JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Usikker tosemd

Bringar Fosse tilbake til det minimalistiske utgangspunktet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ola G. Furuseth (t.v.) spelar Mannen, Joachim Rafaelsen er Han og Birgitte Larsen Ho.

Ola G. Furuseth (t.v.) spelar Mannen, Joachim Rafaelsen er Han og Birgitte Larsen Ho.

Foto: Det Norske Teatret

Ola G. Furuseth (t.v.) spelar Mannen, Joachim Rafaelsen er Han og Birgitte Larsen Ho.

Ola G. Furuseth (t.v.) spelar Mannen, Joachim Rafaelsen er Han og Birgitte Larsen Ho.

Foto: Det Norske Teatret

1616
20190913
1616
20190913

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jon Fosse:

Nokon kjem til å kome

Regi: Kai Johnsen
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Komponist: Henrik Hellstenius

Kai Johnsen er regissøren som så å seie etablerte Jon Fosse som dramatikar. Men det aller første stykket Fosse skreiv, Nokon kjem til å kome, har han aldri regissert før no. Det var verdt å vente på.

Dette stykket om Han (Joachim Rafaelsen) og Ho (Birgitte Larsen), som vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, viser kor umogleg eit slikt prosjekt er. Og Kai Johnsens minimalistiske tolking illustrerer tydeleg det vonlause i dette. Han lèt spelet utfalde seg i mørket på ein naken scene, det er lenge før vi i det heile teke får eit glimt av skodespelarane, og han viser både ved å la aktørane kome inn frå kvar si side, ved ofte å plassere dei langt frå kvarandre og ved å la dei forlate scenen kvar for seg, at dette er eit samliv som ikkje har gode utsikter. Nærast kvarandre kjem faktisk Ho og «inntrengjaren», mannen som har selt dei det målingsslitne huset (Ola G. Furuseth).

Alt i spelet, også husveggen som blir flytta nærmare publikum og skapar ei kjensle av klaustrofobi, fortel at ønsket om å vere «åleine saman i kvarandre» mest er ein illusjon. Og vitnar ikkje også flukta frå byen om ein kjærleik som i utgangspunktet ikkje er sterk nok til å kunne overleve særleg press? Skodespelarane meir høyrer enn ser vi, men dei maktar å gi dialogen ei tyngd som gjer at det dristige eksperimentet lykkast. Ingen liten prestasjon.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske
Teatret, Scene 2

Jon Fosse:

Nokon kjem til å kome

Regi: Kai Johnsen
Scenografi og kostyme: Erlend Birkeland
Komponist: Henrik Hellstenius

Kai Johnsen er regissøren som så å seie etablerte Jon Fosse som dramatikar. Men det aller første stykket Fosse skreiv, Nokon kjem til å kome, har han aldri regissert før no. Det var verdt å vente på.

Dette stykket om Han (Joachim Rafaelsen) og Ho (Birgitte Larsen), som vil trekkje seg tilbake frå verda og leve i isolasjon og dyrke kjærleiken sin, viser kor umogleg eit slikt prosjekt er. Og Kai Johnsens minimalistiske tolking illustrerer tydeleg det vonlause i dette. Han lèt spelet utfalde seg i mørket på ein naken scene, det er lenge før vi i det heile teke får eit glimt av skodespelarane, og han viser både ved å la aktørane kome inn frå kvar si side, ved ofte å plassere dei langt frå kvarandre og ved å la dei forlate scenen kvar for seg, at dette er eit samliv som ikkje har gode utsikter. Nærast kvarandre kjem faktisk Ho og «inntrengjaren», mannen som har selt dei det målingsslitne huset (Ola G. Furuseth).

Alt i spelet, også husveggen som blir flytta nærmare publikum og skapar ei kjensle av klaustrofobi, fortel at ønsket om å vere «åleine saman i kvarandre» mest er ein illusjon. Og vitnar ikkje også flukta frå byen om ein kjærleik som i utgangspunktet ikkje er sterk nok til å kunne overleve særleg press? Skodespelarane meir høyrer enn ser vi, men dei maktar å gi dialogen ei tyngd som gjer at det dristige eksperimentet lykkast. Ingen liten prestasjon.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis