pressemeldinga som følgjer utgivinga seier det så presist.

At det sjølvbiografiske har fått ein sentral plass på albumet, er det ikkje tvil om, ikkje minst fordi plata først plasserer oss i Michigan, i dei tre første spora, for så å flytte oss til Denver, frå og med «The Cruise Room», fjerde låten på Boy from Michigan.

I eit intervju for litt sidan fortalde Grant at Jean-Michel Jarre, Vangelis (og særleg då lydsporet på Blade Runner) og Talk Talk har vore til inspirasjon denne gongen, og det er referansar som gir meining frå første tone. Tittelsporet byr med science fiction-stemninga si på klassisk synthvirtuositet à la Grant, og andrelåten «County Fair» har eit korarrangement som slår deg heilt ut, med typisk skarpt blikk for den amerikanske forstadskulturen i teksten. No har det alltid vore mykje fin synging på platene til denne artisten, og heller ikkje denne gongen skuffar han i så måte.

Politisk

Igjen vekslar Grant mellom pianodrivne balladar og spiss elektropop (med Devo som referanse), og at produsent Cate Le Bon har god forståing for kvar Grant vil, og korleis ho kan hjelpe han dit, er tydeleg. Rykta fortel at ei memoarbok er under utvikling. Denne gongen ser songane ut til å reflektere ei vedvarande utforsking av eiga fortid, som for Grants del inneheld rikelege mengder med både englar og demonar.

Albumet er ikkje tappa for meir overgripande politisk kommentar som ikkje er forankra i eige levt liv heller, der «The Only Baby» er det mest prominente eksemplet, ein song som nok kjem til å finne sin plass i artistens repertoar når han no snart dukkar opp i konsertsalane igjen.

Eg har sansen for den sarkastiske Grant. Strofe for strofe dissekerer han det amerikanske prosjektet, frå utdriving av urfolk til slaveri, heilt til vi etter snart ti minutt er framme med Trump, som for låtskrivaren er eit logisk utfall for mor Amerika: «Well, that’s the only baby that bitch could have», heiter det, igjen og igjen, til songen vert overmanna av det sinnet han skildrar og gjer så levande. John Grants diskografi er sterk som berre det, og Boy from Michigan står ikkje tilbake for tidlegare utgivingar.

Boy from Michigan kjem ut fredag 25. juni.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis