Vakker teatermonolog
Stemningsfull framsyning av evig aktuell klassikar.
Skodespelar Ragnhild Gudbransen har omarbeidd novella til teatermonolog.
Foto: Thor Brødreskift
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hordaland Teater
Karen Blixen:
Babettes gjestebod
Omsetjing, dramatisering og skodespelar: Ragnhild Gudbrandsen
Regi: Stig Amdam
Musikk: Nils Økland
Karen Blixens snart 70 år gamle langnovelle er stadig like levande, og den røynde skodespelaren Ragnhild Gudbrandsen evnar å gi historia liv så du kjenner at dette stoffet framleis er aktuelt. Sist søndag hadde framsyninga premiere i Olsvik kyrkje i Bergen, og i vekene framover ventar ytterlegare 16 kyrkjer i Hordaland. Kanskje blir det turné i Sogn og Fjordane òg.
Gudbrandsen har sjølv lagt materialet til rette for scenisk framføring i ei naturleg blanding av forteljeteater og dramatisering, med henne sjølv åleine på scena den dryge timen framsyninga varer. Berre med varsam støtte frå Nils Økland på fiolin, fele og viola da gamba held skodespelaren den fullsette kyrkja fengsla frå byrjing til slutt.
Babettes gjestebod er ei forteljing om toleranse, medmenneskelegdom og kunst. Måltidet Babette, flyktning frå Pariskommunen i 1871, lagar til den vesle kyrkjelyden i for henne eksotiske Berlevåg 14 år seinare, er også kunst. Matkunst med evne til å løyse mellommenneskelege flokar og opne stengde sinn.
Det er ei trong, pietistisk verd svartkledde Ragnhild Gudbrandsen tek oss inn i. Men framsyninga er ikkje fri for humor. Med eit absolutt minimum av rekvisittar fortel og dramatiserer ho den merkelege historia. Verkemidla hennar er få og enkle, effektane minimale. Her er det ordet som skal tale, og det maktar Gudbrandsen på overtydande vis.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Cecilie Grundt med Vigleik Storaas, David Andersson og Fredrik Villmow.
Foto: Sigbjørn Berven
Solide røter
Cecilie Grundt har sett saman eit lojalt lyttande band.
Eivind Trædal har sete i Oslo bystyre for MDG sidan 2015. I vår kom det fram at han stiller seg til disposisjon for stortingslista til MDG.
Foto: Cappelen Damm
Den tunge kampen mot bileufori
Eivind Trædal viser fram politikkens fallitt på transportfeltet i boka På ville veier.
Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.
Foto: Jim Watson / AFP / NTB
Trump ord for ord
Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.
Una og Diddi er to storforelska studentar som må halde forholdet skjult, fordi Diddi alt har ein kjærast.
Foto: Arthaus
Gjennombrotet
Elín Hall herjar i dette vakre, velskrivne dramaet av Rúnar Rúnarsson.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.