Usikker tosemd
Bringar Fosse tilbake til det minimalistiske utgangspunktet.
Ola G. Furuseth (t.v.) spelar Mannen, Joachim Rafaelsen er Han og Birgitte Larsen Ho.
Foto: Det Norske Teatret
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jon Fosse:
Nokon kjem til å kome
Regi: Kai Johnsen
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Komponist: Henrik Hellstenius
Kai Johnsen er regissøren som så å seie etablerte Jon Fosse som dramatikar. Men det aller første stykket Fosse skreiv, Nokon kjem til å kome, har han aldri regissert før no. Det var verdt å vente på.
Dette stykket om Han (Joachim Rafaelsen) og Ho (Birgitte Larsen), som vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, viser kor umogleg eit slikt prosjekt er. Og Kai Johnsens minimalistiske tolking illustrerer tydeleg det vonlause i dette. Han lèt spelet utfalde seg i mørket på ein naken scene, det er lenge før vi i det heile teke får eit glimt av skodespelarane, og han viser både ved å la aktørane kome inn frå kvar si side, ved ofte å plassere dei langt frå kvarandre og ved å la dei forlate scenen kvar for seg, at dette er eit samliv som ikkje har gode utsikter. Nærast kvarandre kjem faktisk Ho og «inntrengjaren», mannen som har selt dei det målingsslitne huset (Ola G. Furuseth).
Alt i spelet, også husveggen som blir flytta nærmare publikum og skapar ei kjensle av klaustrofobi, fortel at ønsket om å vere «åleine saman i kvarandre» mest er ein illusjon. Og vitnar ikkje også flukta frå byen om ein kjærleik som i utgangspunktet ikkje er sterk nok til å kunne overleve særleg press? Skodespelarane meir høyrer enn ser vi, men dei maktar å gi dialogen ei tyngd som gjer at det dristige eksperimentet lykkast. Ingen liten prestasjon.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jon Fosse:
Nokon kjem til å kome
Regi: Kai Johnsen
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Komponist: Henrik Hellstenius
Kai Johnsen er regissøren som så å seie etablerte Jon Fosse som dramatikar. Men det aller første stykket Fosse skreiv, Nokon kjem til å kome, har han aldri regissert før no. Det var verdt å vente på.
Dette stykket om Han (Joachim Rafaelsen) og Ho (Birgitte Larsen), som vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, viser kor umogleg eit slikt prosjekt er. Og Kai Johnsens minimalistiske tolking illustrerer tydeleg det vonlause i dette. Han lèt spelet utfalde seg i mørket på ein naken scene, det er lenge før vi i det heile teke får eit glimt av skodespelarane, og han viser både ved å la aktørane kome inn frå kvar si side, ved ofte å plassere dei langt frå kvarandre og ved å la dei forlate scenen kvar for seg, at dette er eit samliv som ikkje har gode utsikter. Nærast kvarandre kjem faktisk Ho og «inntrengjaren», mannen som har selt dei det målingsslitne huset (Ola G. Furuseth).
Alt i spelet, også husveggen som blir flytta nærmare publikum og skapar ei kjensle av klaustrofobi, fortel at ønsket om å vere «åleine saman i kvarandre» mest er ein illusjon. Og vitnar ikkje også flukta frå byen om ein kjærleik som i utgangspunktet ikkje er sterk nok til å kunne overleve særleg press? Skodespelarane meir høyrer enn ser vi, men dei maktar å gi dialogen ei tyngd som gjer at det dristige eksperimentet lykkast. Ingen liten prestasjon.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.
Foto: Warner Bros. Discovery
Beetlejuice Beetlejuice: Nesten dødsfestleg
Sjølv om det er eit gledeleg gjensyn, saknar eg snerten.
Hjortelusflugene er spesialiserte parasittar som føder levande ungar og lever heile det vaksne livet nede i pelsen til elg, hjort og rådyr.
Foto via Wikimedia Commons
Svermingstid for hjortelusfluga
Göran Fristorp døydde 3. september. Han vart 76 år gammal.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Göran Fristorp (1948–2024)
Det kjem an på storleiken, men det er ein fordel å sleppe å trene inni bilen.
Bene Riobó / Wikimedia commons
I form med bilen
Alternativ for Tyskland-politikaren Björn Höcke i retten i Halle i 2024. Han er bøtelagd to gonger for å nytta nazislagordet «Alles für Deutschland».
Foto: Jens Schlueter / AP / NTB
Kor ekstrem er Björn Höcke?
Universitetsfolk kan bruke eit heilt yrkesliv på å diskutere kva ekstremisme er. I Tyskland er det Verfassungsschutz som avgjer det.