Unikt duosamarbeid
To sterke personlegdomar er på bølgelengd.
Jazz
Enrico Rava/ Fred
Hersch:
The Song Is You
Enrico Rava, flygelhorn, og Fred Hersch, piano.
ECM
At den amerikanske pianisten Fred Hersch før eller seinare skulle finna saman med den 16 år eldre italienske trompetaren og flygelhornisten Enrico Rava, høyrest så sjølvsagt ut. At det skulle skje med Manfred Eicher som produsent, er like lite overraskande. Plata The Song Is You etterlèt seg eit inntrykk av at noko uunngåeleg har funne stad. I den prislønte sjølvbiografien Good Things happen slowly seier Hersch om duosamarbeid: «Ein må vera kompatibel, men også ulik nok slik at den enkelte kan bidra med noko unikt.» Plata er eit samanhengande prov på akkurat denne hypotesen.
Dei har spelt inn fem klassikarar og levert ein originalkomposisjon kvar, og så har dei improvisert fram eit stykke i studio, men valet av repertoar opplever ein ikkje som vesentleg, fordi det er dialogen som trekkjer til seg det meste av merksemda. Det er sjølvsagt spanande å høyra kva dei to får ut av George Bassmans «I’m Getting Sentimental over You», Jerome Kerns «The Song Is You» eller «Misterioso» av Thelonius Monk, men det er utfordringane dei gjev kvarandre, og korleis dei svarar på desse, som fascinerer.
Høgdepunktet på plata er tolkinga deira av «Child’s Song» av Hersch. Når to musikarar har slik kontroll, kan dei musikalske stiane sno seg i det mest uframkomelege terrenget, men dei har likevel perfekt retningssans og kjem alltid i mål. Alt tyder på at ECM har lagt ein ny klassikar til katalogen sin.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Enrico Rava/ Fred
Hersch:
The Song Is You
Enrico Rava, flygelhorn, og Fred Hersch, piano.
ECM
At den amerikanske pianisten Fred Hersch før eller seinare skulle finna saman med den 16 år eldre italienske trompetaren og flygelhornisten Enrico Rava, høyrest så sjølvsagt ut. At det skulle skje med Manfred Eicher som produsent, er like lite overraskande. Plata The Song Is You etterlèt seg eit inntrykk av at noko uunngåeleg har funne stad. I den prislønte sjølvbiografien Good Things happen slowly seier Hersch om duosamarbeid: «Ein må vera kompatibel, men også ulik nok slik at den enkelte kan bidra med noko unikt.» Plata er eit samanhengande prov på akkurat denne hypotesen.
Dei har spelt inn fem klassikarar og levert ein originalkomposisjon kvar, og så har dei improvisert fram eit stykke i studio, men valet av repertoar opplever ein ikkje som vesentleg, fordi det er dialogen som trekkjer til seg det meste av merksemda. Det er sjølvsagt spanande å høyra kva dei to får ut av George Bassmans «I’m Getting Sentimental over You», Jerome Kerns «The Song Is You» eller «Misterioso» av Thelonius Monk, men det er utfordringane dei gjev kvarandre, og korleis dei svarar på desse, som fascinerer.
Høgdepunktet på plata er tolkinga deira av «Child’s Song» av Hersch. Når to musikarar har slik kontroll, kan dei musikalske stiane sno seg i det mest uframkomelege terrenget, men dei har likevel perfekt retningssans og kjem alltid i mål. Alt tyder på at ECM har lagt ein ny klassikar til katalogen sin.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Janne Stigen Drangsholt er professor i engelsk litteratur ved Universitetet i Stavangar og har blant anna skrive fire romanar om Ingrid Winter.
Foto: Tommy Ellingsen
Smart underhaldning
Romanen som kom ut i vår, er den sjuande Lars Ramslie har skrive sidan debuten i 1997.
Foto: Bez
Det gode som han ville
Fleire artiklar
Janne Stigen Drangsholt er professor i engelsk litteratur ved Universitetet i Stavangar og har blant anna skrive fire romanar om Ingrid Winter.
Foto: Tommy Ellingsen
Smart underhaldning
Romanen som kom ut i vår, er den sjuande Lars Ramslie har skrive sidan debuten i 1997.
Foto: Bez