JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Sterk dramatisering

Eit velfungerande esemblespel løftar Bjørneboes kritikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kritikken av skulesystemet som Jens Bjørneboe tok opp for 65 år sidan, er framleis aktuell.

Kritikken av skulesystemet som Jens Bjørneboe tok opp for 65 år sidan, er framleis aktuell.

Foto: Erika Hebbert

Kritikken av skulesystemet som Jens Bjørneboe tok opp for 65 år sidan, er framleis aktuell.

Kritikken av skulesystemet som Jens Bjørneboe tok opp for 65 år sidan, er framleis aktuell.

Foto: Erika Hebbert

1670
20200207
1670
20200207

Kilden Teater

Jens Bjørneboe:

Jonas

Dramatisert av M.H. Hallum
Regi: Mari Vatne Kjelstadli
Scenografi og kostyme: Nathalie Mellby
Videodesign: Jonatan Sundström
Musikk og lyddesign: Honningbarna

65 år etter at Jens Bjørneboe gav ut sin sterkt systemkritiske skuleroman, er Jonas framleis aktuell, diverre. Det er ikkje utan grunn boka er trykt i over 300.000 eksemplar i Noreg og omsett til 40 språk. Måten Kilden Teater har behandla stoffet på, som ein kombinasjon av fortelje- og figurteater, bør kunne appellere til mange. For det er blitt ei framsyning med kraft og vitalitet.

Alt i boka er ikkje så lett å få til å fungere som teater – især når ein vil ha med seg så mykje som råd, både skuletematikken og idéstoffet. Men grepet med å la punkbandet Honningbarna stå for det musikalske og samstundes integrere dei fem medlemene fullt ut i det som skjer på scena, er framifrå. Godt fungerer det også å flytte små dokker rundt i miniatyrsamfunnet medan dei blir videofilma. På plussida kjem likeins eit velfungerande ensemblespel.

Meir problematisk blir det når vi etter pause kjem inn i eit totalt omrigga teaterrom, der mykje av handlinga går føre seg i ein «skog» som aktørane vandrar inn og ut av medan dei fører samtaler om klasse og kjønn, dødsstraff og anna – det vi kjenner som «jungmannens historie» i romanen. Her blir det vanskeleg for publikum å få med alt, og det verkar utanpåklistra.

I sum er likevel dette multimedieeksperimentet blitt ei framsyning eg trur kan tale til mange i dag.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist
og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Kilden Teater

Jens Bjørneboe:

Jonas

Dramatisert av M.H. Hallum
Regi: Mari Vatne Kjelstadli
Scenografi og kostyme: Nathalie Mellby
Videodesign: Jonatan Sundström
Musikk og lyddesign: Honningbarna

65 år etter at Jens Bjørneboe gav ut sin sterkt systemkritiske skuleroman, er Jonas framleis aktuell, diverre. Det er ikkje utan grunn boka er trykt i over 300.000 eksemplar i Noreg og omsett til 40 språk. Måten Kilden Teater har behandla stoffet på, som ein kombinasjon av fortelje- og figurteater, bør kunne appellere til mange. For det er blitt ei framsyning med kraft og vitalitet.

Alt i boka er ikkje så lett å få til å fungere som teater – især når ein vil ha med seg så mykje som råd, både skuletematikken og idéstoffet. Men grepet med å la punkbandet Honningbarna stå for det musikalske og samstundes integrere dei fem medlemene fullt ut i det som skjer på scena, er framifrå. Godt fungerer det også å flytte små dokker rundt i miniatyrsamfunnet medan dei blir videofilma. På plussida kjem likeins eit velfungerande ensemblespel.

Meir problematisk blir det når vi etter pause kjem inn i eit totalt omrigga teaterrom, der mykje av handlinga går føre seg i ein «skog» som aktørane vandrar inn og ut av medan dei fører samtaler om klasse og kjønn, dødsstraff og anna – det vi kjenner som «jungmannens historie» i romanen. Her blir det vanskeleg for publikum å få med alt, og det verkar utanpåklistra.

I sum er likevel dette multimedieeksperimentet blitt ei framsyning eg trur kan tale til mange i dag.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist
og forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Foto: Netti Habel

MusikkMeldingar

Det som finst, her og no

Beth Gibbons gir ut si første soloplate med eigenkomponerte songar.

Øyvind Vågnes
Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Foto: Netti Habel

MusikkMeldingar

Det som finst, her og no

Beth Gibbons gir ut si første soloplate med eigenkomponerte songar.

Øyvind Vågnes

Foto: Vibeke Ekeland Grønn

Frå sjakkverdaKunnskap
Atle Grønn

«For nokre månader sidan fekk eg eit anonymt tips i posthylla på jobben»

Skodespelarane Joseph Engel (Bastien) og Sara Montpetit (Chloé) i regidebuten til Charlotte Le Bon.

Skodespelarane Joseph Engel (Bastien) og Sara Montpetit (Chloé) i regidebuten til Charlotte Le Bon.

Foto: Cinemateket

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Søte sommarskrømt

Falcon Lake er ein ven og var knalldebut frå Quebec.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis