Varm nostalgi
Muntert, vemodig og hjartevarmt om kjærleik mellom brør i ein familie som har sine løyndommar.
Pål Rønning i regnet. Bak står Kjersti Elvik og Herman Ljung Opedal.
Foto: Odd Mehus
Det Nationale Scene, Teaterkjelleren
Stig Holmås:
Regn
Regi: Anne-Karen Hytten
Scenografi og kostyme:
Christine Lohre
Komponist og musikar:
Harald Dahlstrøm
Stig Holmås er ein forfattar med hjarte for dei han skriv om, med evne til å skape situasjonar du trur på, og med eit språk rikt på poetiske kvalitetar. Slik er det også i romanen Regn frå 2009, og mykje av dette har regissør Anne-Karen Hytten fått med over i sceneversjonen ho har laga. I programheftet er det kalla ei dramatisering, men med det rommet forteljaren har fått i framsyninga, er nok scenisk forteljing ein minst like råkande karakteristikk.
Det er livet i ein liten kjernefamilie frå 1950-talet som blir framstilt på scenen, mor (Kjersti Elvik), far (Gerald Pettersen) og brørne Ole Johan (Pål Rønning) og Bjørnar (Herman Ljung-Opedal). Medan regnet pøser ned ute, effektfullt projisert på veggar og golv, rår tryggleiken inne. Ole Johan har stor omsut for veslebror sin, men opplever at det som skulle vere ei fin fødselsdagsgåve, endar i tragedie og sterk skuldkjensle. Og sjølv får han røyne at jenta han forelskar seg i, av ubehagelege grunnar er forboden frukt. Men han er ikkje den som lèt seg knekke, ikkje vil han gi opp bror sin heller.
Regn er blitt ei framsyning der dei gode kjenslene vekslar med dei vonde, der ei ikkje altfor fjern fortid blir skildra med truverd og varme, der regndansen har sin naturlege plass og der godt, kollektivt samspel, enkle sceneløysingar og eit veltilpassa tonefølgje skaper stemningar eg trur mange ønskjer å oppleve.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Nationale Scene, Teaterkjelleren
Stig Holmås:
Regn
Regi: Anne-Karen Hytten
Scenografi og kostyme:
Christine Lohre
Komponist og musikar:
Harald Dahlstrøm
Stig Holmås er ein forfattar med hjarte for dei han skriv om, med evne til å skape situasjonar du trur på, og med eit språk rikt på poetiske kvalitetar. Slik er det også i romanen Regn frå 2009, og mykje av dette har regissør Anne-Karen Hytten fått med over i sceneversjonen ho har laga. I programheftet er det kalla ei dramatisering, men med det rommet forteljaren har fått i framsyninga, er nok scenisk forteljing ein minst like råkande karakteristikk.
Det er livet i ein liten kjernefamilie frå 1950-talet som blir framstilt på scenen, mor (Kjersti Elvik), far (Gerald Pettersen) og brørne Ole Johan (Pål Rønning) og Bjørnar (Herman Ljung-Opedal). Medan regnet pøser ned ute, effektfullt projisert på veggar og golv, rår tryggleiken inne. Ole Johan har stor omsut for veslebror sin, men opplever at det som skulle vere ei fin fødselsdagsgåve, endar i tragedie og sterk skuldkjensle. Og sjølv får han røyne at jenta han forelskar seg i, av ubehagelege grunnar er forboden frukt. Men han er ikkje den som lèt seg knekke, ikkje vil han gi opp bror sin heller.
Regn er blitt ei framsyning der dei gode kjenslene vekslar med dei vonde, der ei ikkje altfor fjern fortid blir skildra med truverd og varme, der regndansen har sin naturlege plass og der godt, kollektivt samspel, enkle sceneløysingar og eit veltilpassa tonefølgje skaper stemningar eg trur mange ønskjer å oppleve.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.