Teater

Viktig sak – dårleg teater

Blandar vesentleg og uvesentleg i langdryg framføring

Aslak Moe tek for seg barnefordeling etter samlivsbrot.
Aslak Moe tek for seg barnefordeling etter samlivsbrot.
Publisert Sist oppdatert

Aslak Moe har spesialisert seg på såkalla dokumentarteater, og især hans 0+0=4, om norske justismord har synt styrken til denne teaterforma. Den nye framsyninga hans, Løgn varar lengst, tek opp eit anna viktig samfunnsproblem: Den «krigen», full av løgn og manipulasjon, egoisme og uforstand, som kan oppstå etter eit samlivsbrot der partane ikkje klarar å semjast om barnefordelinga.

Omfanget av denne galskapen er stort, men vi veit vel knapt kor stort. At slike saker i somme tilfelle kan vere prega av patologi, utan at barnevern, politi og rettsvesen skjønar at dei blir grovt manipulerte, er heller ikkje ukjent. For evna og viljen til å setje seg inn i begge partars situasjon og argumentasjon er ofte forstemmande liten. Og tanken på «barnets beste» synest i mange høve å vere svært, svært fjern.

Når Aslak Moe sjølv har vore involvert i ei slik sak, rett nok utan desse groteske utslaga ein stundom kan oppleve, gjer det han kanskje litt blind for sitt eige prosjekt. Hans eiga sak blir ein bagatell i denne framsyninga, nærast ei rammeforteljing.

I staden presenterer han nokre andre saker av det heilt ekstreme slaget. Her grev han seg til gjengjeld så djupt ned i detaljar av patologisk, psykologisk og juridisk karakter – ispedd litt sutring – at framsyninga ikkje ser ut til å vilje ta slutt. At desse historiene er einsidige, ligg vel i sakas natur, men desto meir problematisk blir det med alle desse detaljane.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement