Arkivet: Mississippi John Hurt
John Smith Hurt vart posthumt vald inn i Blues Hall of Fame i 1988.
Foto: Wikipedia
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Han var ikkje gamle guten, John Smith Hurt (1893–1966), seinare betre kjend som Mississippi John Hurt, då han sjølv lærte seg å spele gitar. Dei fleste biografiske framstillingar kan fortelje at det skjedde då han var i niårsalderen, i oppveksten i Avalon i Mississippi. Etter kvart vart var han å finne på dans og fest med gitaren, og så vart med tida ei rekkje songar spelte inn for Okeh Records i 1928, opptak som i dag er for klassikarar å rekne, trass i at det ikkje skaffa verken Hurt eller andre pengar å snakke om på den tida.
I staden vart det gardsarbeid på Hurt, i år etter år etter år, men då eit par av songane hans kom med på The Anthology of American Folk Music i 1952, vekte dei ei ny interesse for å finne han. Etter kvart vart han oppmoda om å flytte til Washington D.C., og kalenderåret 1963 vart eit vendepunkt, då han gjesta festivalar, konsertsalar og dukka opp på TV i beste sendetid.
Det var også i juli det året at kongressbiblioteket inviterte Hurt til Coolidge Auditorium i hovudstaden, der dei gjorde opptak av dusinvis av songar, og 40 av dei er med på Mr. Hurt Goes To Washington (Sunset Blvd Records/ Border).
Dei siste dagane har eg vendt tilbake til songar som «Candy Man Blues», «Stack O’Lee Blues», og «Spike Driver Blues», for å nemne nokre, og eg vert ikkje lei av Hurts fingerplukking på strengane og mjuke røyst.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.