Vestlandsk nostalgi
Heimatt er eit farvel med ein langvarig publikumssuksess.
Sigrid Moldestad spelar «Fanitullen» i framsyninga.
Foto: Andreas Roksvåg
Det Vestnorske Teateret, Logen Teater
Forfattarkollektiv:
Heimatt
Regi: Solrun Toft Iversen og Hilde Sol Erdal
Musikk: Voksne Herrers
Orkester
Scenografi, kostyme og
rekvisittar: Lise Christensen
Etter fire sesongar med vestlandsk nostalgi og strilehumor under samletittelen Heim, eit grep teatersjef Solrun Toft Iversen tok for å dra publikum til det nye nynorskteateret midt i Bergen sentrum, er det no tid for oppsummering, før ho tek over som sjef på Den Nationale Scene litt høgre oppe i bakken. Ein parade frå desse fire åra syner at mange av høgdepunkta har halde seg bra.
Perioden 1965–2005 gir nok av stoff, og frå tidas musikk er det nok å velje i. Litt synd at det blei nesten berre engelske låtar. Til gjengjeld var framføringa gjennomgåande bra, med solid støtte frå Vaksne Herrers Orkester.
Tematisk spenner framsyninga over eit vidt spekter, frå (stor)politikk via det lokale og ned til det meir personlege. Det vekslar fint mellom farse, lettare komedie og alvor, alt bra takla av eit overskotsprega ensemble.
Eit desidert høgdepunkt er Bjørn Sortlands «dialog» mellom bussjåføren (Claus Sellevoll) og den tause jenta (Anne Wiig) som nok eingong skal leggjast inn på psykiatrisk klinikk. Han meiner så vel, sjåføren, men alt han seier, blir feil, og vi ser kor jenta krympar seg. Her er strilen Sellevoll på sitt beste og speler ut heile den misforståtte velviljen. Teksten aleine fortener klassikarstempel.
Elles står Sellevoll fram som ein ekte Sigbjørn Osa, både i tale, positur og utsjånad i eit nummer med Sigrid Moldestad og «Fanitullen», der ho igjen syner kven som er den musikalske hjørnesteinen i desse framsyningane.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret, Logen Teater
Forfattarkollektiv:
Heimatt
Regi: Solrun Toft Iversen og Hilde Sol Erdal
Musikk: Voksne Herrers
Orkester
Scenografi, kostyme og
rekvisittar: Lise Christensen
Etter fire sesongar med vestlandsk nostalgi og strilehumor under samletittelen Heim, eit grep teatersjef Solrun Toft Iversen tok for å dra publikum til det nye nynorskteateret midt i Bergen sentrum, er det no tid for oppsummering, før ho tek over som sjef på Den Nationale Scene litt høgre oppe i bakken. Ein parade frå desse fire åra syner at mange av høgdepunkta har halde seg bra.
Perioden 1965–2005 gir nok av stoff, og frå tidas musikk er det nok å velje i. Litt synd at det blei nesten berre engelske låtar. Til gjengjeld var framføringa gjennomgåande bra, med solid støtte frå Vaksne Herrers Orkester.
Tematisk spenner framsyninga over eit vidt spekter, frå (stor)politikk via det lokale og ned til det meir personlege. Det vekslar fint mellom farse, lettare komedie og alvor, alt bra takla av eit overskotsprega ensemble.
Eit desidert høgdepunkt er Bjørn Sortlands «dialog» mellom bussjåføren (Claus Sellevoll) og den tause jenta (Anne Wiig) som nok eingong skal leggjast inn på psykiatrisk klinikk. Han meiner så vel, sjåføren, men alt han seier, blir feil, og vi ser kor jenta krympar seg. Her er strilen Sellevoll på sitt beste og speler ut heile den misforståtte velviljen. Teksten aleine fortener klassikarstempel.
Elles står Sellevoll fram som ein ekte Sigbjørn Osa, både i tale, positur og utsjånad i eit nummer med Sigrid Moldestad og «Fanitullen», der ho igjen syner kven som er den musikalske hjørnesteinen i desse framsyningane.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Nicolas Leirtrø, Øyvind Leite og Amund Storløkken Åse utgjer trioen med namnet I Like to Sleep.
Foto: Sigrid Erdal
Spanande klangunivers
Trondheimstrioen har laga ei mangfaldig plate.
Isbilar er ikkje noko nytt, men heller ikkje nokon garanti for kvalitet.
Foto via Wikimedia Commons
Isbilen spelar høgt, men taper på kvalitet.
Kor mykje vatn er det eigentleg mogleg å ha i ein iskrem og framleis få han til å likne ein fløyteis?
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.