JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tonesett tøys

Skal du sjå éin film denne sommaren, så treng det i alle fall ikkje vera denne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Foto: Filmweb

Komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Foto: Filmweb

2590
20220805
2590
20220805

Musikal, drama

Regi: Leos Carax

Annette

Med: Adam Driver, Marion Cottilard, Simon Helberg
Kinofilm

Den kontroversielle komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Excuse moi?

Det skal seiast med det same at eg ville ikkje valt å melda ein musikal hadde det ikkje vore for at sommartid er agurktid også for filmmeldarar, med rekordfå premierar per veke, forståeleg nok. Mindre forståeleg er det at nokon nokosinne vil laga ein musikal. Og dette er kvintessensiell bryt-ut-i-song-musikal med sjablongaktige hovudpersonar og koreograferte kor kledde ut som normale menneske – grøss.

Det slår meg som underleg at regissøren Leos Carax, som eg hugsar for eksperimentelle Holy Motors (2012) seinast, skulle vilja gje seg i kast med Annette. Men så ser eg at det var jo han som regisserte De elskende på Pont-Neuf (1991), og då fell det litt meir på plass. Glitteret i Hollywood-åsane har kanskje lokka han frå det vande Paris-miljøet, og kven lagar vel musikal på fransk? Ja, utanom ein av dei mest kjende musikalane i verda, Paraplyene i Cherbourg (1964), då ...

Udyr

Eg undrar meg i grunnen over det meste med Annette: Kvifor ein Adam Driver som ikkje kan synga? Og ei Marion Cottilard som tydelegvis heller ikkje kan synga, sidan ho har stand-in i form av operasongaren Catherine Trottman? Temaa hemn, kjærleik, misunning og død blir sulla ut i nærare to og ein halv time, utan at eg føler noko særleg varme og medkjensla for nokon av dei.

Men den største av kardinalsyndene er uansett at ingen av songane er spesielt gode eller fengande, og ingen av dei er framførte på rørande vis. Bak manus og musikk står brørne Ron og Russell Mael, betre kjende som den respekterte duoen Sparks, utan at det er formildande omstende. Heller ikkje det at eg stort sett elskar alt Marion Cottilard tek i, kan gjera meg mildare stemt overfor verken sjangeren eller sjølve filmen. Filmen strevar med å henga saman, sjølv om bruken av kjendis-sladre-TV-innslag som raud tråd fungerer bra nok, men han vinglar mellom såpeopera og samfunnskritikk på ein særs lite vellukka måte.

Nokon burde sunge høgt og velartikulert «dårleg ideeee!» til Leos Carax på eit tidleg tidspunkt, så hadde kanskje Annette vore unngått.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Musikal, drama

Regi: Leos Carax

Annette

Med: Adam Driver, Marion Cottilard, Simon Helberg
Kinofilm

Den kontroversielle komikaren Henry McHenry (Driver) og den suksessrike operasongaren Ann Desfrasnoux (Cottilard) forelskar seg, og ut av det turbulente forholdet vert vesle Annette fødd.

Excuse moi?

Det skal seiast med det same at eg ville ikkje valt å melda ein musikal hadde det ikkje vore for at sommartid er agurktid også for filmmeldarar, med rekordfå premierar per veke, forståeleg nok. Mindre forståeleg er det at nokon nokosinne vil laga ein musikal. Og dette er kvintessensiell bryt-ut-i-song-musikal med sjablongaktige hovudpersonar og koreograferte kor kledde ut som normale menneske – grøss.

Det slår meg som underleg at regissøren Leos Carax, som eg hugsar for eksperimentelle Holy Motors (2012) seinast, skulle vilja gje seg i kast med Annette. Men så ser eg at det var jo han som regisserte De elskende på Pont-Neuf (1991), og då fell det litt meir på plass. Glitteret i Hollywood-åsane har kanskje lokka han frå det vande Paris-miljøet, og kven lagar vel musikal på fransk? Ja, utanom ein av dei mest kjende musikalane i verda, Paraplyene i Cherbourg (1964), då ...

Udyr

Eg undrar meg i grunnen over det meste med Annette: Kvifor ein Adam Driver som ikkje kan synga? Og ei Marion Cottilard som tydelegvis heller ikkje kan synga, sidan ho har stand-in i form av operasongaren Catherine Trottman? Temaa hemn, kjærleik, misunning og død blir sulla ut i nærare to og ein halv time, utan at eg føler noko særleg varme og medkjensla for nokon av dei.

Men den største av kardinalsyndene er uansett at ingen av songane er spesielt gode eller fengande, og ingen av dei er framførte på rørande vis. Bak manus og musikk står brørne Ron og Russell Mael, betre kjende som den respekterte duoen Sparks, utan at det er formildande omstende. Heller ikkje det at eg stort sett elskar alt Marion Cottilard tek i, kan gjera meg mildare stemt overfor verken sjangeren eller sjølve filmen. Filmen strevar med å henga saman, sjølv om bruken av kjendis-sladre-TV-innslag som raud tråd fungerer bra nok, men han vinglar mellom såpeopera og samfunnskritikk på ein særs lite vellukka måte.

Nokon burde sunge høgt og velartikulert «dårleg ideeee!» til Leos Carax på eit tidleg tidspunkt, så hadde kanskje Annette vore unngått.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Ingen av songane er spesielt gode eller fengande, og ingen av dei er framførte på rørande vis.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det er nærare eitt år sidan klima- og miljøminister Espen Barth Eide fekk rapporten frå leiaren i Genteknologiutvalet, Anna Wargelius, men er vi noko nærare å skjøne kva han handlar om?

Det er nærare eitt år sidan klima- og miljøminister Espen Barth Eide fekk rapporten frå leiaren i Genteknologiutvalet, Anna Wargelius, men er vi noko nærare å skjøne kva han handlar om?

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn

«Visste du at vi held på å tillate bruk og omsetning av genmodifiserte organismar i Noreg?»

Siri Helle
Det er nærare eitt år sidan klima- og miljøminister Espen Barth Eide fekk rapporten frå leiaren i Genteknologiutvalet, Anna Wargelius, men er vi noko nærare å skjøne kva han handlar om?

Det er nærare eitt år sidan klima- og miljøminister Espen Barth Eide fekk rapporten frå leiaren i Genteknologiutvalet, Anna Wargelius, men er vi noko nærare å skjøne kva han handlar om?

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn

«Visste du at vi held på å tillate bruk og omsetning av genmodifiserte organismar i Noreg?»

Siri Helle
Barnelege og stipendiat Joel Selvakumar er kritisk til fleire artiklar Dag og Tid har publisert om seinfølger av covid-19.

Barnelege og stipendiat Joel Selvakumar er kritisk til fleire artiklar Dag og Tid har publisert om seinfølger av covid-19.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
JoelSelvakumar

Einsidig om seinfølger

Risikoen for seinfølger etter covid-19 har falle dramatisk, og det er ikkje grunn til å tru at han aukar med gjentatte infeksjonar

Ameline med den fyrstefødde, Symra, i 2018.

Ameline med den fyrstefødde, Symra, i 2018.

Foto: Svein Gjerdåker

LandbrukSamfunn
Svein Gjerdåker

Dag og Tid-kua Ameline er daud

Ein morgon i mars låg Ameline daud i fjøset til Hilde og Lars Selheim på Voss.

Kjønnsfilosof Judith Butler

Kjønnsfilosof Judith Butler

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

EssaySamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Feltnotat frå kulturkrigane

Kjønnsdebatten har innteke hovudscena i internasjonal politikk. På veg for å intervjue verdas mest innflytelsesrike kjønnsfilosof, Judith Butler, forsøker eg å orientere meg i ein raskt ekspanderande konflikt. 

Sju menn fortel sju historier knytte saman av musikk og ein fellesskap om det å ikkje høyre til.

Sju menn fortel sju historier knytte saman av musikk og ein fellesskap om det å ikkje høyre til.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar

«Som få evnar Frode Grytten å skildre menn som av ymse grunnar fell utanfor.»

Jan H. Landro
Sju menn fortel sju historier knytte saman av musikk og ein fellesskap om det å ikkje høyre til.

Sju menn fortel sju historier knytte saman av musikk og ein fellesskap om det å ikkje høyre til.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar

«Som få evnar Frode Grytten å skildre menn som av ymse grunnar fell utanfor.»

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis