JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Sterkt om ekteskap i vranglås

Imponerande regidebut og framifrå samspel på liv og død.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Madeleine Brandtzæg Nilsen har rolla som Alice, og ektefellen, Øyvind Brandtzæg, spelar ektefellen Edgar.

Madeleine Brandtzæg Nilsen har rolla som Alice, og ektefellen, Øyvind Brandtzæg, spelar ektefellen Edgar.

Foto: Ole Ekker

Madeleine Brandtzæg Nilsen har rolla som Alice, og ektefellen, Øyvind Brandtzæg, spelar ektefellen Edgar.

Madeleine Brandtzæg Nilsen har rolla som Alice, og ektefellen, Øyvind Brandtzæg, spelar ektefellen Edgar.

Foto: Ole Ekker

1696
20191206
1696
20191206

Trøndelag Teater, Studioscenen

August Strindberg:

Dødsdansen

Omsett av Kjell Askildsen
Regi: Fredrik Longva
Scenografi og kostyme: Katrin Bombe

På Trøndelag Teater er Studioscenen omskapt. Det som møter oss, er ein opphøgd, oval konstruksjon med blankt golv og ditto tak, og med søyler som fører tankane til ein lukka arena for kampsport. Publikum er plasserte heilt inntil kamparenaen. I kvar ende av ovalen sit dei to hovudpersonane, tolka av skodespelarekteparet Øyvind Brandtzæg og Madeleine Brandtzæg Nilsen, og snakkar til kvarandre med størst mogleg avstand. Kampen kan byrje.

Begge har sett livet gå forbi, og dei veit å leggje skulda på kvarandre – og på alle andre, som dei med åra har distansert seg frå, især han. Det som kan ha funnest av kjærleik, er tørka ut, erstatta av bitterheit og vonde skuldingar. Ikkje stort å markere sølvbryllaup for. Inn i ormebolet kjem ein tredje person (Ole Christian Gullvåg), som uvitande og uforståande blir katalysator for ein vond maktkamp. Men underleg nok kanskje også får ein terapeutisk effekt.

Samspelet og regien gjer dette til ei sjeldsynt framsyning, eit møte med menneskeleg fornedring og sjølvfornedring, berre stundom lyst opp av mørk humor. Regidebutant Longva har forma spelet til eit tett og intenst kammerdrama med små metagrep som òg lettar på stemninga. Dei to i hovudrollene utviklar portretta til truverdige, nyanserte menneske eg kjenner både forakt og den djupaste medynk for. Heile framsyninga er teater på eit nivå vi ikkje ofte opplever på landets mange scenar.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Trøndelag Teater, Studioscenen

August Strindberg:

Dødsdansen

Omsett av Kjell Askildsen
Regi: Fredrik Longva
Scenografi og kostyme: Katrin Bombe

På Trøndelag Teater er Studioscenen omskapt. Det som møter oss, er ein opphøgd, oval konstruksjon med blankt golv og ditto tak, og med søyler som fører tankane til ein lukka arena for kampsport. Publikum er plasserte heilt inntil kamparenaen. I kvar ende av ovalen sit dei to hovudpersonane, tolka av skodespelarekteparet Øyvind Brandtzæg og Madeleine Brandtzæg Nilsen, og snakkar til kvarandre med størst mogleg avstand. Kampen kan byrje.

Begge har sett livet gå forbi, og dei veit å leggje skulda på kvarandre – og på alle andre, som dei med åra har distansert seg frå, især han. Det som kan ha funnest av kjærleik, er tørka ut, erstatta av bitterheit og vonde skuldingar. Ikkje stort å markere sølvbryllaup for. Inn i ormebolet kjem ein tredje person (Ole Christian Gullvåg), som uvitande og uforståande blir katalysator for ein vond maktkamp. Men underleg nok kanskje også får ein terapeutisk effekt.

Samspelet og regien gjer dette til ei sjeldsynt framsyning, eit møte med menneskeleg fornedring og sjølvfornedring, berre stundom lyst opp av mørk humor. Regidebutant Longva har forma spelet til eit tett og intenst kammerdrama med små metagrep som òg lettar på stemninga. Dei to i hovudrollene utviklar portretta til truverdige, nyanserte menneske eg kjenner både forakt og den djupaste medynk for. Heile framsyninga er teater på eit nivå vi ikkje ofte opplever på landets mange scenar.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis