Virtuost dokkespel for vaksne
I ei blanding av humor, alvor og munter galskap tek det norskamerikanske teaterkompaniet Wakka Wakka oss inn i ein ellevill økofabel.
Mange av dokkene er i menneskestorleik.
Foto: Andy Manjuck
Wakka Wakka
Konsept og regi:
Kirjan Waage og Gwendolyn Warnock
The Immortal Jellyfish Girl
Vinterlysfestivalen i Mo i Rana
Wakka Wakka er forlengst etablert internasjonalt og her heime som eit dokketeaterkompani på toppnivå. Dei lagar framsyningar både for born og for vaksne. Kompaniet, med norske Kirjan Waage som leiar, dokkemakar og dokkeførar, har base i New York og Oslo, og har laga dei fem siste produksjonane sine i samarbeid med Figurteatret i Nordland (i Stamsund).
Seriøse tema
Kompaniet speler på engelsk, og dei har vitja fleire norske byar med framsyningane sine. Historia om den udøyelege Jellyfish Girl (manetjenta) er andre del av ein økologisk science-fiction-serie, Animalia-trilogien, som byrja med Animal R.I.O.T og skal avsluttast med Day of the Dead Animals.
Produksjonane til Wakka Wakka er aldri rein underhaldning, men likevel meir underhaldande enn det meste du ser på ei scene. Dei tek alltid opp seriøse tema, som klimakrise og økosamanbrot i dette tilfellet, men utan å preike eller heve peikefingeren. I staden skildrar dei stoda gjennom action og ved hjelp av humoristiske, burleske og til dels rabiate verkemiddel. Publikum får aldri høve til å keie seg.
Dokkene dei nyttar, mange i full menneskestorleik, er forseggjorde, har ein tydeleg personlegdom og blir førte av svært profesjonelle dokkeførarar. Likeins er scenografien teknisk avansert og bidreg slik til å skape eit framtidssamfunn anno 2255. I The Immortal Jellyfish Girl møter vi ein maskert og komisk forteljar (Kirjan Waage) og fem anonyme dokkeførarar.
Framtidshåp
Situasjonen er dyster. Store delar av kloden er døde soner, der vilkåra for organisk liv er lik null. Også utanfor desse sonene er stoda kritisk; artar døyr ut og total utsletting trugar. Her kjempar to krefter om makta – Homo tecnalis (teknologisk modifiserte menneske) og Homo animalis. Dei sistnemnde er «dei gode», men dei naturøydeleggjande «teknokratane» er i ferd med å erobre all makt.
Framtidshåpet ligg i eit underjordisk laboratorium midt i den døde sona, der ein gammal vitskapsmann arbeider med ein hemmeleg plan for å berge heile det naturlege økosystemet. Men det føreset at den destruktive menneskeætta blir utsletta. Dotter hans, manetjenta Aurelia, er nøkkelen til løysinga, men det veit ho ikkje sjølv – noko som utløyser ymse problem.
Wakka Wakka har som mål å lage framsyningar som er dristige, eineståande og uføreseielege. Det har dei makta denne gongen òg. Her kombinerer dei fysisk teater, masketeater og figurteater i eit samspel fullt av fart og overskot, og der dei som noko heilt naturleg blandar sjangrar og stilartar. Resultatet er framsyningar som verkar kaotiske i forma, men som med virtuost handtert dokkespel og munter språkleik skaper ei kompleks, men fullt forståeleg historie.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Wakka Wakka
Konsept og regi:
Kirjan Waage og Gwendolyn Warnock
The Immortal Jellyfish Girl
Vinterlysfestivalen i Mo i Rana
Wakka Wakka er forlengst etablert internasjonalt og her heime som eit dokketeaterkompani på toppnivå. Dei lagar framsyningar både for born og for vaksne. Kompaniet, med norske Kirjan Waage som leiar, dokkemakar og dokkeførar, har base i New York og Oslo, og har laga dei fem siste produksjonane sine i samarbeid med Figurteatret i Nordland (i Stamsund).
Seriøse tema
Kompaniet speler på engelsk, og dei har vitja fleire norske byar med framsyningane sine. Historia om den udøyelege Jellyfish Girl (manetjenta) er andre del av ein økologisk science-fiction-serie, Animalia-trilogien, som byrja med Animal R.I.O.T og skal avsluttast med Day of the Dead Animals.
Produksjonane til Wakka Wakka er aldri rein underhaldning, men likevel meir underhaldande enn det meste du ser på ei scene. Dei tek alltid opp seriøse tema, som klimakrise og økosamanbrot i dette tilfellet, men utan å preike eller heve peikefingeren. I staden skildrar dei stoda gjennom action og ved hjelp av humoristiske, burleske og til dels rabiate verkemiddel. Publikum får aldri høve til å keie seg.
Dokkene dei nyttar, mange i full menneskestorleik, er forseggjorde, har ein tydeleg personlegdom og blir førte av svært profesjonelle dokkeførarar. Likeins er scenografien teknisk avansert og bidreg slik til å skape eit framtidssamfunn anno 2255. I The Immortal Jellyfish Girl møter vi ein maskert og komisk forteljar (Kirjan Waage) og fem anonyme dokkeførarar.
Framtidshåp
Situasjonen er dyster. Store delar av kloden er døde soner, der vilkåra for organisk liv er lik null. Også utanfor desse sonene er stoda kritisk; artar døyr ut og total utsletting trugar. Her kjempar to krefter om makta – Homo tecnalis (teknologisk modifiserte menneske) og Homo animalis. Dei sistnemnde er «dei gode», men dei naturøydeleggjande «teknokratane» er i ferd med å erobre all makt.
Framtidshåpet ligg i eit underjordisk laboratorium midt i den døde sona, der ein gammal vitskapsmann arbeider med ein hemmeleg plan for å berge heile det naturlege økosystemet. Men det føreset at den destruktive menneskeætta blir utsletta. Dotter hans, manetjenta Aurelia, er nøkkelen til løysinga, men det veit ho ikkje sjølv – noko som utløyser ymse problem.
Wakka Wakka har som mål å lage framsyningar som er dristige, eineståande og uføreseielege. Det har dei makta denne gongen òg. Her kombinerer dei fysisk teater, masketeater og figurteater i eit samspel fullt av fart og overskot, og der dei som noko heilt naturleg blandar sjangrar og stilartar. Resultatet er framsyningar som verkar kaotiske i forma, men som med virtuost handtert dokkespel og munter språkleik skaper ei kompleks, men fullt forståeleg historie.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.