Arkivet: Mississippi John Hurt
John Smith Hurt vart posthumt vald inn i Blues Hall of Fame i 1988.
Foto: Wikipedia
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.