JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Vellukka svensk publikumsfrieri

Komediespel som fekk publikum til å juble.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mikael Persbrandt ber framsyninga.

Mikael Persbrandt ber framsyninga.

Foto: Sören Vilks

Mikael Persbrandt ber framsyninga.

Mikael Persbrandt ber framsyninga.

Foto: Sören Vilks

3149
20190531
3149
20190531

Maximteatern, Stockholm på DNS, Festspillene
i Bergen

Molière:

Den inbillade sjuke

Omsetjing: Sven-Åke Heed
Regi og omarbeiding: Stefan Larsson
Scenografi: Jens Sethzman

At Mikael Persbrandt i tillegg til alt anna er ein stor komikar, det har vi lenge visst. At han dessutan kan fri hemningslaust til publikum utan å øydeleggje framsyninga, fekk vi grundig dokumentert i det svenske gjestespelet under festspela. For den lettbeinte versjonen av Molière-klassikaren syntest meir innstilt på å forlyste enn å agitere, men slik må det kanskje bli når stoffet i den 350 år gamle farsen var heller usannsynleg alt då Molière skreiv han. Men kanskje er det også slik at regissør Stefan Larsson, som tek over som sjef på DNS ved årsskiftet, har litt av det same kommersielle genet som Bjarte Hjelmeland i si tid skrytte av at han sjølv hadde.

Molières siste

Denne farsen blei Molières siste. Han spelte sjølv tittelrolla og døydde straks etter at den fjerde framsyninga var over. Inga innbilling, altså. I stykket får legane flengjande kritikk for overmedisinering, slik det skjer især med norske born i dag, og for ein sterk vilje til å sjå sjukdom der slik ikkje finst. Og Argan, hovudpersonen, vil gjerne vere sjuk og slik kunne gjere krav på maksimal omsorg. Kanskje byggjer Molière på eigne røynsler her, for etter eit alvorleg samanbrot i 1665 blei han bortimot invalid, og dei siste åtte leveåra sett på diettar av det slaget han skriv om i stykket. Men legar hadde han gjort narr av også i tidlegare skodespel, dei var fast inventar i komediane på hans tid.

Sjuk hustyrann

Hypokonderen Argan (Persbrandt) får sine daglege tarmskyljingar og proppar seg med medisin av tvilsam art. Trass i at han meiner han er på dødens rand, har han styrke nok til å vere hustyrann. Og så har han fått det føre seg at dottera frå eit tidlegare ekteskap, Angela (Alexandra Zetterberg-Ehn), skal giftast bort til ein legeson som sjølv skal bli lege. Slik kan svigersonen gå han til hande både dag og natt – heilt gratis.

Men ho elskar ein annan, sjølvsagt, og det blir det lure tyendet Nettan/Toinett (Petra Mede, for norske tv-tittarar kjend frå Bonusfamiljen) som må rydde opp. Her går det som i så mange forvekslingskomediar av Molière – eller Holberg.

Mikael Persbrandt ber heile framsyninga, som eg har mistanke om er blitt litt meir laussleppt og publikumsfriande enn på Maximteatern (som Persbrandt er medeigar i). For Persbrandt, med sin mimikk og utsøkte sans for timing, nektar seg ikkje noko. Og publikum tek imot med jubel. Om handlinga er lagd til ei uklar fortid, er delar av språket oppdatert slik at dagens modernismar får klinge med – og nye, litt lettvinte poeng blir skåra.

Framifrå medspelarar medverkar likeins til suksessen. Ellen Jelinek imponerer stort ved å gå frå rolla som Argans sexy hustru til rolla som den nerdete, tafatte, men samstundes sjølvmedvitne doktorspira som skal gifte seg med Angela. Men at fleire av aktørane ikkje klarar å halde maska når løya (og overspelet) er på sitt høgste, vitnar om manglande profesjonalitet.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Maximteatern, Stockholm på DNS, Festspillene
i Bergen

Molière:

Den inbillade sjuke

Omsetjing: Sven-Åke Heed
Regi og omarbeiding: Stefan Larsson
Scenografi: Jens Sethzman

At Mikael Persbrandt i tillegg til alt anna er ein stor komikar, det har vi lenge visst. At han dessutan kan fri hemningslaust til publikum utan å øydeleggje framsyninga, fekk vi grundig dokumentert i det svenske gjestespelet under festspela. For den lettbeinte versjonen av Molière-klassikaren syntest meir innstilt på å forlyste enn å agitere, men slik må det kanskje bli når stoffet i den 350 år gamle farsen var heller usannsynleg alt då Molière skreiv han. Men kanskje er det også slik at regissør Stefan Larsson, som tek over som sjef på DNS ved årsskiftet, har litt av det same kommersielle genet som Bjarte Hjelmeland i si tid skrytte av at han sjølv hadde.

Molières siste

Denne farsen blei Molières siste. Han spelte sjølv tittelrolla og døydde straks etter at den fjerde framsyninga var over. Inga innbilling, altså. I stykket får legane flengjande kritikk for overmedisinering, slik det skjer især med norske born i dag, og for ein sterk vilje til å sjå sjukdom der slik ikkje finst. Og Argan, hovudpersonen, vil gjerne vere sjuk og slik kunne gjere krav på maksimal omsorg. Kanskje byggjer Molière på eigne røynsler her, for etter eit alvorleg samanbrot i 1665 blei han bortimot invalid, og dei siste åtte leveåra sett på diettar av det slaget han skriv om i stykket. Men legar hadde han gjort narr av også i tidlegare skodespel, dei var fast inventar i komediane på hans tid.

Sjuk hustyrann

Hypokonderen Argan (Persbrandt) får sine daglege tarmskyljingar og proppar seg med medisin av tvilsam art. Trass i at han meiner han er på dødens rand, har han styrke nok til å vere hustyrann. Og så har han fått det føre seg at dottera frå eit tidlegare ekteskap, Angela (Alexandra Zetterberg-Ehn), skal giftast bort til ein legeson som sjølv skal bli lege. Slik kan svigersonen gå han til hande både dag og natt – heilt gratis.

Men ho elskar ein annan, sjølvsagt, og det blir det lure tyendet Nettan/Toinett (Petra Mede, for norske tv-tittarar kjend frå Bonusfamiljen) som må rydde opp. Her går det som i så mange forvekslingskomediar av Molière – eller Holberg.

Mikael Persbrandt ber heile framsyninga, som eg har mistanke om er blitt litt meir laussleppt og publikumsfriande enn på Maximteatern (som Persbrandt er medeigar i). For Persbrandt, med sin mimikk og utsøkte sans for timing, nektar seg ikkje noko. Og publikum tek imot med jubel. Om handlinga er lagd til ei uklar fortid, er delar av språket oppdatert slik at dagens modernismar får klinge med – og nye, litt lettvinte poeng blir skåra.

Framifrå medspelarar medverkar likeins til suksessen. Ellen Jelinek imponerer stort ved å gå frå rolla som Argans sexy hustru til rolla som den nerdete, tafatte, men samstundes sjølvmedvitne doktorspira som skal gifte seg med Angela. Men at fleire av aktørane ikkje klarar å halde maska når løya (og overspelet) er på sitt høgste, vitnar om manglande profesjonalitet.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Foto: Per Løchen /NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Mat på nasjonaldagen

Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?

Teikning: May Linn Clement

Kultur
Frank Tønnesen

17. mai-pengar

«Mor mi viser meg telefonen og at ho har vipsa Oskar og Tomas. Det er irriterande å sjå på ein mobil som andre held i.»

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis